همایش بین المللی سیمای حضرت محمد(ص) در هنر، هفته آینده با مشارکت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برگزار می شود.
کد خبر: ۲۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹ 28 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، این همایش که توسط دانشکده هنر و معماری دانشگاه سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است، در روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه در شهر زاهدان برگزار خواهد شد و در جریان آن جمعی از پژوهشگران و اساتید رشته‌های هنری، به ارائه مقالات و آثار هنری خواهند پرداخت.

موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی نیز به عنوان یکی از نهادهای فعال در زمینه هنر اسلامی، در برگزاری این همایش مشارکت دارد. از جمله برنامه های این موسسه برای همایش سیمای حضرت محمد(ص) در هنر، می توان به برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه های آثار هنری و برگزاری شب شعر با حضور شعرای آئینی کشور اشاره کرد.

حضور جمعی از پژوهشگران برجسته هنرهای اسلامی همچون پروفسور شیلا کنبای (رئیس دپارتمان هنر اسلامی موزه متروپولیتن)، پروفسور برنارد اوکین (استاد دانشگاه قاهره) و پروفسور ژان کلود اشمیت (استاد موسسه مطالعات علوم اجتماعی پاریس) از دیگر برنامه های این همایش است.

گفتنی است؛ جهت ارتقاء سطح علمی این همایش، اساتید برجسته ای از داخل کشور نیز در آن شرکت خواهند داشت که از آن میان می توان از استاد محمود فرشچیان، غلامحسین امیرخانی، دکتر یعقوب آژند و دکتر حسن بلخاری نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار