کد خبر: ۲۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 20 April 2015
قائم مقام دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: با اعلام داوطلبی طرف ویتنامی نسبت به خواهرخواندگی، استان «کانتو» با شهرستان آمل خواهر خوانده شدند.

علیرضا قنبری در گفتگو با مهر به تشریح اهداف و نقش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران اشاره و عنوان کرد: مازندران به واسطه ژئوپلوتیک بودن با مجاورت کشورهای cis همیشه مد نظر دیپلماسی عمومی وزارت خارجه است و به جز اهداف سیاسی و اقتصادی کارهای کنسولی نمایندگی مازندران نیز بسیار حائز اهمیت است.

قنبری بیان کرد: گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مجاور و همکاری و گسترش کنسولی هم استانی ها هدف تاسیس نمایندگی وزارت امور خارجه است.

قائم مقام دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران با بیان اینکه دیپلماسی عمومی تلاش دولت برای اطلاع رسانی  ایجاد و درک متقابل و تاثیر در افکار عمومی ملت های دیگر است، اظهار کرد:مجاورت با کشورهای cis این امکان را فراهم می نماید تا بتوانیم در بخش های اقتصادی استان قدم های ارزنده ای بگیریم.

قنبری با اشاره به سفر هئیت های کشورهای حوزه خلیج فارس، بیان کرد: زمانی که این هیئت ها به این استان آمدند نسبت به همکاری در بخش توریسم اسلامی بسیار مشتاق بوده اند.

این نماینده وزارت امور خارجه در مازندران افزود:اکنون نمایندگی وزارت امور خارجه در حال تاسیس دفتر صدور روادید فرودگاهی در  ساری می باشد که این امر نیز بسیار برای استان مازندران مهم تلقی می گردد.

قنبری با اشاره بر اینکه مازندرانی ها در امور کنسولی دیگر به تهران مراجعه نمی کنند، اظهار کرد: کلیه امورات کنسولی، دانشجویی، زندانیان، تایید اسناد در نمایندگی مازندران صورت می گیرد و در سال ۹۳ نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران بالغ بر ۱۲ هزار تایید اسناد انجام داده است.

این مسئول گفت:یکی از معظلات کنسولی استان دستگیری رانندگان متخلف کامیون در ترکمنستان است که بعد از سفر اخیر ریاست جمهور به ترکمنستان این تفاهم صورت گرفت تا ما بتوانیم این متخلفین که در زندان های ترکمنستان به سر میبرند را به ایران بازگردانیم تا به امورات آن ها در جمهوری اسلامی رسیدگی شود.

قائم مقام دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران با بیان اینکه روابط اقتصادی مازندران از زمانی که دفتر نمایندگی در استان تاسیس شده عملکرد مثبتی داشته، گفت: از زمان تاسیس این نمایندگی  روابط با کشورهای  cisبسیار گسترده شده و تاکنون چندین هئیت های تجاری برای مذاکره در مازندران حضور یافتند و نتایج قابل قبولی نیز به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد:نمایندگی وزارت امورخارجه پل ارتباطی بین سرمایه گذاران دولتی و خصوصی مازندرانی است با سفارت خانه های دیگر کشورها که اگر هئیت های تجاری بخواهند به مازندران سفر کنند بایستی با این نمایندگی هماهنگ باشند و بلعکس اگر هئیت های مازندرانی بخواهند برای مذاکره به کشورهای دیگر بروند بایستی هماهنگی ها در این نمایندگی صورت بگیرد.

بندر امیرآباد و طرح کریدور شمال و جنوب بسیار حائز اهمیت است

قنبری با توجه به نقش بسزای بندر امیر اباد و طرح کریدور شمال و جنوب این بندر بیان کرد:این بندر برای کشورهای cis بسیار حائز اهمیت می باشد و اکنون نیز تقاضای بسیاری از روسیه و کشورهای cis برای صادرات مرکبات، طیور و لبنیات از مازندران داریم.

علیرضا قنبری با اشاره به سفر چند روز گذشته استاندار اسی کول قرقیزستان ابراز داشت:سفر اخیر معاون استاندار اسی کول بسیار موثر بوده و استان اسی کول خواستار همکاری تنگاتنگی در حوزه طیور و صنعت با مازندران است.

شناسایی نخبگان مازندرانی در حوزه اقتصاد و فرهنگ در دستور کار این نمایندگی است

معاون دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه مازندران با اشاره به یکی از برنام های مهمی که اکنون نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران در حال رایزنی می باشد، گفت: شناسایی نخبگان و سرمایه گذران مازندرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مقرر است بعد از شناسایی در سفر آینده رئیس جمهور به مازندران اسامی نخبگان و سرمایه گذاران مازندرانی را به رئیس جمهوری تقدیم کنیم تا بتوانیم از این طریق ارتباط مستقیم بین این افراد و نهاد ریاست جمهوری ایجاد شود تا این افراد با طرح های جامع به مازندران بازگردنند و با بررسی های به عمل آمده افرادهای برجسته مازندرانی در کشورهای مطرح دنیا زندگی می کنند که یکی از اهداف نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران به کارگیری افراد دارای صلاحیت در حوزه های مختلف مازندران است.

وی در ادامه در خصوص بازدید سال گذشته هئیت ویتنامی به سرپرستی سفیر آن کشور در تهران اشاره و عنوان کرد:در سال گذشته بازدیدی از مراکز کشاورزی مازندران به خصوص مرکز تحقیقات برنج آمل توسط این هئیت صورت گرفت که هم اکنون با اعلام داوطلبی طرف ویتنامی نسبت به خواهرخواندگی استان کانتو ویتنام با شهرستان آمل به دلیل وجود ایستگاه تحقیقات برنج انجام شد و مقدمات نیز فراهم شده و در خرداد ماه این تفاهم نامه بین شهرداری آمل و طرف ویتنامی به امضا خواهد رسید.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار