زندگی با طعم خانواده ؛
همزمان با روزهای پربرکت ماه شعبان، یک گردهمایی با حضور خانواده های فرزندپذیر و عضو «کمپین بچه های خاص» و مدیریت و مسئولین محترم شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) در مشهد برپا شد تا در یک گردهمآیی خانوادگی متفاوت تبلور عشق و ایثار را شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵ 17 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، هر ساله تعدادی کودک به شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست واگذار می شوند. از سویی همیشه زوج هایی هم وجود دارند که صاحب فرزند نمی شوند و در صف طولانی برای پذیرفتن فرزندخوانده منتظر می مانند. اما نکته قابل توجه، وجود فرزندان بی سرپرست و بدسرپرستی است که علاوه بر محروم بودن از وجود پدر و مادر، دچار عارضه های مختلف جسمی نیز هستند. به عنوان مثال کودکانی که شکاف کام دارند و یا از بیماریهایی مثل مشکلات قلبی یا گوارشی رنج می برند.

گاهی ممکن است یک کودک بی سرپرست به خاطر یک مشکل جسمی که در همان سنین کودکی قابل درمان است، تا آخر عمر رنج بی کسی را با خود حمل کند و هیچ گاه صاحب خانواده نشود.
سنت پسندیده ای که مدتی است فراگیر شده و انسان های خداجویی شروع به فرهنگسازی برای این موضوع کرده اند، قبول سرپرستی کودکان بیمار و خردسال است.



اکثر خانواده ها از قبول سرپرستی کودکان بیمار و یا بالای 4 سال هراسانند و فکر می کنند این بچه ها لطمات روحی زیادی را متحمل شده اند و قبول سرپرستی آنها کار اشتباهی است؛ اما در این بین زوج هایی هم هستند که توانایی سرپرستی این کودکان را در خود می بینند و از انگیزه و انرژی بالایی در این راه برخوردارند.
دکتر علیرضا آزاد یکی از انسانهای شریف مشهدی است که علی رغم داشتن دو فرزند، اقدام به سرپرستی یک کودک 4 و نیم ساله از بهزیستی کرده است.
در ایام پربرکت ماه شعبان، خانواده دکتر آزاد یک گردهمایی با حضور خانواده های فرزندپذیر و عضو «کمپین بچه های خاص» و مدیریت و مسئولین محترم شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) را برپا کردند.



«کمپین بچه های خاص» یک حرکت خودجوش مردمی است که رسالت خود را حمایت از کودکان بیمار و بزرگسال بهزیستی قرار داده است و با توجه به نیت های خداپسندانه و خیرخواهانه این گروه، مورد حمایت این ارگان نیز قرار گرفته اند.
دکتر اصغری نکاح، استادیار دانشگاه فردوسی مشهد نیز میهمان این گردهمایی بود. وی در خلال سخنان کوتاهی که برای خانواده ها ایراد کرد، گفت: از خانواده ها تقاضا دارم که این راه را با گرفتن مشاوره های به موقع از صاحبان نظر برای خود هموار کنند و هیچ وقت مشورت و همفکری را در این زمینه فراموش نکنند.
این استادیار دانشگاه افزود: قبول سرپرستی کودکان بی سرپرست یکی از کارهای باارزش و البته سخت است که شیرینی آن به تمام سختی هایش می ارزد.
سرکار خانم پیرنهاد مدیریت محترم شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) مشهد نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک رضوی گفت: خانواده هایی که در این جمع قرار دارند، انسان های بی نظیر و توانمندی هستند که وقتی در کنار آنها هستم از وجودشان انرژی می گیرم.
وی افزود: خراسان رضوی یکی از استان های پیشتاز در واگذاری کودکان بیمار به خانواده ها است و افتخار می کنیم که تاکنون بیش از 30 کودک را با مشکلات مختلف جسمی به خانواده ها واگذار کرده ایم.
مدیر شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه رسانه ها این است که در زمینه فرهنگسازی برای فرزندپذیری تمامی کودکان بی سرپرست، حتی کودکان بیمار یا کودکانی که به سنین بالاتر از نوزادی و نوپایی رسیده اند فعالیت کنند.
لازم به ذکر است این گردهمایی صمیمی در حالی در مجتمع رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که جشن تولد پسرهای دکتر آزاد هم در جمع خانواده ها برقرار بود و کودکان یک روز به یاد ماندنی را در کنار خانواده های خود گذراندند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با «کمپین بچه های خاص» می توانید با شماره پیامک 30003300 و یا farzandkhandeh@ در تلگرم ارتباط برقرار کنید.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان سیادت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
سلام
ممنون از گزارش تان
اجرتان با امام حسین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار