با دیدار خادمان رضوی با فرزندان شیرخوارگاه حلیمه قزوین مقرر شد ۶۰ نفر از فرزندان این مرکز به زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) اعزام شوند.
کد خبر: ۲۷۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جمعی از خادمان حرم رضوی در جریان سفر ۱۰ روزه خود به استان قزوین روز پنجشنبه به دیدار کودکان شیرخوارگاه حلیمه رفتند.

علی علیجانی سخنگوی تشکل زیر سایه خورشید در استان قزوین در جریان این برنامه از اعزام ۶۰ نفر از فرزندان این شیرخوارگاه به زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) خبر داد.

وی به خبرنگار مهر گفت: این خدام رضوی در طول مدت حضور خود در استان برنامه های زیادی برای دیدار با مردم بخش ها و شهرستان های استان دارند.

علیجانی حضور در زندان و جلب رضایت اولیای دم برای بخشش قاتل، حضور در جمع مردم آبیک، دیدار با مردم تاکستان و حضور در طارم سفلی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

در این مراسم بهاره رحمانی، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی قزوین از خادمان رضوی و مسئولان تشکل زیر سایه خورشید استقبال کرد و سپس خادمان رضوی به دیدار فرزندان شیرخوارگاه رفتند که در جریان آن، مبلغان کاروان  قصه هایی از قرآن کریم، امام رضا(ع) و شعرهای دینی خواندند.

نبات تبرکی و کتاب داستان هدیه خادمان رضوی به تمام فرزندان شیرخوارگاه بود.

دانشگاه آزاد قزوین ارتباط تنگاتنگی با حرم امام رضا(ع) دارد

خادمان رضوی در ادامه برنامه های خود در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور یافتند.

حجت الاسلام صفی خانی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این برنامه، گفت: حضور خادمان و پرچم حرم امام رضا(ع) معنویت بیشتری به دانشگاه می بخشد و پویایی و موفقیت های چشمگیری برای دانشگاه به ارمغان می آورد.

صفی خانی افزود: دانشگاه آزاد قزوین ارتباط معنوی تنگاتنگی با حرم امام هشتم به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام دارد؛ زیرا حدود ۶ سال است که جام ها و کاپ های دانشجویان در مسابقات مختلف به موزه آن امام همام اهدا می شود و هیئت محبان اهل بیت(ع) این دانشگاه از ۱۲ سال پیش تاکنون هر سال پس از تاسوعا و عاشورا با حضور استادان و دانشجویان برای عرض ارادت به آستان می رویم.

وی ادامه داد: این موضوع سبب شده که هیئت مذهبی دانشگاه آزاد قزوین به عنوان هیئت برتر از سوی آستان قدس معرفی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه بتواند در راستای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ولایت گام بردارد.

نیاز به ۱۲۰۰ تخت نگهداری سالمندان در قزوین

دیدار با ساکنان آسایشگاه سالمندان امیرالومنین(ع) بخش دیگری از برنامه های امروز خادمان امام هشتم در استان قزوین بود.

عرفانی، مدیر آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) قزوین در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: این مرکز از سال ۷۳ با هدف حمایت و تامین سرپناه سالمندان نیازمند در سطح استان شکل گرفت تا سالمندان بتوانند نه فقط زنده بماند؛ بلکه ادامه عمر خود را با کرامت زندگی کند.

وی افزود: مرکز امیرالمومنین(ع) در پی آن است که برای سالمندان محیطی باصفا فراهم کند و از همین رو با تلاش تعدادی از معتمدان استان، مرکز راه اندازی شد و توانست کارهای بزرگی انجام دهد.

مدیر آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) قزوین خاطرنشان کرد: این مجموعه با ۱۰ هکتار مساحت برای ۷۰۰ نفر طراحی شد و فاز نخست آن با ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت در دو بخش بانوان و آقایان ساخته شده است که هم اکنون برای ۵۰ بانو و ۵۰ آقا ظرفیت سازی شده است.

عرفانی عنوان کرد: فازهای بعدی آسایشگاه، متناسب با نیاز و ظرفیت استان اجرا می شود و این مجموعه از زمان تاسیس تاکنون با کمک دولت ساخته شده و بار چندانی به دوش دولت ننهاده است.

وی اضافه کرد: بخش خدماتی، اداری و درمانی مرکز به متراژ ۹۰۰ متر مربع به وسیله خانم میرزایی از خیرین استان با ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه احداث شد و بنای قسمت آقایان را نیز با ۶۰۰ متر مربع مساحت، حاج حبیب الله سلیمانی مجد احداث و سرمایه آن را تامین کرد.

مدیر آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) قزوین عنوان کرد: یکی از شرکت های خصوصی نیز ساخت بخش دیگری از ساختمان را بر عهده گرفت و بناست سوئیت هایی برای آن دسته از زن و شوهرهایی ساخته شود که نیازمند هستند و کسی را ندارند.

عرفانی از اتمام ۹۵ درصد از این کار خبر داد و گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون در سطح استان به ویژه شهرستان قزوین کارتن خواب، خیابان گرد و بی سرپناه نداریم و از آسیب های اجتماعی بعدی جلوگیری شده است.

وی با اشاره به روند افزایشی جمعیت سالمندان گفت: ۱۵ سال آینده، حدود ۱۵ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند که اکنون حدود ۷ درصد است که دست کم نیاز به یک هزار و ۲۰۰ تخت نگهداری سالمندان در استان داریم.

دستگیری از نیازمندان جزو سیره امام هشتم است

حجت الاسلام شریعت نژاد، مبلغ کاروان خادمان نیز در این مراسم گفت: هدف از آفرینش، حرکت انسان به سوی کمال است و از آنجا که خداوند حکیم است، هیچ چیز را بی حکمت نیافریده است.

وی افزود: برای هر انسان از سالمند گرفته تا نوزاد، نقشی در کائنات در نظر گرفته شده است و باید در هر مقطع به وظایف خود عمل کند که در این راستا سالمندان نیز باید بدانند زندگی آنان بی حمکت نیست.

شریعت نژاد با بیان اینکه باید سالمندان را به وظایف اجتماعی خود برسانیم، بیان کرد: برای به حداقل رساندن آسیب های سالمند باید نقش وی در نظام هستی برایش تبیین شود و به نقش پدری و مادری رسانده شود.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) روایات زیادی در دستگیری نیازمندان و گره گشایی از کار بندگان خدا دارد که می توان آن را الگو قرار داد.

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید عنوان کرد: باید علاوه بر نیاز مادی سالمندان نیاز معنوی آنان را تامین کرد؛ زیرا سالمندان در جامعه بسیار نقش دارند و کارکنان بهزیستی کار دشواری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار