کد خبر: ۲۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 20 April 2015

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از ساخت مجتمع آب درمانی مخصوص معلولان و استخر برای خانواده های تحت سرپرستی این اداره کل در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، محسن ارشد زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه به همت یکی از خیران استان در زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع در حال احداث است.

وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه اجرایی این طرح در سال 90 هفت میلیارد ریال بود که با توجه به تورم جامعه، تاکنون 17 میلیارد ریال توسط خیر هزینه و پنج میلیارد ریال نیز توسط سازمان بهزیستی هزینه شده است.

ارشد زاده عنوان کرد: بقیه هزینه ها برای اتمام این طرح به طور مساوی از سوی بهزیستی و این خیر تامین خواهد شد، امیدواریم این مجتمع تا پایان شهریور ماه سالجاری به اتمام رسد.

وی همچنین با اشاره به قانون حمایت از کودکان بی سرپرست، گفت: وظیفه نگهداری و سرپرستی کودکان بی سرپرست بر عهده  بهزیستی است و در آذربایجان شرقی یک هزار و 450 کودک تحت حمایت بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 330 کودک در 20 خانه کودکان بی سرپرست در سطح استان به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی تأکید کرد: یک هزار و 120 نفر از کودکان بی سرپرست توسط مددکاران و کارشناسان بهزیستی با شناسایی اقوام و آشنایان درجه اول به خانواده بازگشت داده شده اند.

ارشدزاده با اعلام اینکه در سطح استان فقط یک شیرخوارگاه در تبریز وجود دارد، اظهار کرد: هم اکنون 50 کودک زیر شش سال بی سرپرست و بدسرپرست در این مرکز نگهداری می شوند. در سال گذشته قیومیت 40 کودک بی سرپرست و بد سرپرست مستقر در این شیرخوارگاه توسط مراجع قضایی به خانواده های متقاضی سرپرستی واگذار شد.

وی عنوان کرد: فرزندان دختر پس از اتمام تحصیل تا زمان ازدواج و فرزندان پسر نیز تا اتمام سربازی و فارغ التحصیلی تحت حمایت های این اداره کل قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :