مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان فرهنگی‌تفریحی شهرداری مشهد در بازدید از حضور دختران شرکت کننده در طرح «آهوانه» و اهداء هنر دست این دختران به زائران گفت: در خصوص سوغات مشهد غفلت شده، حرکت دختران مشهدی برای تهیه سوغات زائر، الگوی موفقی است.
کد خبر: ۲۷۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 09 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، سید رضا موسوی که در ایستگاه اهداء سوغات تولید شده طرح «آهوانه» واقع در راه‌آهن مشهد حضور یافته بود؛ اظهار کرد: ما باید به سمت تولید سوغات برای زائر آقا حرکت کنیم؛ این کار همت مسئولان مربوطه و برنامه‌ریزی می‌خواهد؛ ظرفیت زیادی در شهر داریم که اگر توجه شود به راحت‌ترین شکل ممکن می توان نسبت به تولید صنایع فرهنگی در کشور اقدام کرد.

وی «آهوانه» را یک طرح چند وجهی دانست و بیان کرد: این طرح موضوعات مختلفی را از جمله غنی سازی فراغت تابستانه دختران، تولید سوغات بومی، خدمت به زائر، توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و ... را حول یک کار تجمیع کرده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در خصوص غنی سازی اوقات فراغت تابستانه با مهارت‌آموزی عنوان کرد: متاسفانه این جا افتاده که تابستان فصل فراغت است اما ما نگاهمان این است که تابستان یک فرصت مناسب برای مهارت‌آموزی، تلاش و ورود به عرصه اجتماع و کار است با این رویکرد «آهوانه» توانسته با ارائه‌ی مهارت دوخت عروسک و جانماز به جمع بزرگی از دختران مشهدی، موفق باشد.
موسوی به تبیین فرهنگ میزبانی از طریق «آهوانه» در میان مردم مشهد اشاره کرد و گفت: این که دختران ما با هنردستشان به زائر آقا خدمت کنند و سعی در میزبانی بهتر از زائران مشهدالرضا(ع) داشته باشند از سایر نکات مثبت این طرح است.
گفتنی است؛ دختران مشهدی از طریق آموزش‌های ارائه شده در طرح «آهوانه» 20 هزار عروسکِ آهو و جانماز تولید کرده‌اند؛ که طی دهه کرامت رضوی به زائران نوجوان حضرت رضا(ع) در مبادی ورودی شهر واقع در ترمینال، راه آهن و ایستگاه استقبال از زائرِ منطقه هفت شهرداری مشهد توزیع خواهد شد. این طرح با حمایت سازمان فرهنگی‌تفریحی شهرداری مشهد و از طریق فرهنگسرای غدیر برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار