کاروان سایه خورشید به زندان‌های استان میرود تا تعدادی از زندانیان را آزاد کند
برگزاری برنامه های دهه کرامت از ۱۷ مرداد ماه در ۵۰۰ کانون فرهنگی استان: نمایشگاه رضوی در خراسان جنوبی برپا می شود/ استان‌های خوزستان، کهگلویه، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در طرح جاده کرامت، میزبان ورزشکاران خواهند بود/ ۴۵ هزار بسته نمک تبرک وارد استان شده است
کد خبر: ۲۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 18 July 2016

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از برگزاری برنامه های دهه کرامت در ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و گفت دبیرخانه در کانون‌های فعال خود برنامه‌های مختلفی در دهه کرامت برگزار خواهد کرد.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کاردر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: فراگیری معارف اهل بیت(ع) از نکات قابل توجه در راستای احیای فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه میزبانی ستاد دهه کرامت با کانون‌های مساجد در استان است، افزود: اصل برنامه‌ها در این ایام بر مردمی بودن است و باید تمامی آحاد جامعه را فراگیرد.

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰۰ کانون فعال فرهنگی و هنری مساجد در استان وجود دارد، گفت: دبیرخانه در کانون‌های فعال خود برنامه‌های مختلفی در دهه کرامت برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آغاز برنامه‌ها با غبار روبی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا خواهد بود، عنوان کرد: مسابقات کتابخوانی با موضوعات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی رضوی، تقدیر از دختران نمونه با نام معصومه و پسران نمونه با نام رضا، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و برگزاری جشن‌های دهه کرامت در پارک‌ها و مساجد استان از جمله برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد در دهه کرامت است.

سبزه کار با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در پنج کانون فعال، تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، همکاری در استقبال از خدام حرم رضوی، برپایی ایستگاه نقاشی و افتتاح کانون‌های فرهنگی با نام امام رضا (ع) و حضرت شاه چراغ از دیگر برنامه‌های محوری دبیرخانه است.

وی خواستار همکاری در برگزاری اجتماع بزرگ رضویون در دهه کرامت شد، و افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی کتاب طب الرضا در مورد سلامت جسم و جان از زبان شیوای امام رضا (ع) به چاپ برسد.خراسان جنوبی میزبان کاروان خادمان رضوی می شود

میزبانی از کاروان دو میدانی جاده کرامت

حسن عزیزی، مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان از سه ماه پیش میزبان دومین گردهمایی جاده کرامت بوده است، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی میزبان کاروان کشوری دو میدانی جاده کرامت در دهه کرامت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حرکت این کاروان از خوزستان به مدت یک ماه شروع می‌شود، افزود: استان‌های خوزستان، کهگلویه و بویر احمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و در نتیجه خراسان رضوی در طرح جاده کرامت میزبان ورزشکاران خواهند بود.

مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون ۶۵ برنامه ویژه دهه کرامت از شش شهرستان پیش بینی شده است، گفت: تجلیل از قهرمانان ورزشی، دیدار جوانان با مسئولان استانی، اجرای طرح شکوفا از جمله برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان است.

نمایشگاه رضوی در خراسان جنوبی برپا می شود

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی هم در این جلسه از برپایی نمایشگاه آثار برجسته جشنواره فرهنگی، هنری رضوی با بیش از ۵۰ اثر در دهه کرامت خبر داد و گفت : فرهنگ ولایی و رضوی در تمامی برنامه‌های ایام دهه کرامت باید مشاهده شود.

سید علی زمزم با اشاره به برنامه‌های محوری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، افزود: برگزاری نمایشگاه آثار برجسته جشنواره فرهنگی، هنری رضوی با بیش از ۵۰ اثر از مهم‌ترین این برنامه‌ها خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه آثار جشنواره نقاشی خط و حروف نگار رضوی نیز برپا خواهد شد، تصریح کرد: آیین پنجمین دوره اختتامیه جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری هجدهم مرداد ماه در محل سالن علامه فرزان بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه همکاری‌ها و هم اندیشی ها در استان بسیار کمرنگ است، بیان کرد: دستگاه‌ها نباید به صورت یک طرفه برنامه‌های فرهنگی و مردم نهاد را دنبال کنند.

احمد ملایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه مساجد مهم‌ترین بستر فرهنگ ساز و پایگاه‌های دینی در جامعه هستند، اظهار کرد: آمادگی هر گونه همکاری با هر دستگاهی که علاقه مند به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد است را داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ مسجد فعال در استان وجود دارد، افزود: فضا سازی بیرونی مساجد در ایام دهه کرامت از برنامه‌های مرکز در این ایام است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی از توزیع دو هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی ماهانه برای کودکان هشت سال به بالا خبر داد و افزود: خوشبختانه استقبال کودکان و نوجوانان از این بسته‌ها بسیار مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه ولایت از شروط توحید است، بیان داشت: کارگاه آموزشی خدام و هیئت امنای ائمه جمعه در پنج شهرستان برگزار خواهد شد.

خراسان جنوبی میزبان کاروان خادمان رضوی می شود

در ادامه مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید خبر داد و گفت: خراسان جنوبی از ۱۷ مرداد ماه میزبان کاروان رضوی خواهد بود.

حامد عرب زاده با اشاره به اینکه امسال حال و هوای خراسان جنوبی در دهه کرامت بو و عطر گنبد ملکوتی امام هشتم (ع) را به خود می‌گیرد، بیان کرد: این کاروان پنج نفره از ۱۷ مرداد ماه به مدت هشت روز در استان حضور خواهند داشت.

به گفته وی این کاروان شامل یک مبلغ جوان و چهار خادم برای سخن وری، حمل پرچم مقدس حرم امام رضا(ع) و قاری قرآن است.

وی با بیان اینکه اولین حضور کاروان از شهرهای خضری و نیمبلوک خواهد بود، اظهار داشت: کاروان رضوی نوزدهم و بیستم مرداد ماه در شهرستان بیرجند حضور خواهند داشت.

عرب زاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۵ هزار نفر از طرح‌های زیر سایه خورشید در استان بهره مند شده‌اند، افزود: امیدواریم امسال نیز مراسم استقبال از این کاروان با حضور پر شور مردم و مسئولان استان برگزار شود

وی افزود: دیدار با ائمه جمعه و مسئولان استانی، دیدار با کارآفرینان استان، دیدار با خانواده‌های شهدای منا و شهدای مدافع حرم و حضور در بیمارستان‌ها از برنامه‌های محوری کاروان در دهه کرامت خواهد بود.

عرب زاده از حضور کاروان زیر سایه خورشید در زندان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در این دیدار پیام رهایی تعدادی از زندانیان توسط خدام رضوی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاروان خدام رضوی امسال در تمام استان حضور خواهند داشت، افزود: بیست و دوم و بیست و سوم مرداد ماه مردم طبس و بیست و سوم مرداد ماه مردم عشق آباد میزبان این کاروان خواهند بود.

توزیع بسته‌های تبرکی توسط خادمان رضوی بین مردم و بیماران

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی از توزیع بسته‌های تبرکی خادمان رضوی خبر داد و اظهار کرد: ۴۵ هزار بسته نمک تبرک وارد استان شده است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توجه به محرومان رویکرد اصلی کاروان زیر سایه خورشید است، تصریح کرد: امسال سعی خواهد شد کاروان در مناطق محروم حضور پر رنگ‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های متبرک نبات ویژه بیماران نیز وارد استان شده است، گفت: از دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی استان انتظار می‌رود تا در برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید و استقبال از کاروان خدام همکاری بیشتری داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار