نماینده آیت الله سیستانی در ایران:
رسانه ها باید بتوانند افکار مکتبی شیعه را در سطح جهان منعکس کنند، از این رو باید به صورت جدی در این زمینه کار و تلاش شود تا بتوانیم برای دین و کشور خود گامی برداریم.
کد خبر: ۲۷۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 06 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم، با اشاره به ویژگی های دنیای اطلاعات و رسانه ها در عصر حاضر افزود: امروز از رسانه به عنوان رکن چهارم یاد می شود و حرف نخست را در جهان می زند از این رو باید بررسی کنیم بازدهی رسانه ها در این عصر چیست. 

وی با بیان اینکه امروزه تبلیغات و رسانه ها تاثیرگذاری بسیاری در عرصه های گوناگون دارند، اظهار کرد: در گزارشی آمده بود که 14 تریلیون و 300 میلیارد دلار آسیب هایی می باشد که در سال 2015 میلادی به کل جهان رسیده است. 

نماینده آیت الله سیستانی در ایران خاطرنشان کرد که باید این رقم مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سال 2015 میلادی اوج فعالیت های تروریسم در دنیا بود، اظهار کرد: این رقم حدود 80 برابر بودجه سالانه ایران و یا نزدیک به یک سال بودجه آمریکا که 16 تریلیون دلار است، می باشد. 

وی با اشاره به خطرها و آسیب های ایجاد شده توسط تروریسم در جهان گفت: با تروریسم نمی توان شعاری برخورد کرد، باید به صورت ضابطه مند و برنامه ریزی شده با تروریسم در دنیا مقابله کرد و یک روش مناسب برای برخورد با تروریسم در دنیا ایجاد شود. 

نماینده آیت الله سیستانی در ایران تحقق این امر را نیازمند همکاری، مشارکت و تعامل دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل می توان بسیاری از کارها را انجام داد. 

وی با بیان اینکه تبلیغات ما در سطح دنیا خوب نبوده است، اظهار کرد: رسانه های جهان با برنامه و به طور حساب شده عمل می کنند و ما هم باید به صورت ضابطه مند و برنامه ریزی شده در این زمینه عمل کنیم. 

وی تقدیر و تکریم اصحاب رسانه را کار شایسته ای دانست و تصریح کرد: باید برای رشد و پیشرفت رسانه های خود کار کنیم تا بتوانند با رسانه های جهان رقابت کنند و این امر رسالت و وظیفه رسانه ها را دوچندان می کند. 

وی با بیان این که رسانه های ما توانایی، ظرفیت و قدرت انجام این کار را دارند، گفت: با همکاری می توانیم بسیاری از مشکل ها را حل کنیم و باید در این عرصه از فناوری های نوین و فضای مجازی استفاده کنیم. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم نیز در این دیدار اعلام کرد: روز 17 مرداد به مناسبت روز خبرنگار از 315 تن از اصحاب رسانه استان قم تقدیر می شود. 

رسانه ها باید بتوانند افکار مکتبی شیعه را در سطح جهان منعکس کنند

سید رضا علیزاده طباطبایی با اشاره به حجم گسترده خبرها و رویدادهای استان قم که بسیاری از آنها در گستره بین المللی و ملی پوشش داده می شوند، از ساماندهی خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه ای در استان خبر داد. 

وی با تقدیر از فعالیت ها و خدمات روزنامه نگاران استان قم خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش مهمی را در اطلاع رسانی و انعکاس رویدادهای گوناگون در سطح جامعه بر عهده دارند. 

رسول خادم مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز گفت: فردا به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا که روز خبرنگار نامگذاری شده است مراسمی با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکریم و تجلیل از فعالان رسانه ای استان قم برگزار می شود. 

هم چنین محمد خامه یار یکی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم با اشاره به فعالیت های انجام شده از خدمات و سختکوشی های اصحاب رسانه در انتقال سریع تر خبرها و رویدادهای مختلف قدردانی کرد. 

هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار