بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کاندید شدن عارف در انتخابات 96 صحت ندارد »،«ماجرای استعلام از رهبری درباره بودجه دفاعی»،«توقیف کامیون ایرانی با 200 کیلو هروئین در مرز بلغارستان»،«درخواست معاون اول رئیس جمهور از دارندگان فیش های نجومی»،«بیانیه رئیس‌جمهور سند صداقت دولت است»،«تصمیم اصولگرایان برای انتخابات 96»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 07 July 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ماجرای استعلام از رهبری درباره بودجه دفاعی

محمد دهقان در گفت‌وگویی با اشاره به لایحه اصلاحیه قانون بودجه 95 و پیشنهادات تعجب‌برانگیز دولت در این لایحه مبنی بر کاهش 5 هزار میلیارد تومانی بودجه دفاعی کشور، عدم قطع یارانه نقدی ثروتمندان و سه دهک بالای درآمدی کشور، اظهار داشت: بودجه دفاعی البته مثل هر سال در لایحه بودجه 95 وجود داشت و این 5 هزار میلیارد تومان اضافه بر آن بودجه دفاعی بود که در نظر گرفتیم تا بنیه دفاعی کشور تقویت شود، ما در مجلس شورای اسلامی این پول را طبق نظر خود ستاد کل نیروهای مسلح بین دستگاه‌های مختلف که نیازمند بودند، تقسیم کردیم و این اقدام مجلس گامی بود برای تقویت بودجه دفاعی کشور تا نیازهای ضروری خود آنهم در شرایط امروز منطقه را برطرف کنند.دهقان تأکید کرد: آن زمان دولت یک ایرادی داشت و می‌گفت درست است که این پول متعلق به نیروهای مسلح است، اما این پول به داخل کشور آمده و ما آن را هزینه کردیم، ما گفتیم شما نباید پولی که متعلق به نیروهای مسلح است را هزینه می‌کردید، اعتبارات نیروهای مسلح متعلق به خود آنهاست و دولت نباید آن را هزینه می‌کرد، از طرفی ما اخبار و اطلاعاتی داشتیم که نشان می‌داد دولت این پول را هزینه نکرده است، در نهایت ما این پیشنهاد را مطرح کردیم و در مجلس هم به تصویب رسید. وی با بیان اینکه آن زمان در نحوه توزیع این پول بین مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختلاف‌نظر وجود داشت، توضیح داد: ما می‌گفتیم این رقم باید به ردیف‌های اصلی بودجه 95 اضافه شود، اما دولت می‌گفت این رقم را در ردیف متفرقه بیاورید تا اگر این پول وجود داشت به آنان بدهیم، این مسئله بالاخره به رئیس مجلس کشیده شد و آقای لاریجانی این موضوع را از رهبر معظم انقلاب سؤال کردند که آیا این پول را در ردیف‌های اصلی بودجه 95 بیاوریم یا در ردیف متفرقه.فارس این گفت و گو را منتشرکرده است.

نظر نوه امام درباره رابطه ایران و امریکا

سیدحسن خمینی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی جیو پاکستان به سوالاتی در خصوص روابط ایران با کشورهای منطقه، پدیده گروههای تکفیری، بیداری اسلامی، انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا پاسخ داد. سید حسن خمینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست، آیا با توجه به کارهایی که آقای ظریف انجام می‌دهد، سیاست ایران در قبال آمریکا تغییر کرده است، گفت: فکر نمی‌کنم آقای ظریف تا به حال تلاشی برای روابط دو جانبه داشته باشند، بحث برجام که سیاست کلی جمهوری اسلامی بود انجام شد و ارتباطات ما هم طبیعتا در محدوده برجام بوده است، البته همیشه نگاه ما به آمریکایی ها بسته به رفتار آنها است.

توقیف کامیون ایرانی با 200 کیلو هروئین در مرز بلغارستان
 یک کامیون ایرانی حامل بیش از ۲۰۰ کیلوگرم هروئین در مرز ترکیه و بلغارستان توقیف شده است.  به گزارش بی بی سی، مواد مخدر ضبط شده در قوطی‌های رب گوجه جاسازی شده بوده که بعد از گذراندن از دستگاه اشعه ایکس و تشخیص غلظت متفاوت آن کشف شده است.  کامیون به مقصد هلند در حرکت بوده و دادستانی بلغارستان می‌گوید این بزرگ‌ترین محموله هروئین است که تا کنون به صورت یک‌جا در مرز  بلغارستان ضبط شده است.

علت عجیب تعطیلی تمرین استقلال

تمرین نوبت عصر تیم فوتبال استقلال در اردوی ارمنستان تعطیل شد.بر همین اساس پس از رصد جی پی اس استقلالی‌ها توسط کادر فنی، علیرضا منصوریان این تصمیم را گرفت.استقلالی‌ها امروز صبح یک جلسه تمرینی را برگزار کرده بودند.اردوی استقلال در کشور ارمنستان از اوایل این هفته آغاز شده و قرار است شاگردان منصوریان روز جمعه در این کشور نخستین دیدار تدارکاتی خود را مقابل آرارات ارمنستان برگزار کنند.


توصیه یک آیت الله به وزیر نفت

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با وزیر نفت، استاندار تهران و فرماندار شهرستان دماوند، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی عبادات اظهار کرد: امیدواریم خدمات صادقانه خدمت‌گزاران به مردم موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم آورد. جوادی‌آملی نفت‌فروشی را نوعی خام‌خواری دانست و افزود: نفت و گاز جزو سرمایه‌های کشور است به همین دلیل نباید تنها به دنبال خام‌فروشی نفت باشیم، بلکه باید از نفت کالاهایی را تولید و با قیمت بالاتر صادر کنیم.وی سرمایه بالاتر از نفت را جوانان این مرز و بوم عنوان و تصریح کرد: بسیاری از نخبگان علمی از ایران خارج می‌شوند؛ ما برای تولید ثروت در اقتصاد نیازمند وجود این سرمایه‌های علمی هستیم و آنچه باعث حفظ آنان می‌شود، رعایت عدل و اخلاق است.فارس این خبر را منتشر کرده است.

درخواست معاون اول رئیس جمهور از دارندگان فیش های نجومی

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش «مازندران، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه» در بابلسر با اشاره به اینکه دولت با جدیت در حال بررسی موضوع فیش‌های حقوقی است اظهار داشت: دولت به طور جدی در حال بررسی و برخورد است و آن‌هایی که حقوق نجومی گرفتند خودشان بروند. بابلسر - معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضوع فیش‌های نجومی نباید باعث مخفی‌کاری فسادهای هزارمیلیاردی شود از دارندگان این فیش ها خواست تا خودشان استعفا دهند.مهر این اظهارات را منتشر کرده است.

حمله ماموران شهرداری به دانشگاه هنر و درگیری با حراست

به گفته تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر، روز دوشنبه ۱۴ تیرماه مأموران شهرداری به مسئولان و حراست دانشگاه اعلام می‌کنند که باید قسمتی از ضلع غربی را تخلیه کنند که حراست دانشگاه با این اقدام مخالفت می‌کند.ماجرا از این قرار است که شهرداری مدعی است؛ قسمتی از مجموعه قزاقخانه سابق (ساختمان فعلی دانشگاه هنر) که در زمان مالکیت ارتش بر این ساختمان در داخل مجموعه دیوارکشی شده و اقدام به نصب درب برای آن کرده‌اند، خارج از مجموعه است و به نصب این درب اعتراض دارند.در همین رابطه محمد طاهری دبیر انجمن اسلامی دانشگاه هنر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، می‌گوید: روز بعد یعنی سه شنبه ۱۵ تیرماه بار دیگر مأموران شهرداری با تهدید به ماموران حراست می‌گویند که باید آن درب تخریب شود، چرا که راه عبور و مرور است.بنابر اظهارات وی در ‌‌نهایت این موضوع منجر به درگیری و زد و خورد میان ماموران شهرداری، حراست و کارکنان دانشگاه می‌شود که در این بین ماموران شهرداری یکی از ماموران حراست دانشگاه را به زور وارد ماشین خود می‌کنند که پس از ورود مأموران نیروی انتظامی، این بحث و درگیری پایان می‌یابد.

بیانیه رئیس‌جمهور سند صداقت دولت است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اظهار داشت: شفاف‌سازی عملکرد دولت تدبیر و امید برای مردم یکی از نکات مورد نظر رئیس جمهوری در این بیانیه است که فصلی مهم در توسعه اخلاقمداری در جامعه و حرکت در مسیر صداقت و راستی محسوب می‌شود.او انتشار فیش‌های حقوقی نامتعارف را بهترین فرصت برای اصلاح نظام پرداختی و برقراری عدالت در جامعه دانست و ادامه داد: برداشت‌های نامشروع از بیت المال؛ رفتاری مسموم است که متاسفانه در بخش‌هایی از جامعه وجود دارد و نیاز است که دولت و مردم با گفتمان واحد و اراده‌ای محکم برای اصلاح این آفت همراه باشند و برای برقراری عدالت اجتماعی بیش از پیش بکوشند. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : بیانیه رئیس جمهوری در برخورد با حقوق های غیرمتعارف سند صداقت دولت و نشانگر قاطعیت حوزه ارشد اجرایی کشور در ترمیم نواقص نظام اداری و مبارزه با فساد است.

جزییات درگیری خونین پلیس با مهاجمان خشن

روز چهارشنبه (16 تیرماه) مامورین اداره مبارزه با قاچاق کالا در محدوده اسکله شهر نخل تقی در شهرستان عسلویه استان بوشهر با یک دستگاه خودرو پژو 405 گشتزنی می‌کردند که به تعدادی افراد محلی مظنون شدند.بر اساس این گزارش، مظنونان تحت تعقیب پلیس قرار گرفته که یکی از افسران پلیس بوشهر جهت متوقف کردن خودرو مظنونان اقدام به تیراندازی می کند. با این شلیک پلیس یکی از افراد تحت تعقیب مجروح می شود که ماموران به سرعت وی را جهت درمان به بیمارستان منتقل می کنند.تلاش‌های کادر پزشکی بیمارستان بی‌نتیجه ماند و فرد مظنون فوت می‌کند. همراهان متوفی که از این موضوع بسیار عصبانی بودند، خودروی ماموران نیروی انتظامی را به آتش کشیده و از محل متواری می‌شوند.یک منبع آگاه در نیروی انتظامی با تایید خبر ذکر شده اعلام کرد:عده‌ای سودجو پس از مرگ فرد مظنون به یکی از مقرهای انتظامی حمله کرده و قصد تصرف آنجا را داشتند که ماموران به ناچار دست به اسلحه شده و با افراد مهاجم درگیر می‌شوند.به گفته این مقام آگاه؛ در این درگیری 8 نفر از مهاجمان مجروح و به بیمارستان منتقل می شوند.همچنین ماموری که در تعقیب و گریز اولیه اقدام به تیراندازی کرده بود ، در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت تا رسیدگی لازم درخصوص این پرونده انجام شود.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

تصمیم اصولگرایان برای انتخابات 96

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه، اصولگرایان تصمیم خاصی برای نحوه ورود به انتخابات نداشته است، تاکید کرد: فعلا زود است که درباره انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیمی بگیریم چرا که ورود زودهنگام به بحث انتخابات به صلاح کشور نبوده و نیست.آیت‌‌الله محمد علی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره برنامه اصولگرایان و جریان انقلابی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی، اظهار داشت: جریان اصولگرایی و نیروهای انقلابی فعلا هیچ برنامه‌ای برای نحوه ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند.وی با بیان اینکه، جامعه روحانیت مبارز نیز به عنوان یک تشکل مذهبی و سیاسی تصمیم خاصی برای نحوه ورود به انتخابات نداشته است، تاکید کرد: فعلا زود است که درباره انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیمی بگیریم چرا که ورود زودهنگام به بحث انتخابات به صلاح کشور نبوده و نیست.دبیرکل جامعه روحانیت مبارز همچنین گفت: جلسات ائتلاف اصولگرایی تعطیل نشده است و هر زمان که صلاح باشد و شرایط اقتضاء کند، این جلسات برای نحوه ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری از سر گرفته خواهد شد.

ناراحتی مردم شمال از چیست؟

تعدادی از مردم یکی از شهرهای شمالی کشور در اعتراض و درک نکردن چرایی یک طرفه شدن جاده، مسیر را بر روی مسافران بستند." این جمله بخشی از خبری بود که روز گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شد، مسئولان استانی ضمن تکذیب خبر فوق اینگونه شایعه پراکنی ها را ظلمی آشکار در حق مردمان مهمان نواز خطه شمال دانستند. جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی، با بیان اینکه گیلان و مازندران که دو استان ساحلی کشورمان هستند به دلیل جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی که دارند همواره پذیرا گردشگران هستند اظهار کرد: گردشگران داخلی و خارجی در طول فصل های مختلف سال به دو استان مازندران و گیلان می آیند؛ شاید در گذشته در یک فصل خاص گردشگران به این دو استان ساحلی می آمدند اما امروز در همه فصل ها و در آخر هفته ها مسافران و گردشگران زیادی از تمام استانهای کشور به ویژه تهران راهی شمال کشو می شوند. کوچکی نژاد با بیان اینکه مردم شهرهای شمالی کشورمان گاهی اوقات از گرانی های مصنوعی و ترافیک های سنگین شهرشان بسیار ازرده می شوند و این ناراحتی را به اطلاع ما مشئولان می رسانند افزود: البته ناراحتی آنها از گردشگران نیست بلکه آنها از مسئولین انتظار دارند که به زیرساختهای استان توحه داشته باشند.میزان این گفت و گو را منتشر کرده است.

بیانیه رئیس جمهور در مورد فیش‌های حقوقی در راستای هشدارهای رهبری است

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت برخورد با متخلفان فیش های حقوقی گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به چنین معضلاتی هشدار داده اند و بیانیه اخیر رئیس جمهوری نیز در راستای همین سخنان رهبر انقلاب بود. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: همه باید دعا کنیم که مسئولان در این زمینه درست اقدام کنند. وی با بیان اینکه این مساله دیگر گذشته و مسئولان نیز تذکرات لازم را ارائه کردند، گفت: باید دعا کنیم مسئولان درست به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند. دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در بیانیه ای خطاب به ملت ایران در مورد حقوق های نامتعارف برخی مدیران خاطرنشان کرد: حساسیت افکارعمومی و رسانه ها به پرداختهای نامتعارف قابل ستایش است و دولت از این فرصت برای ساماندهی 'نظام شفافیت اطلاعات' بهره خواهد برد. وی در این بیانیه خاطرنشان کرد: با کسی عقد اخوت نبسته ام؛مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم. ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

کاندید شدن عارف در انتخابات 96 صحت ندارد 
عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان گفت: هیچ‌گونه بحثی درباره کاندید شدن دکتر عارف در انتخابات 96 صورت نگرفته است. سید حسن رسولی اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه بحث کارشناسی و تحلیلی در خصوص کاندید شدن دکتر عارف در انتخابات 96 در جمع اصلاح طلبان صورت نگرفته است و طرح این موضوع بیشتر شایعه است و تا جایی که بنده مطلع هستم این امر صحت ندارد. وی درباره ادعای برخی مبنی بر عبور اصلاح طلبان از دکتر روحانی در انتخابات 96 تصریح کرد: امروز جامعه اصلاح طلب بیش از گذشته به اهمیت کارکرد انسجام درونی و یکپارچگی عملیاتی بین همه ظرفیت های متعلق به این جریان پی برده و از این رو بعید است با توجه به باور غالب بر مجموعه ظرفیت های اصلاح طلبی، رویکرد دیگری جز تداوم روند همگرایی و انسجام بخشی در پیش گرفته شود.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

دامن زدن به مساله حقوق های نجومی خواسته دشمن است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: دامن زدن به مساله حقوق های نجومی خواسته دشمن است زیرا دشمن بدنبال سوء استفاده از این مساله است. آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در نماز عید فطر اصفهان که در مصلای این شهر برگزار شد، گفت: پرداخت های غیرمتعارف مربوط به همه مدیران و کارمندان دولت نیست زیرا بسیاری از حقوق بگیران دولتی مانند نیروهای نظامی و فرهنگیان از حقوق بالایی برخوردار نیستند.  وی ادامه داد: پرداخت های نجومی فراگیر نیست بلکه محدوده مشخصی دارد و فقط مربوط به افراد خاصی است نه اینکه عمومیت داشته باشد.  نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: بسیاری از این پرداخت‌ها در قالب‌های متفاوت نظیر وام‌های کم‌بهره و سوءاستفاده از رانت‌های اقتصادی صورت گرفته است.  وی خاطرنشان کرد: این مساله باید بدور از هرگونه جنجال آفرینی دنبال شود زیرا این مساله دستاویزی برای سوء استفاده دشمن، بزرگنمایی مساله و تضعیف روحیه مردم شده است. ایرنا این خبر را منتشر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :