گل های درختان کنوکارپوس حاوی پودری هستند که در صورت مخلوط شدن با باران منجر به مشکلات تنفسی می شوند.
کد خبر: ۲۷۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 11 August 2016
عسگری مسئول فضای سبز شهرداری منطقه 1 اهواز درباره هرس درختان  اظهار کرد: رشد درخت کنوکارپوس در تابستان بالاست و تنها درختی است که در این فصل  می توان آن را هرس کرد بدون آن که  آسیبی ببیند.
وی افزود: درختان کنوکارپوس حتی به میزان1/5  متر هم هرس و شکل دهی می شوند و برخلاف سایر درختان با هرس سنگین دچار تخریب نمی گردند و در صورت قطع  در ارتفاع 60 سانتی متر نیز رشد می کنند.
عسگری با اشاره به مشکل تنفسی ناشی از این درختان پس از بارندگی که در سال گذشته اتفاق افتاد، اذعان کرد: درختان کنوکارپوس وقتی به ارتفاع بالای  5 متر می رسند، گل می دهند که این گل ها حاوی پودری هستند که  با باران مخلوط شده و باعث مشکلات تنفسی می گردند.
مسئول فضای سبز شهرداری منطقه 1 اهواز افزود: پس از بررسی مشخص گردید که این مشکل قابل حل است و با هرس به موقع درختان می توان رشد این گل ها را متوقف کرد و وقتی درختان هرس شوند، آلودگی نخواهند داشت. لذا شهرداری اهواز با هرس مداوم درختان کنوکارپوس از ایجاد این مشکل جلوگیری کرده است.
وی با اشاره به رشد ریشه های درختان کنوکارپوس تصریح کرد: قرار است که سازمان پارک ها و فضای سبز،  با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان گونه جدیدی معرفی کند تا با گذر زمان جایگزین درختان کنوکارپوس گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار