پرافتخارترین مردان ایران در تاریخ المپیک چه کسانی هستند ؟
با کسب مدال طلای حسن رحیمی درالمپیک ریو ششمین مدال طلای تاریخ المپیک در کارنامه دلاوران ورزشکار مازندرانی ثبت شد تا همچنان استان مازندران پرافتخارترین استان ایران در المپیک باشد. در ضمن نگاهی داریم به پرافتخارترین ورزشکاران ایران در تاریخ المپیک که در نوع خود جالب و خواندنی ست .
کد خبر: ۲۸۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 25 August 2016
به گزارش تابناک مازندران،در بازی های المپیک ریو ورزشکاران ایران در رشته های کشتی آزاد و وزنه برداری به سه مدال طلا دست یافتند تا درتاریخ المپیک 18 مدال خوشرنگ طلا در کارنامه ایران ثبت شود که توسط 16 ورزشکار به دست آمده است(رضازاده و ساعی دوبار قهرمان المپیک شدند جالب این که ازجمع این 16 ورزشکار نام شش ورزشکار مازندرانی دیده می شود.
مازندران همچنان پرافتخارترین استان ایران در المپیک 
کاروان ورزش ایران در ریو با حضور ۶۳ ورزشکار صاحب سه مدال طلا توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری، حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد،‌ یک مدال نقره توسط کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و ۴ مدال برنز توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی، حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در وزن ۵۷ -تکواندو شد و در جایگاه ۲۵ این دوره ایستاد.
 
با احتساب مدال طلای حسن رحیمی درالمپیک ریو ششمین مدال طلای تاریخ  المپیک در کارنامه دلاوران ورزشکار مازندرانی ثبت شد تا همچنان استان مازندران پرافتخارترین استان ایران در المپیک باشد.
 
 در ضمن کمیل قاسمی با کسب مدال نقره در این رقابتها پر افتخارترین سنگین تاریخ کشتی شد که توانست دو بار در المپیک مدال کسب کند.
 
 همچنین قاسم رضایی با کسب یک مدال طلا و یک برنز المپیک با رسول خادم مساوی کرد و  جزو ورزشکاران برتر تاریخ ایران در المپیک شد.
 
بعد از قاسم رضایی ،کمیل هم نقره المپیک گرفت تا او هم به فهرست نفراتی با بیش از یک مدال در المپیک اضافه شد. قاسم رضایی، در حالی این مدال برنز را به طلای المپیک افزود که یک نقره و ۲ برنز جهانی هم دارد. ضمنا  کمیل قاسمی هم به جز یک نقره ویک برنز المپیکی یک نقره جهانی هم دارد.
 
 ضمنا اولین مدال طلای تاریخ المپیک ایران توسط حبیبی دلاور مرد مازندرانی به دست آمد،  حبیبی اولین برنده مدال طلای تاریخ ایران در المپیک است که در سال ۱۹۵۶ ملبورن در کشتی آزاددر وزن 67 کیلو است.  امامعلی حبیبی از نامداران کشتی آزاد ایران و جهان است که نام و تصویرش در تالار افتخارات فیلا به ثبت رسیده است.
 
 همچنین  اولین مدال آور ایران پس از انقلاب هم اهل مازندران است ، عسگری محمدیان (متولد 1341 در ساری) صاحب اولین مدال ورزش ایران بعد از انقلاب و پس از دوازده سال در المپیک 1988سئول در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد است.
 
عسگری محمدیان، پس از برد مقابل حریف بلغاری در فینال مسابقه با دست شکسته با باخت به اعجوبه آن روزگار کشتی سرگئی بلاگازوف به مدال نقره رسید. او در یکی از اتفاقات نادر در دنیای ورزش که هیچ وقت مرسوم نبوده به مناسبت خداحافظی حریف پیروزش و بعد از باخت خود، او را روی دست بلند کرده و دور افتخار زد،محمدیان تنها ورزشکار ایرانی ست که دو مدال نقره المپیک به دست آورد.
 
  شش ورزشکار طلایی مازندران در  المپیک این دلاوران می باشند:

 امامعلی حبیبی در المپیک سال ۱۹۵۶ ملبورن در کشتی آزاددر وزن 67 کیلو1-   
2- عبداله موحد المپیک 1968 مکزیک در کشتی آزاد وزن 70 کیلو
3-حسین توکلی المپیک2000 سیدنی در وزنه برداری

4- بهداد سلیمی المپیک 2012 لندن در وزنه برداری
5- قاسم رضایی المپیک 2012 لندن در کشتی فرنکی
6- حسن رحیمی المپیک 2016 ریو در کشتی آزاد
 
در ضمن پرافتخارترین مردان ایران در تاریخ المپیک به این شرح هستند :
 
هادی ساعی:۲ طلا و یک برنز
 
حسین رضا زاده :۲ طلا
 
غلامرضا تختی :یک طلا،۲ نقره
 
محمد نصیری:یک طلا،یک نقره و یک برنز
 
کیانوش رستمی:یک طلا و یک نقره
 
رسول خادم :یک طلا و یک برنز
 
 قاسم رضایی:یک طلا و یک برنز
 
 امامعلی حبیبی :      یک طلا
 
عبدالله موحد    :   یک طلا
 
 علیرضا دبیر     :  یک طلا
 
حسین توکلی : یک طلا
 
 بهداد سلیمی :   یک طلا
 
 امید نوروزی  :   یک طلا
 
سهراب مرادی : یک طلا
 
کیانوش رستمی : یک طلا
 
حسن یزدانی : یک طلا
 
عسکری محمدیان:۲ نقره
 
محمود نامجو:یک نقره ویک برنز
 
کمیل قاسمی:یک نقره ویک برنز
 
امیررضا خادم:۲ برنز
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار