امام جمعه بوشهر:
نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر گفت: همه دستگاه های اجرایی این استان باید در حد توان به آموزش و پرورش کمک کنند تا زمینه تقویت زیرساخت های آن فراهم شود.
کد خبر: ۲۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 27 April 2015
تابناک بوشهر: آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر روز دوشنبه دردیدار تعدادی ازمعلمان نمونه شهرستان بوشهرافزود: نظام جمهوری اسلامی برای پیشرفت و افزایش قدرت رقابت در صحنه بین المللی باید آموزش و پرورش را قوی کند.

وی اضافه کرد: شغل معلمی مقدس و سرچشمه ای ماندگار است که هیچ وقت خشک نمی شود.

صفایی بوشهری اظهارکرد: دراستان بوشهر همه قشرهای دانش آموزی عشایری، روستایی و شهری از استعداد فوق آلعاده ای برخوردار هستند ولی توجه لازم به آنها نمی شود.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به این که استان بوشهر در آینده نزیدک صنعتی خواهد شد باید به رشد و تربیت مدیران صنعتی بپردازیم.

صفایی بوشهری افزود: بسیاری از کتابهای آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارند، زیرا کتاب ها و دروس عربی و انگلیسی در مدارس ظرفیت لازم برای مسلط کردن دانش آموزی به این زبان ها ندارند.

وی اضافه کرد: وجود کلاس های درس تخریبی، نبود آزمایشگاه های مورد نیاز زیبنده استان بوشهر نیست.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: طراحی برنامه های آموزش و پرورش باید به گونه ای شود که خودکفایی علمی را به دنبال داشته باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر بیان کرد: در وزه آموزش و پرورش باید به تحصیل علوم روز جهانی برسیم و عقب افتادگی ها جبران شود.

صفایی بوشهری گفت: همانطور که علم شیمی از ایران به سایر کشورها رفت و ایران به مرجع علمی شیمی تبدیل شد در سایر زمینه ها نیز باید به جایگاه مرجعیت علمی دست پیدا یابیم.

وی گفت: توسعه وپیشرفت درنگاه اسلامی انسان محور است و از نگاه اسلامی توسعه و رشد باید از هر دوجنبه برونی و درونی انسان ها شکل گیرد.

امام جمعه بوشهر افزود: وجود یک آموزش و پرورش قوی آینده تابناک تری را برای کشور ترسیم می کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برطرف کردن مشکلات و نارسایی های آموزش و پرورش استان بوشهر بجد دردستور کار است.

وی اضافه کرد: هم اکنون یکهزار 459 مدرسه از مجموع دو هزارو شش مدرسه موجود دراین استان تخریبی است.

علی مراد کرمی افزود: : در استان بوشهر 14 هزار و 156 فرهنگی فعالیت دارند که هشت هزار و 692 نفر از آنها معلم هستند.

وی گفت: در استان بوشهر نسبت دانش آموزان به کلاس 22.5 نفرو نسبت دانش آموزان به مدارس دولتی 113 نفر در هر مدرسه دولتی است.

کرمی ادامه داد: نسبت تعداد دانش آموزان استان بوشهر به معلمان این استان 18.9 است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بوشهر بیان کرد: از 125 نفر معلمانی که فرم مربوط به انتخاب معلمان نمونه پر کرده بودند 51 نفر حایز رتبه برتر شدند.

فرامرز سلیمی فرد افزود: از شمار معلمان که به عنوان نمونه شهرستان بوشهر انتخاب شده اند 34 نفر بانوان و 17 نفر آقایان هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار