سالهاست که از ورزش اول استان پدیده و جوانی آینده‌دار به ورزش کشور معرفی نشده است و به نوعی رفته رفته خورشید در آسمان کشتی استان در حال غروب است.
کد خبر: ۲۷۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 06 August 2016
میثم مصطفی‌جوکار، آخرین ستاره کشتی استان است که با افول این ستاره دیگر کشتی‌گیری برای زنده نگه داشتن آسمان ورزش استان وجود ندارد، اما با انتخاب مسعود مصطفی‌جوکار به عنوان رئیس هیأت کشتی ملایر، امید در دل ملایری‌ها زنده شد.

به گزارش فارس، کشتی استان در این چند سال گذشته بسیار ضعیف شده و با خداحافظی گوش شکسته‌هایی نظیر صادق گودرزی، مسعود مصطفی‌جوکار، سعید ابراهیمی، مهرداد سعدی‌نژاد، جمال میرزایی و... حسابی کار مدیران فعلی کشتی استان گره خورده است.

سالهاست که از ورزش اول استان پدیده و جوانی آینده‌دار به ورزش کشور معرفی نشده است و به نوعی رفته رفته خورشید در آسمان کشتی استان در حال غروب است.

هنوز مشخص نیست چرا مربیان استعدادپروری همچون حاج علی جامع، غلامرضا موذن، عزیز سیف، علی مخزنی، سیدجلیل جگرگوشه، محمد نظری، تورج ظفری، سعید گودرزی و... این روزها فقط به گرم کردن و در نهایت پشتی به خاک رساندن، اکتفا کرده‌اند و دیگر از کارخانه بازیکن‌سازی آنها مدت‌هاست که مدل جدید بیرون نیامده است.

انگیزه در این چند سال گذشته چنان از این مربیان گرفته شده که تاوان بی‌کشتی‌گیری را باید سالها پس داد و تنها دلخوش شویم به میثم مصطفی‌جوکار.

این کشتی‎گیر ملایری نیز در سالهای آخر ورزش خودش قرار دارد که آن هم مغضوب مرد همه کاره فدراسیون یعنی رسول خادم شده و المپیک را هم از دست داد.

انگار در این استان یک نفر نبود که برای اعزام میثم به المپیک ریش گرو بگذارد و رایزنی کند تا این ورزشکار ملایری راهی ریو شود.

جور مدیران کشتی استان را کسانی دیگر خارج از دایره طلایی کشیدند و تنها نگذاشتند این ورزشکار در سال‎های آخر ورزش خودش محروم شود و در این میان هیچ بخاری از مدیران ورزشی هیأت کشتی استان گرم نشد.

این روزها سرخوردگی و بی‌انگیزگی تمام ورزش کشتی استان را فرا گرفته است، ورزش اول استان که روزگاری مزرعه‌ای آباد و پرمحصول بود انگار سرما زده شده و به یک بیابان خشک و بی‌آب و علف بدل شده است.

در میان این خشکی کشتی استان، انگار یک درخت جوانه زده‌ است و می‌خواهد شاخ و برگ باز کند تا دوباره کمی از این بیابان را آباد کند تا در آینده‌ای نزدیک ورزش ملایر و البته استان همدان در المپیک صاحب سهمیه و مدال شود.

آری ... با روی کار آمدن مسعود مصطفی‌جوکار به عنوان رئیس هیأت کشتی ملایر، همه انتظار دارند تا همچون دهه 80 قهرمانانی از این دیار پرظرفیت به ایران و جهان معرفی شود و گوش شکسته‌های ملایر بار دیگر پرچم کشورمان را در میادین جهانی و المپیک به اهتزاز درآورند.

مصطفی‌جوکار خود خاک‌خورده کشتی است و با کوله‌باری از عناوین متعدد از جمله نایب‌قهرمانی المپیک 2004 آتن حالا به دنبال انتقال تجربه‌های چندین ساله خود به جوانان و نوجوانانی است که رؤیاهای خود را در دایره طلایی جست‌وجو می‌کنند.

مربی سابق تیم ملی در این راه پر فراز و نشیب به یاری مسؤولان ورزش استان، شهرستان و نمایندگان مجلس سخت نیاز دارد تا ورزش نخست استان و شهرستان دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

روزهای درخشانی در انتظار کشتی ملایر است


رئیس هیأت کشتی ملایر با اشاره به برنامه‌های خود برای رشد کشتی ملایر، اظهار کرد: در حال حاضر صادق گودرزی در تهران است و میثم مصطفی‌جوکار نیز قصد کشتی گرفتن دارد، اما برای کشتی ملایر از مربیان مجربی چون سعید گودرزی، غفاری و احمدی و سایر مربیان کشتی استفاده می‌کنیم تا با یک خرد جمعی و یک برنامه منسجم بتوانیم قطار در حال رکود کشتی ملایر را به حرکت درآوریم.

مسعود مصطفی‌جوکار ادامه داد: تمام سرمایه‌گذاری ما روی شناسایی و استعدادیابی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان است که بیایند و پشتوانه خوبی برای بزرگسالان کشتی ملایر باشند که حتی به اندازه انگشتان دست هم نیستند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم دوباره کشتی ملایر را سر زبان‌ها بیندازیم و مانند قبل مسابقه برگزار کنیم و کشتی‌گیران ما در کشور و جهان مطرح شوند حتماً مسؤولان، دلسوزان کشتی و همشهریان علاقمند شده و توجه بیشتری به کشتی خواهند داشت.

رئیس هیأت کشتی ملایر تصریح کرد: تمرینات را از کشتی سبک آغاز می‌کنیم و با تشکیل یک تیم توانایی بچه‌ها را در هر مسابقه‌ای می‌سنجیم و سعی می‌کنیم با رفع نواقص توانایی آنها را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در این زمینه با تمام صداقت و رفاقت دستمان را دراز کردیم و هیچ مربی را کنار نگذاشتیم و با این صداقت و دوستی حتماً کشتی ملایر حرکت رو به جلو خواهد داشت.

وی با تقدیر از حمایت‌های دلسوزانه رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر افزود: ما وظیفه خطیر و سنگینی را پیش رو داریم، طبق قولی که به مسؤولان ورزش ملایر داده‌ام اگر نتوانم برای کشتی کاری کنم و مثمر ثمر نباشم بدون هیچ معطلی عطای کار را به لقایش می‌بخشم.

نایب قهرمان المپیک بیان کرد: امید است با کمک و حمایت مسؤولان، مربیان، پیشکسوتان، همشهریان و خیران، استعدادهای ناب کشتی ملایر در مسیر قهرمانی قرار گیرند و بیشه پر از شیر کشتی ملایر هیچگاه بدون قهرمان نماند.

وی از تشکیل کمیته اقتصادی خبر داد و گفت: این اقدام اثرگذار و مثبتی در ورزش کشتی ملایر است که برای شکل‌گیری آن نیازمند کمک جدی خیران و دست‌اندرکاران کشتی و مسؤولان و همه کسانی هستیم که قلبشان برای کشتی این شهر می‌تپد.

مصطفی‌جوکار خاطرنشان کرد: مسعود مومنی به عنوان دبیر و اصغر احمدی به عنوان نایب‌رئیس هیأت کشتی ملایر انتخاب شده‌اند؛ درصدد هستیم با تشکیل کمیته اقتصادی این هیأت حداقل هر ماه یک مسابقه کشتی در ملایر برگزار کنیم.

ملایر روزهای پیشرفت خودش را باید شروع کند

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به پیشرفت ورزش ملایر، اظهار کرد: قهرمانان و ورزشکاران ملایر دست در دست مسؤولان اجرایی داده‌اند تا کشتی ملایر روزهای پیشرفت خود را دوباره شروع کند.

مهدی رضایی ادامه داد: کشتی ملایر قطب ورزش استان همدان است و دارای استعدادهای ناب و ورزشکاران مستعدی در این رشته ورزشی است.

وی تصریح کرد: ما به وجود افراد مستعد و توانمندی چون مسعود مصطفی‌جوکار افتخار می‌کنیم، چراکه این قهرمانان و پهلوانان کشتی که بارها برای ایران اسلامی افتخار کسب کرده‌اند، سرمایه‌های ملی شهرستان هستند.

رضایی با بیان اینکه وظیفه داریم فضای کار را برای آنها در سطح استان و کشور فراهم کنیم؛ اضافه کرد: مسعود مصطفی جوکار همچون گذشته با تمام توان و تلاش خود در خدمت کشتی شهرستان خواهد بود.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان نیز تمام زمینه‌های کار را برای مصطفی جوکار آماده خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار