با بازگشت شبکه پنج به پایتخت؛
پس از بازگشت شبکه پنج به پایتخت، مردم استان تهران نیز انتظار دارند تا رییس جدید رسانه ملی برای میلیون‌ها نفر از مردم این استان، شبکه مستقل استانی راه‌اندازی کند.
کد خبر: ۲۷۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 08 August 2016
محمدرضا حیدری:امروز رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی محسوب می‌شوند و هر گروه و جامعه‌ای برای پیشرفت و توسعه به داشتن رسانه‌هایی بیدار و هوشیار نیازمند است.

این روزها بازار تقدیر و تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌پاس تلاش‌های خستگی‌ناپذیرشان در انعکاس مشکلات و دغدغه‌های مردم و بیان خدمات و دستاوردهای دولت و نظام اسلامی داغ داغ است.

در استان تهران نیز بازار برگزاری محافل خبری و نشست‌های مدیران و روسای ادارات و تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای داغ بوده است.

روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا بار دیگر مظلومیت و محرومیت مردم شهرستان‌های استان تهران از داشتن رسانه ملی مستقل به گوش مسئولان و مدیران برسد.

اقدامی که وضعیت پوشش اخبار استان تهران را بدتر از گذشته کرد

درگذشته شبکه پنج سیما وظیفه انعکاس مسائل و موضوعات استان تهران را بر عهده داشت که در آن زمان نیز با توجه به گستردگی مشکلات پایتخت، فرصت بسیار اندکی برای بیان استعدادها، توانمندی‌ها، معضلات و دغدغه‌های مردم استان تهران باقی می‌ماند.

در دوره فعالیت رییس سابق رسانه ملی، شبکه پنج سیما تغییر ماهیت داد و پوشش اخبار استان تهران به شبکه HD واگذار شد که این امر اوضاع پوشش اخبار و رویدادهای شهرستان‌های استان تهران را بدتر از گذشته کرد.



با تغییر رییس رسانه ملی، بار دیگر ضرورت توجه ویژه صداوسیما به استان تهران موردتوجه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و درنهایت رییس صداوسیما در اقدامی قابل‌تقدیر، ماهیت شبکه پنج را بار دیگر تغییر داد و این شبکه به استان تهران بازگردانده شد.

حذف رویکرد شبکه ۵ آسیب جدی به مجموعه استان تهران وارد کرد

سید حسین هاشمی استاندار تهران پس‌ازاین اقدام رییس رسانه ملی در نامه‌ای از رویکرد جدید سازمان صداوسیما تقدیر کرد و نوشت: وجود اقوام گوناگون و همزیستی مسالمت‌آمیز آنان در فضای عطرآگین استان تهران، فرصتی مغتنم و ارزشمند برای رسیدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ظهور و بروز رسانده است.

وی افزود: بی‌شک انعکاس این ظرفیت راهبردی، نیاز به شبکه‌ای توانمند در حوزه رسانه داشته و دارد و در سال‌های اخیر شاهد حذف رویکرد استانی شبکه پنج سیما بودیم که آسیب قابل‌توجهی را به مجموعه استان وارد کرد.

هاشمی با تقدیر از رییس رسانه ملی تأکید کرد که تدبیر وی در بازگرداندن این شبکه به حوزه اختصاصی استان تهران و عنایت به درخواست مردم شریف و مسئولان دلسوز تهران، حکایت از درک بالا و نگاه کارشناسانه مدیریت کنونی حاکم بر رسانه ملی دارد.

تجربه ناموفق شبکه ۵ در پوشش اخبار استان تهران درگذشته

اگرچه بازگشت ماهیت شبکه پنج یک اقدام خوب و تأثیرگذار محسوب می‌شود اما به عقیده کارشناسان همچنان نمی‌توان آینده روشنی را برای پوشش استعداد و توانمندی‌های شهرستان‌های استان تهران متصور بود.

مردم شهرستان‌های استان تهران درگذشته تجربه فعالیت شبکه پنج سیما را به‌عنوان شبکه استانی داشته‌اند و در آن زمان نیز به دلیل گستردگی مشکلات پایتخت، فرصت اندکی برای بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم این استان فراهم می‌شد.

مردم شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشتند که به دنبال شبکه‌ای مستقل برای این استان هستند تا بتوانند به‌راحتی مشکلات و دغدغه‌های خود را در آن بیان کنند.

مشکلات شهرستان‌های استان تهران در قاب شبکه‌ای مستقل به تصویر کشیده شود



نیکو نبی زاده یکی از جوانان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدون تردید با راه‌اندازی شبکه مستقل برای شهرستان‌های استان تهران، بهتر می‌توان مشکلات و انتظارات را به گوش مسئولان رساند.

وی افزود: امروز رسانه ملی بیش‌ترین تأثیر را در میان مسئولان دارد و به همین خاطر شهرستان‌های استان تهران که ازنظر وضعیت جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند، نیازمند توجه‌اند.

نبی زاده ادامه داد: امیدواریم مشکلات مردم استان تهران در قاب شبکه‌ای منحصر برای شهرستان‌های استان تهران به تصویر کشیده شود.

زهرا تاجیک یکی دیگر از مردم استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران از سوی مردم و مسئولان مورد مطالبه قرارگرفته است.

وی افزود: امروز نیز راه‌اندازی رسانه ملی مستقل برای شهرستان‌های استان تهران یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود که باید موردتوجه مدیران صداوسیما و مسئولان استانی قرار بگیرد.

تاجیک ادامه داد: بدون تردید امروز شهرستان‌های استان تهران از ظرفیت‌های لازم برای راه‌اندازی یک شبکه مستقل استانی برخوردار هستند.

شهرستان‌های استان تهران نیازمند شبکه مستقل از شهر تهران هستند

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که استان تهران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شهرستان‌های استان تهران از ظرفیت و استعدادهای بسیار بالایی برخوردار بوده که بسیاری از آنان به دلیل عدم معرفی، مغفول مانده است.

وی افزود: باید پذیرفت که شهرستان‌های استان تهران در پایتخت گم هستند و باید برای پوشش مشکلات، دغدغه‌ها و انتظارات مردم چندمیلیونی استان تهران، رسانه‌ای مستقل از شهر تهران تعریف کرد.

محمودی ادامه داد: بدون تردید شهرستان‌های استان تهران برای پیشرفت و رسیدن به توسعه نیازمند شبکه مستقل ملی جدا از شهر تهران است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: بارها از طریق مکاتبات و نامه‌های رسمی و همچنین ملاقات با مسئولان رسانه ملی در دوران گذشته و مدیران استانی و کشوری، این موضوع مورد تأکید قرارگرفته که باید وضعیت شهرستان‌های استان تهران را از پایتخت جدا کرد.



بازگشت ماهیت شبکه پنج یک اقدام مثبت و روبه‌جلو از مدیران رسانه ملی است

وی با اشاره به این نکته که بازگشت ماهیت شبکه پنج به تهران یک اقدام مثبت از سوی رسانه ملی است، گفت: بازگشت ماهیت شبکه پنج به وضعیت گذشته یک اقدام مثبت و روبه‌جلو از سوی رسانه ملی و مسئولان آن است.

محمودی با تأکید بر انتظار میلیون‌ها نفر از مردم شهرستان‌های استان تهران از رییس جدید رسانه ملی یادآور شد: مردم شهرستان‌های استان تهران که جمعیت آنان از بسیاری استان‌های کشور بیشتر است از رییس رسانه ملی انتظار دارند تا در یک اقدام انقلابی، شبکه مستقل برای شهرستان‌های استان راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران ضروری است

وی گفت: مدیران کنونی سازمان صداوسیما، در دوران گذشته نیز در مسئولیت‌های مهم رسانه ملی قرار داشته‌اند و به‌خوبی از اهمیت و ضرورت راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران آگاه هستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: امیدواریم با عنایت و توجه مسئولان رسانه ملی، شاهد راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران در آینده نزدیک باشیم که قدم مؤثری در رشد و توسعه این مناطق خواهد بود.

جمعیت شهرستان‌های استان تهران از بسیاری استان‌های کشور بیشتر است

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی که در کارنامه خود ریاست مجمع نمایندگان استان تهران را نیز دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز جمعیت چندمیلیونی استان تهران از بسیاری استان‌های کشور بیشتر است و به همین خاطر باید مشکلات و دغدغه‌های مردم استان در رسانه ملی پوشش داده شود.

سید حسین نقوی حسینی افزود: درگذشته شبکه تهران مسئولیت پوشش اخبار استان تهران را داشت که نتوانست به نیازهای مردم شهرستان‌های استان پاسخ دهد و به همین خاطر مردم به دنبال شبکه مستقل استانی بوده و هستند.

نقوی حسینی ادامه داد: در صورت راه‌اندازی شبکه مستقل برای استان تهران و شهرستان‌های این استان، می‌توان مشکلات و دغدغه‌های مردم در حوزه‌های مختلف را بازگو و خدمات ارائه‌شده را تبیین کرد.

به هر ترتیب امروز راه‌اندازی شبکه مستقل برای شهرستان‌های استان تهران جدا از پایتخت، یک مطالبه و ضرورت جدی محسوب می‌شود و مردم و مسئولان شهرستانی انتظار دارند تا رییس رسانه ملی در اقدامی مثبت، این مطالبه را به مقصد نهایی برساند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار