نشست هم‌انديشي آستان قدس رضوي با رسانه‌ها و هنرمندان استان كه در نوع خود بي‌سابقه بود، حتي اگر تدام نيابد و در آينده به دستاوردهاي راهبردي نرسد، بازهم مفيد و شايستة تقدير است، زيرا حداقل دستاورد آن تبادل نظر و انديشه و آراء در فضاي افكار عمومي و تاکید به ضرورت‌هاي اين اقدام داشت.
کد خبر: ۲۵۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 08 July 2016
صرف نظر از زيباترين جلوه آن كه به حضور و سخنان يك هنرمند دفاع مقدس برمي گردد، طرح نقدهاي «هرچند غيردقيق» هم مي‌تواند منشاء خير باشد، زيرا حاكي از تفكر تعاملي است كه متكي به تجربه، مطالعه، بررسي و شناخت است. 

اما اين اقدام مبارك، همچنان كه در شماره هاي قبلي اين مجموعه مقالات اشاره شد، مي‌تواند به تحولي عظيم در حوزة افكار عمومي منجر شود. حوزه‌اي كه قدرت اصلي كنترل جهان امروز دراختيار اوست.  

لذا به اين منظور پيشنهاد مي‌شود تا راهكارهاي اجرايي ذيل در دستور كار قرار بگيرد:

ايجاد مجمع مشورتي رسانه‌اي و هنري به‌صورت جداگانه در زيرمجموعة توليت آستان قدس رضوي با هماهنگي اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي

ايجاد كميته‌هاي تخصصي رسانه‌اي شامل خبرشناسي، سواد رسانه‌اي، بحران و... در درون مجمع مشورتي، برگزاري جلسات منظم با هدايت توليت محترم آستان قدس رضوي و دبير روابط عمومي.

جمع‌آوري نظرات و ايده‌ها درقبال مسائل روز رسانه‌اي و در شرايط بحران و تبديل آن به راهكارهاي قابل اجرا.

ايجاد مركز استراتژيك مطالعات افكار عمومي به منظور توسعه و نشر دستاوردهاي علمي علوم ارتباطات و مقابله با تهاجم فرهنگي.

تبديل روزنامة قدس به مجري سياست‌هاي رسانه‌اي مجمع مشورتي و ارائة الگوي رسانه‌اي و فرهنگي.

ايجاد صندوق مجازي بزرگ انتقادات و پيشنهادات در زيرمجموعة روابط عمومي آستان قدس رضوي براي اطلاع‌يابي اوليه از نظرات گوناگون و دقت در نقایص امور اجرایی جاری.

 * به منظور تامين تمهيدات لازم براي اجراي برنامه‌هاي ذكر شده به ملاحظاتي بايد توجه شود.

-  استان خراسان، مهد روزنامه‌نگاري و فرهنگ اسلامي است، با حذف مركز كشور از رقابت‌هاي رسانه‌اي، "خراسان پيش از تفكيك" و حتي خراسان رضوي فعلي، اولين قطب روزنامه‌نگاري كشور است كه صدها خبرنگار عالم و باتجربه را در خود پرورانده است. كساني كه بيش از نيم قرن و حتي بیش ازهفت دهه ، كارخبري كرده‌اند و اينك آمادگي آن را دارند تا تجربيات و انديشة خود را دراختيار جوانان قرار دهند، اما متاسفانه مركز رسانه‌اي  شایسته ودرخور اين پتانسيل عظيم در استان مشاهده نمي‌شود و به نظر مي‌رسد كه آستان قدس رضوي با نگاهي كه توليت آن به رسانه‌ها دارد مي‌تواند در آينده به چنين مركزي نه تنها در استان كه در كشور و منطقه تبديل شود.

-  توصيه‌هاي هفتگانه رهبر معظم انقلاب به آستان قدس رضوي مي‌تواند با پشتوانة تفكر و برنامه رسانه‌اي، تضمين اجرايي يابد و به‌عنوان راهبردهاي رسانه‌اي آستان قدس رضوي تدوين و تنظيم شود.

-  ايجاد مراكز ياد شده از سويي با صرفه‌جويي از محل حذف برخي مراكز كم بازده يا فاقد كارآيي و از سويي ديگر با دعوت از صاحبنظران به‌عنوان خاد مان رسانه‌اي مي‌تواند با حداقل هزينه تشكيل شود و بار مالي جديدي را به آستان قدس رضوي تحميل نكند. تا كنون خاد مان بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) صرفا به عزيزاني اطلاق مي‌شد كه در فضاي فيزيكي حرم مطهر خدمت مي‌كردند اما مي‌توان اين تعريف را به حيطه‌هاي تخصصي و علمي نيز تسري داد و به‌طور قطع اين گروه از خاد مان عزيز از هر نقطه از جهان اسلام  و حتی غیر اسلام ،مي‌توانند خدمات بي‌شماري را ارائه كنند.

-  تداوم نشست‌هاي عمومي هم‌انديشي رسانه‌اي در سطوح استاني، كشوري و جهاني و تسهيل انتقال علوم و تجربيات ارتباطي جهان به كشور براي پشتيباني علمي و روحي از طرح‌هاي مذكور.

علیرضا دوانلو / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
باسلام و ادب واحترام خدمت تولیت محترم استان قدس رضوی
‌‌
از شما خواهشمندم جهت جلوگیری از اتلاف وقت و اذیت زائران در موقع اذان مسولئن تفتیش رو زیاد کنید وکمی اسان بگیرید و اجازه اوردن بعضی خوراکی ها رو به داخل حرم بدهید
باتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار