برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، در دانشگاه بوعلی‌سینا رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۲۳۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 15 May 2016
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا با تاکید بر خروج کرسی‌های آزاد اندیشی از سیاست‌زدگی گفت: موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه بوعلی‌سینا بر اساس ضرورت‌ها مشخص می‌شود.

دکتر "علی‌اکبر عروتی‌موثق" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کرسی‌های آزاداندیشی، تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، در دانشگاه بوعلی‌سینا رشد چشمگیری داشته است.

برگزاری 5 جلسه گقتگوی آزاد در دانشگاه بوعلی‌سینا

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون پنج جلسه گفتگوی آزاد در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شده، افزود: از ابتدای امسال موفق به برگزاری کلاسی برای بحث و گفتگوهای کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعاتی از جمله جهاد، جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان و تحول علوم انسانی شدیم.

عروتی‌موثق با بیان اینکه دانشجویان عهده‌دار برگزاری این برنامه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز کرسی‌های آزاد اندیشی در زمینه‌های تمدن‌سازی، زن و محیط کار، نقش دانشجویان در تحولات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های کرسی‌های آزاداندیشی بسته به جذابیت موضوعات متفاوت است، یادآور شد: کلاس‌های کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه بوعلی‌سینا روزهای پنج‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود که در بعضی از جلسات تعداد شرکت‌کنندگان به 300 نفر نیز می‌رسد.

خروج کرسی‌های آزاداندیشی از سیاست‌زدگی

وی با تاکید بر خروج کرسی‌های آزاداندیشی از سیاست‌زدگی، اظهار کرد: سیاست و مسائل سیاسی می‌تواند بخشی از موضوعات قرار گیرد و نباید موضوعات دیگر نیز مورد غفلت واقع شود.

وی اضافه کرد: امسال نیز براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و برنامه‌هایی که تا کنون انجام شده، کرسی‌های آزاداندیشی به معنای درست کلمه در سطح گسترده در خصوص مسائلی از جمله اقتصاد مقاومتی، جهاد، جهاد اقتصادی و علوم انسانی و اسلامی برگزار می‌شود اما در این بین از مسائل و موضوعات سیاسی نیز غفلت نخواهیم کرد.

عروتی‌موثق در ادامه با اشاره به مجموعه‌های فرهنگی فعال در دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: در حال حاضر 62 انجمن علمی دانشجویی، 22 کانون فرهنگی، بیش از 32 نشریه علمی و چهار تشکل اسلامی در دانشگاه بوعلی‌سینا فعال هستند که این مجموعه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای را در طول سالتحصیلی 95-94 داشتند.

وی به برگزاری نشست هم‌اندیشی با حضور رؤسا و مدیران ارشد دانشگاه های بوعلی‌سینا، علوم پزشکی، صنعتی و آزاد اشاره و تصریح کرد: نشست هم‌اندیشی در زمینه اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه‌های استان به همت کارشناسان و دانشجویان با موضوعات فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شده است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه را که با استقبال خوب دانشجویان همراه بود، برگزاری مسابقات کتابخوانی عنوان و اظهار کرد: سال گذشته مسابقه کتابخوانی نامیرا به علت استقبال بی‌نظیر دانشجویان در نوبت به صورت مجزا توسط بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی برگزار شد.

عروتی‌موثق یادآور شد: همچنین در سال 94 با برگزاری مسابقات قرآنی، تعدادی از دانشجویان به مراحل کشوری راه یافتند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه دانشگاه بوعلی‌سینا هر ساله در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی اقدام به برگزاری مراسم‌هایی می‌کند، افزود: سال گذشته در این مراسم‌ها شاهد حضور هزاران نفر از دانشجویان سطح شهر بودیم.

برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه بوعلی‌سینا

وی به برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه بوعلی‌سینا اشاره و اظهار کرد: این مراسم به همت نهاد رهبری و مساعدت معاونت فرهنگی دانشگاه هر ساله برگزار شده و کارگاهی یک روزه نیز در خصوص مسائل مربوط به ازدواج برپا می‌شود.

عروتی‌موثق اضافه کرد: سال گذشته بیش از 500 نفر از دانشجویان در این طرح حضور یافتند و بعد از پایان کلاس‌ها نیز موفق به اعزام دو اتوبوس از این افراد به مشهد مقدس شدیم.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان‌نور در دانشگاه بوعلی‌سینا، گفت: اردوهای راهیان‌نور یکی از ارزشمندترین فعالیت‌ها در سطح دانشگاه‌های کشور بوده که سال گذشته بیش از 500 نفر از دانشجویان این دانشگاه به اردوهای راهیان‌نور در سه نوبت به محوریت بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: دانشجویان تا کنون با علاقه زیادی در این اردوها شرکت می‌کنند و امیدواریم شاهد تاثیرات چشمگیری در تک تک دانشجویان باشیم.

برگزاری اردوی عتبات عالیات ویژه دانشجویان

عروتی‌موثق با اشاره به برگزاری اردوی عتبات عالیات ویژه دانشجویان، تصریح کرد: متولی برگزاری اردوی عتبات عالیات نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا بوده که سال گذشته موفق به اعزام دانشجویان دانشگاه استان در قالب هفت کاروان شد در سالجاری نیز بعد از ایام ماه مبارک رمضان ثبت‌نام برای اعزام دانشجویان صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به همایش هنر سبز، اظهار کرد: این جشنواره در چهار بخش پوستر، عکس، ساخت تندیس با زباله و ارائه ایده‌های محیط زیستی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری به برنامه‌های دانشگاه در هفته جوان اشاره و تصریح کرد: از جمله برنامه‌هایی که در این هفته در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود، می‌توان به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌هایی مانند ولیبال و فوتسال و جشن دانشجویی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار