در سال پایانی عمر شورا ؛
به گزارش تابناک گیلان، استیضاح شهردار رشت در یک‌صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر با ۶ امضاء اعلام وصول شد و همچنین مقرر شد جلسه بررسی استیضاح شهردار ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه، ۱۵ مرداد برگزار شود.
کد خبر: ۲۶۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 31 July 2016
تابناک / استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد

به گزارش تابناک گیلان، استیضاح شهردار رشت در یک‌صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر با ۶ امضاء اعلام وصول شد و همچنین مقرر شد جلسه بررسی استیضاح شهردار ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه، ۱۵ مرداد برگزار شود.


خبرگزاری فارس: جلسه استیضاح شهردار رشت پنجشنبه برگزار می‌شود


عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت طرح استیضاح شهردار رشت که به امضای 6 عضو شورا رسیده بود اعلام وصول شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: طرح استیضاح از شهردار حتما به معنای استیضاح وی نیست و ایشان موظف است در قالب این استیضاح به موارد و دغدغه‌های اعضای شورا پاسخ دهد و از خود دفاع کند.

محمدعلی رفیعی نودهی با بیان اینکه سؤال جدیدی از شهردار رشت نداریم بیان کرد: شهردار تنها موظف است به سؤال‌هایی که اعضای شورا اسلامی شهر رشت در جلسه علنی از پاسخ آنها قانع نشدند پاسخ دهد.

پنجشنبه 14 مرداد ساعت 10 صبح جلسه استیضاح شهردار رشت برگزار شده و چنانچه 10 عضو شورای اسلامی شهر رشت از پاسخ های شهردار قانع نشوند, شهردار رشت از سمت خود عزل می‌شود.

درخواست استیضاح شهردار رشت با شش امضا در صحن شورا اعلام وصول شد و برای استیضاح و برکناری شهردار رشت به 10 امضای موافق اعضای شورا نیاز است.


همچنین محمود باقری خطیبانی نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت، اظهار داشت: بارها گفته‌ام هر کس در زندگی شخصی خود کارها و هزینه‌های خود را بر اساس تحقق درآمد انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در 4 ماهی که از امسال گذشته است از صددرصد بودجه شهرداری تنها 25 درصد آن تحقق یافته است بیان کرد: شهرداری منطقه 1 رشت که باید یکی از مناطق فعال شهرداری باشد امسال تنها 13 یا 14 پروانه ساختمانی صادر کرده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه نباید بدهی برای شورای شهر بعد از خود به ارث بگذاریم تصریح کرد: شهرداری رشت با توجه به اینکه مشاور و کارشناس زیادی دارد چرا باید قراردادهای مطالعاتی و پژوهشی منعقد کند.

باقری خطیبانی با بیان اینکه اگر شهرداری مشکل پژوهشی دارد چرا مشاوران زیادی را جذب می‌کند بیان کرد: امروز در آستانه آخرین سال فعالیت شورای چهارم هستیم و باید کاری کنیم کارنامه اعمال و تصمیمات ما بیش از همه در محضر خدای متعال و بعد از آن در پیشگاه مردم سربلند باشد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: اختلافی میان سازمان اتوبوسرانی شهرداری با رانندگان ایجاد شده است و سازمان اتوبوسرانی از 50 نفر از رانندگان خواسته که سر کار نیایند.

فرهاد شوقی با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی به‌دنبال این است رانندگان پایه یک جدیدی را بگیرد عنوان کرد: در حال حاضر حدود 12 الی 13 راننده اتوبوس در سطح شهر رشت فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی وضعیت نابه‌سامانی دارد اظهار کرد: مدیرعامل این سازمان را برای پاسخگویی به صحن شورا دعوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته در صحن شورا اظهاراتی در مورد فیلم "ایستاده در غبار" داشتم تصریح کرد: این فیلم در 5 روز از ماه رمضان که یکی از روزهای آن روز قدس بود اکران شد لذا چطور انتظار دارند این فیلم در ماه رمضان فروش بالایی داشته باشد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار