قرص ضد افسردگی و شادی آور 'کروسینا'، حاوی ماده موثره زعفران، ساخت پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار در کشور، پس از مراحل تایید و آزمون های بالینی و آزمایشگاهی به مرحله تولید رسید.
کد خبر: ۲۵۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 12 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، قرص کروسینا به وسیله پژوهشگر این دانشگاه ساخته شده و توسط شرکت دانش بنیان 'پویش داروی سینا' با همکاری شرکت داروسازی 'سامی ساز' تولید شده است.

دکتر سیداحمد مهاجری، سازنده قرص کروسینا گفت: قرص کروسینا حاوی ماده موثره کروسین(crocin)، مهمترین جزء فعال در زعفران است و مطالعات بالینی مختلف که تاکنون بر روی زعفران و کروسین انجام شده، خواص درمانی متعددی را برای این دارو به اثبات رسانده است.
عضو هیات علمی گروه فارماکودینامی و سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در مرحله نخست 20 هزار قرص کروسینا توسط شرکت داروسازی سامی ساز تولید و در سطح داروخانه های مشهد توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه کروسین به عنوان یک مکمل دارویی دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آور است، اظهار کرد: در یک مطالعه بالینی اثرات بارز درمانی کروسین بر افسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیمار در مقایسه با دارو به اثبات رسید.
وی خاطرنشان کرد: این دارو از منشاء زعفران به دست می آید و اصلی ترین آنتی اکسیدان زعفران است که بسیاری از خواص درمانی زعفران به این جزء نسبت داده می شود.
وی از جمله خواص درمانی زعفران و به طبع آن کروسین را شامل اثر درمانی آن در آلزایمر و بهبود حافظه، افزایش قوای بینایی در سالمندان، پیشگیری و درمان اختلالات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، پیشگیری و کنترل سرطان، درمان اختلالات جنسی، کنترل و تنظیم قند خون و درمان بیماری های التهابی عنوان کرد.
وی همچنین گفت: به دلیل خواص آنتی اکسیدان قوی، قرص کروسینا می تواند در اختلالات و عوارض قلبی- عروقی و مغزی اثرات پیشگیرانه و درمانی داشته باشد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
سلام این دارو میزان مصرفش درروز چقدراست ودوره درمان ان چند وقت است ایا برای الزایمر هم جواب داده یانه درضمن این قرصها رو باید ازکجا تهیه کردباتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار