فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه:
کد خبر: ۲۳۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 19 May 2016

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه داعش و گروهک‌های تروریستی می‌دانند ایران سوریه و عراق نیست، نسبت به دفع هرگونه تهدید و دیده‌بانی از مرزها توسط نیروهای مسلح اطمینان داد.

به گزارش تابناك رضوي، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت وجود نیروهای مؤمن و متعهدی که در ارتش داشت با هدایت‌های رهبری امام راحل باعث شد که ارتشیان خود را به انقلابیون برسانند که درنتیجه اگر ارتشیان نبودند انقلاب اسلامی به این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.

وی افزود: حفظ انقلاب اسلامی بعد از پیروزی جزو اهدافی بود که ارتش آن را دنبال می‌کرد و نمونه‌اش را در سرکوب قائله‌هایی همچون ترکمن‌صحرا، کردستان، خوزستان و بلوچستان مشاهده کردیم.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه ارتش عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ارتش بسیار خوب درخشید، به‌عنوان‌مثال اگر عملیات ثامن‌الائمه انجام نمی‌شد شاید هیچ‌وقت جبهه نبرد با دشمن دچار تغییرات نمی‌شد چراکه امام راحل فرمان داده بودند که حصر آبادان در این عملیات باید شکسته بشود.

آذریان با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مردمی و خودکفا است، بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس در مباحثی همچون حفظ مرزها، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان و همچنین گروهک طالبان ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار ارزشمندی از خود برجای گذاشته و همچنین در موضوعات تجهیزاتی و استراتژی دفاعی تلاش بسیاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث جنگ نرم، نفوذ فرهنگی و مباحث بصیرتی ارتش ورود بسیار خوبی داشته است، بنابراین برای بالا بردن بینش کارکنان و خانواده‌هایشان این رویکرد دنبال شده است و در حال حاضر نیروهای مسلح ما از یک آمادگی خوبی برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار هستند.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه در ادامه با بیان اینکه داعش و هم نوعانش تهدیدی برای ایران محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: نیروهای تکفیری وداعش در حد و اندازه‌ای نیستند که کشور ما را تهدید کنند، به‌عنوان‌مثال در چند سال گذشته این گروهک در حال نزدیک شدن به مرزهای غربی کشور ما بودند که با حضور نیروهای مسلح و ارتش در مناطق مرزی متوجه شدن توان نزدیکی به خاک کشور را ندارند.

آذریان تأکید کرد: تکفیری‌ها می‌دانند ایران هیچ‌وقت عراق و سوریه نیست، بنابراین مردم مطمئن باشند نیروهای مسلح هیچ‌وقت اجازه نخواهند داد که تعرضی به ایران اسلامی صورت بگیرد چراکه افتخارات نیروهای مسلح ما در جنگی رقم خورد که تمام دنیا علیه ما و در حمایت دشمنان ما بودند و این‌چنین حماسه دفاع مقدس را نشان دادند.

وی در پایان خطاب به مردم اطمینان داد: با توجه به اینکه آمریکا و عربستان از گروه‌های تروریستی هم‌اکنون در منطقه حمایت می‌کند اما این گروهک‌ها در حد و اندازه‌ای که بخواهند با ما درگیر بشوند نیستند و جایی هیچ نگرانی برای ملت وجود ندارد، مردم بدانند فرزندانشان در نیروهای مسلح با چشم باز از مرزهای جمهوری اسلامی دیدبانی و دفاع خواهند کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار