دکتر رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس از عدم شفافیت در نحوه محاسبه سوابق تحصیلی نتایج کنکور داوطلبان ورود به دانشگاه انتقاد کرد و از نگارش نامه‌ای در این خصوص به وزرای علوم و نیز آموزش و پرورش و رییس سازمان سنجش خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹ 22 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به وزرای علوم و آموزش خواستار پاسخ شفاف درباره چرایی و چگونگی نحوه اعمال معدل در رتبه‌بندی کنکور امسال شد.
 
پیگیری دکتر شیران از وزرای علوم و آموزش درباره رتبه‌بندی کنکور 
 
دکتر شیران خراسانی  در این یادداشت که در خانه ملت نیز بازتاب داشت، از نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در نتایج کنکور داوطلبان ورود به دانشگاه انتقاد کرده است.
 
در قسمتی از این یادداشت آمده است:
 
سازمان سنجش، امسال سوابق تحصیلی عده ای از داوطلبان را در هیچکدام از زیرگروهها لحاظ نکرده است و در بعضی از موارد، این عدم تاثیر به تغییر رشته تحصیلی داوطلبان نسبت داده شده است و یا روش های دیگری در لحاظ نکردن سوابق تحصیلی برخی از داوطلبان ذکرشده است که شفاف به نظر نمی رسد.
 
این نماینده مردم در ادامه به ذکر برخی نمونه ها اشاره کرده و افزود: از رتبه 5 هزار به پایین، شرط لحاظ کردن سوابق تحصیلی منوط به شرط معدل شده است که این شرط متاسفانه برای همه به صورت نسبی محاسبه نشده است و معدل عده ای از داوطلبان از چرخه محاسبه خارج شده است و سوال این است که اولا هرنوع تغییری باید به صورت نسبی برای همه نمونه ها لحاظ گردد و به گونه ای نباشد که برای عده ای لحاظ نگردد و آنان را ازچرخه محاسبه خارج کند!
 
ثانیا: اگر فرض تغییر رشته را هم بپذیریم ، سوابق تحصیلی بر اساس نمرات نهایی سال سوم و چهاردرس پیش دانشگاهی داوطلبان محاسبه می شود که همه آنان در شرایط مساوی و به صورت نهایی امتحان داده اند. بنابراین فرض تغییر رشته تحصیلی دلیلی برای محاسبه نشدن سوابق تحصیلی نمی تواند باشد.
 
ثالثا: وقتی سوابق تحصیلی عده ای به هردلیلی محاسبه نگردد، به این معناست که آنان نسبت به رقبای خود 18 تا 25 درصد که حاصل محاسبه سوابق تحصیلی است، متضررشده اند و این درصد برای جابجایی رتبه ها بسیار قابل تأمل است !
 
دکتر شیران در خاتمه این موضوع را  سلیقه ای خواند و تصریح کرد که از طریق مجاری قانونی تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد و در این خصوص نامه ای را به وزرای محترم علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش و  همچنین ریاست محترم سازمان سنجش خواهم نوشت و نتایج پیگیری ها را به سمع و نظر مردم عزیز خواهم رساند.

 گفتنی است پیش از این نیز تابناک رضوی در مطلبی با عنوان  « ابهام در ایجاد رانت و تضییع حق در کنکور امسال » به این موضوع پرداخته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار