رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: دستگیری مجرمان سایبری در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۵۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 30 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، سرهنگ جواد جهانشیری با بيان اين مطلب، گفت: در همین مدت در وقوع جرایم سایبری 50 درصد و کشف جرایم نیز 10 درصد افزایش مشاهده می شود.

وی ادامه داد: 51 درصد جرایم در فضای مجازی مربوط به حوزه مالی و اقتصادی است و جرایم اخلاقی، اجتماعی و امنیتی نیز 49درصد جرایم را به خود اختصاص می دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی اظهار کرد: 26 درصد جرایم اقتصادی برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی کاربران است که علت آن افزایش ضریب استفاده از اینترنت در بین خانواده ها و افزایش کاربران فضای سایبری است.

سرهنگ جهانشیری گفت: 72 درصد جرایم استان در شهرستان مشهد و پس از آن به ترتیب در شهرستان های تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور بوده است.

طرح پانجیا 9
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: طرح پانجیا 9 از مهم ترین طرح هایی بود که در زمینه مبارزه با عرضه داروهای غیر مجاز در فضای سایبری به صورت هماهنگ با 115 کشور اجرا شد.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح 22 متهم دستگیر و یک هزار و 531 بسته دارو به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: درراستای پشتیبانی اطلاعات، نظارت و کنترل میدانی عرضه کنندگان خدمات اینترنتی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته 7،4 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: همچنین در جهت اشرافیت بر فعالیت های گروه ها و شبکه های اجتماعی، در همین مدت در تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری در حوزه رسانه ملی 27 درصد افزایش مشاهده می شود.وی گفت: ارائه آموزش و ارتقای آگاهی مردم از طریق برگزاری نمایشگاه ها، تهیه لوح های فشرده، بروشور و مانند آن توسط پلیس فتا 15 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: فعالیت در عرصه جرم یابی بدون شاکی نیز با توجه به اشرافیت پلیس فتا رشد 15 درصدی داشته است.

فوریت های پلیسی
سرهنگ جهانشیری گفت: در بهار امسال 118 مورد گزارش مردمی به پلیس فتا دریافت شده که 112 مورد به صورت تلفنی پاسخ داده شد و رسیدگی به 6 مورد نیز در دست اقدام است.

وی افزود: پرونده های رسیده در بخش فنی و ادله دیجیتال 19 درصد افزایش داشت که استنادسازی ادله دیجیتال با 25 درصد رشد پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

کسب رتبه دوم کشور
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: فعالیت پلیس فتا خراسان رضوی در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول همان سال رشد قابل ملاحظه ای داشته که منجر به صعود سه پله ای و کسب رتبه دوم استان در کشور شده است.

وی به توانمندسازی کارکنان پلیس فتا اشاره و اظهار کرد: در این حوزه برنامه های تربیت بدنی، کوه پیمایی، دفاع شخصی و تیراندازی در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

سرهنگ جهانشيري افزود: کارشناسان پلیس فتا علاوه بر ارتقای آموزش فنی و تخصصی، آموزش های لازم در حوزه های عمومی را نیز فرا می گیرند.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار