مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه 5 جشنواره از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به حوزه کتاب تعلق دارد، از امکان شرکت روشندلان و فارسی‌زبانان خارج از کشور در ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 05 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید جواد جعفری در نشست ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سالن اجتماعات نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به میزبانی این نهاد در سطح کشور با بیش از دو هزار کتابخانه اشاره کرد و اظهار كرد: برگزاری این جشنواره در قالب چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از اتفاقات مهم آن محسوب می‌شود.

وی این جشنواره را عاملی برای رفع دغدغه مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره تأکید بسیاری در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه دارند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه در دوره چهاردهم از مجموع 184 برنامه، پنج جشنواره به کتاب و کتاب‌خوانی و حوزه مطالعه اختصاص‌ یافته است، ادامه داد: جشنواره تولید کتاب برای کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری، جشنواره انتخاب کتاب سال توسط ستان قدس رضوی، جشنواره کتاب‌خوانی ویژه دانشگاهیان در آذربایجان شرقی و ... تنها بخشی از حوزه کتاب در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) محسوب می‌شود.

جعفری از امکان شرکت فارسی‌زبانان خارج از کشور در جشنواره خبر داد و افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از طریق 80 رایزن فرهنگی خارج از کشور، فراخوان جشنواره را در کشورهای مختلف ارسال کرده که به‌عنوان نمونه در سیدنی استرالیا پوستر و فراخوان جشنواره دریکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشرشده است.

وی گفت: امکان شرکت در ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برای روشندلان نیز وجود دارد چراکه کتاب‌های این جشنواره با خط بریل همراه با صوت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به تشکیل اتاق فکر در کنار دبیرخانه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و ادامه داد: اتاق فکری متشکل از شخصیت‌های سرشناس حوزه فرهنگ رضوی تشکیل‌شده که این اتاق فکر کتاب‌های جشنواره را از میان صدها اثری که در این حوزه وجود دارد انتخاب کرده‌اند.

جعفری اضافه کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی سبب گسترش فرهنگ رضوی در جامعه از طریق مطالعه می‌شود و علاوه بر این افرادی که عضو ثابت کتابخانه‌های کشور هستند نیز می‌توانند از طریق مطالعه کتاب‌های رضوی معرفی‌شده در قالب جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اطلاعات و آگاهی خود را به‌روزرسانی کنند.

وی گفت: علاقه‌مندان به حوزه کتاب‌های رضوی می‌توانند از طریق این جشنواره با این آثار، سیره و سبک زندگی رضوی آشنا شده و بدیهی است که فرهنگ رضوی تضمین‌کننده زندگی سعادتمند برای آحاد جامعه است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار