با حضور وزیر کشور در جهاد دانشگاهی و چراغ سبز استانداری ؛
به دلایل نامعلوم، روز گذشته اجلاس سالانه استانداران سراسر کشور در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد تا به لطف حضور وزیر کشور در این همایش، زمزمه تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد قوت بگیرد.
کد خبر: ۲۲۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 13 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، گمانه‌زنی‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارد و مشخص نیست که چرا به رغم امکانات استانداری خراسان رضوی، و با وجود ده‌ها سازمان دولتی، این اجلاس در ساختمان جهاد دانشگاهی برگزار شد که در پردیس دانشگاه فردوسی واقع است.

زمزمه تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد قوت گرفت؟!

نگرانی از اعتراضات مردمی به وزیر کشور

طی روزهای اخیر و احتمالا با آگاهی از برگزاری اجلاس سالانه استاندارن در مشهد، فراخوانی در فضای مجازی منتشر شد. به زعم بعضی، حضور وزیر کشور و استانداران در استانداری خراسان رضوی می‌توانست باعث تشدید تجمعات اعتراضی مقابل استانداری شود. فلذا، اجلاس سالانه استانداران سراسر کشور در فضایی برگزار شد که به علت موانع متعدد، تقریبا امکان برگزاری تجمع در اطراف آن نبود.  
 
میزبانی رییس جهاددانشگاهی یا قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی؟
اما این تمام ماجرا نیست و ممکن است این پرسش مطرح شود که چرا از میان اماکن متعدد و سالن‌های بسیار مجهزتر در سطح شهر و نیز درون پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، جهاد دانشگاهی برای برگزاری اجلاس انتخاب شد؟
آنچه در این میان نباید از آن غافل شد این است که رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی - به قول اهل طنز - «ابوالمشاغل» است و همزمان عهده‌دار سمت قائم مقامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم می‌باشند. عنوانی که در آخرین روزهای سال گذشته و در روزهای تعطیلی قریب‌الوقوع رسانه‌ها، توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به وی اعطا شد.
 این انتصاب از دیدگاه برخی صاحب‌نظران، مقدمه برکناری خودخواسته مهرابی بهار و ریاست شمسیان است و البته حرکت گام به گام نشان می‌دهد که احتمالا این مسیر، کاملا هموار نیست و علاوه بر توافق داخل دانشگاه، نیازمند موافقت مقامات استانی و ملی باشد.
 
زمزمه تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد قوت گرفت؟!

عضویت هیأت علمی، مشاور عالی، قائم مقامی و اکنون؟

دکتر علی اکبر شمسیان که متولد 1342 است، در تاریخ هفتم آبان 1392 و در سن پنجاه سالگی، رتبه دانشیاری دریافت کرد (ظاهراً وی که عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی است، در همین سال به عضویت هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم درآمده است).  
 
حدود هفت ماه بعد، یعنی در هجدهم خرداد 1393 دکتر مهرابی بهار، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شمسیان را به عنوان «مشاور عالی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد منصوب کرد.  
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمان تعطیلی غیررسمی آخر سال دانشگاه، یعنی 25 اسفند 1394 شمسیان را به‌عنوان «قائم مقام» خود معرفی کرد؛ جایگاهی که گویا در ساختار اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود ندارد!
 
برگزاری اجلاس سالانه استانداران سراسر کشور در جهاد دانشگاهی!

با در نظر گرفتن چنین روندی و به‌ویژه با برگزاری اجلاس سالانه استانداران سراسر کشور در ساختمان مرکزی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، که از دید برخی چراغ سبز استانداری خراسان برای تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی است، باید انتظار داشت در سال 1395 شاهد تحولات جدی‌تری در این دانشگاه مشهد باشیم؛ موضوعی که این روزها از کنار و گوشه‌ها شنیده می‌شود اما هنوز تایید رسمی نشده است.
 
زمزمه تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد قوت گرفت؟!
 
در این زمینه یک عضو هیات علمی دانشگاه که خواست نامش فاش نشود، در پاسخ به این سوال تابناک رضوی که آیا سابقه داشته است که یک عضو هیأت علمی «غیر پزشک»، به ریاست دانشگاه برگزیده شود، گفت: خیر. به دلایلی، همیشه رییس دانشگاه علوم پزشکی یک «پزشک» بوده‌ است. برای نمونه رییس فعلی دانشگاه جراح عمومی است و رییس قبلی متخصص قلب و عروق بود.    
 
وی در پاسخ به این پرسش که اگر فردی که در سن پنجاه سالگی به عضویت هیأت علمی دانشگاه درآمده، بعد از دو سال به ریاست دانشگاه برسد، فکر می‌کنید اثر روانی آن بر سایر اعضای مسن و فاضل دانشگاه و دانشجویان جوان چه خواهد بود، گفت: جواب شما در خود سئوال نهفته است و باید آن را از کسانی پرسید که اراده کرده‌اند این اتفاق بیفتد.  
 
وی افزود: بعید ندانید که در محیط علمی هم رفیق‌بازی و قبیله‌گرایی جایگزین شایسته‌سالاری شود و به جای صدرنشینی افراد علمی و پژوهشی، رویه معکوسی شکل گیرد که امیدواریم البته مشی شایسته سالاری در دولت تدبیر در همه عرصه‌ها و به‌ویژه وزارت بهداشت که عملکرد مناسبی داشته، محقق باشد.

شایان ذکر است تابناک خراسان رضوی از هرگونه توضیح تکمیلی و پاسخی درخصوص صحت و سقم این مطلب استقبال می‌کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
سلام و درود
واقعا در سن 50 سالگی میشه هیئت علمی شد ؟!
چه خوب
خوش خبر باشید
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
از دولت تدبیر و امید بعیده !
با وجود اساتید پرسابقه ای در دانشگاه ...
صالح شکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
درود
متاسفانه در هیچ دولتی افراد علمی و شایسته در دانشگاه ها سکان دار نشدند . نه در فردوسی و نه علوم پزشکی . روابط و تحزبه که تعیین کننده ست. خبر تازه ای و عجیبی نبود .
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
یکی میمرد از بینوایی
یکی می گفت عجب آب و هوایی

کلی جوان دارای دکتری نخبه بیکار داریم
نه زندگی، نه همسر، نه کار و نه بیمه و نه هیچی
بعد بعضی چند شغله یا ابولامشاغلن !
ظلم پاینده نیست
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خراسان رضوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
جناب آقاي انوشيروان محسني بند پي رياست محترم سازمان بهزيستي كشور

سلام علیکم


احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود.

جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم.

در اداره ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند.

حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند!

مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم.

لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم و این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می باشد .
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
این خبر طوری نوشته شده که اگر در سیستم علوم پزشکی مشهد نباشی تصور می کنید دکتر شمسیان تازه وارد دانشگاه شده ایشون یکی از محبوبترین شخصیتهای دانشگاه هستند نمی دونید سرچ کنید
پاسخ ها
هاشمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
علوم پزشکی برای ختم ماجرا سوابق هیات علمی ایشان را منتشر کند
بهراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
بترکه چشم حسود!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
چقدر خوب دفاع کردید!!! این منطق جنگله ... البته این جور دفاع ،نشانگر خیلی چیزهاست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
سلام

به نظرم خیلی جانبدارانه و نگاه شخصی داشتید تا نگاه کارشناسی، احساس می شود بیشتر این تحلیل مغرضانه است.
تواتایی ایشان بیشتر از اینهاست، بهتر است تغییراتی که در کلینیک ویزه قائم بعد از قائم مقامی ایشان افتاده ببینید
رشد جهاددانشگاهی خراسان رضوی را در سالهای اخیر ببینید
متاسفانه نوشتن مغرضانه خیلی راحت است
کاش کمی انصاف داشتیم
علیرضا رسایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
با نام خداوند دانا و عادل
پرواضح است هر انتسابی در هر دولتی خواه ناخواه موافقین و مخالفین زیادی خواهد داشت
و استقلال اعمال انتصاب در هر رده از عوامل اجرایی در کشور هم با بالاترین مسئول ان سازمان یا نهاد و یا وزارت در قانون به طور روشن پیش بینی شده
چقدر بجا نام ابومشاغل را برای استاد عزیز و با سابقه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رزمنده خستگی ناپذیر دوران همدلی وبرادری و اخوت در مقطع جنگ تحمیلی و فرزند خلف از سلاله پاک سادات معظم را انتخاب کردید
با اندکی تحقیق بدور از هر غرض و بغض و گرایش خاص ازبزرگواران و اساتید ودانشجویان در مجموعه عظیم بهداشت و درمان استان هر شنونده منصفی به این نتیجه خواهد رسید که جناب اقای دکتر شمسیا ن در تمام وظایف محوله پدرانه و مواکدا عرض میکنم پدرانه و دلسوزانه بدور از هر نیت جز قرب حضرت حق بنحو احسن منشا خیر و برکت و رفع مشکلات و کمک به پیشرفت جایگاه علمی استان در کشور بوده اند
همانطور که در بالا هم از سوی بزرگواران در متن خبر ذکر شده بود تمام مناصب همه در کسوت مشاوره و قائم مقام میباشد که اگر کسی حتی به اندازه یک هفته در محیط اداری حضور داشته باشد میداند که اصولا این مناصب در چارت سازمانی هیچ ارگانی جایگاهی ندارد و اصولا یا تشریفاتیست یا فقط برای کم کردن بار از دوش مدیر مجموعه
اعطای مقام های علمی هم بعد گذراندن مراتب علمی و تهیه وتدوین مقالات علمی متعدد وگذراندن پروسه های خاص توسط عده ای از منتخبین علمی تراز اول و باز بدور از هر سلیقه و جناح و حتی توصیه انجام میشود
و لازم به عرض است اگر جناب دکتر شمسیان بدور از مشغله های اداری و بعذا تحمیلی میبودند شاید امروز در مقام استاد از وجود ایشان بهره برده میشد
و ناگفته نیست از این لیستهای به اصطلاح مشاغل متعدد قبلا هم برای سایر بزرگوارانی همچون دکتر حداد عادل عزیز اسم برده شده بود و بگفته خودشان بگزار و بگزر
هدف خدمت است و بس
کاش بیاییم در این سال عزیز که به اراده ولی امر فرزانه و محبوبمان سال همدلی نام گرفته با دوری از حاشیه سازی های بیمورد دلسوزان واقعی جامعه را بیش از پیش دلگرم کرده و با دعای خیر ایران را برای تمام ایرانیان در هر سطح و مقام و توان اباد و زیبا و بالنده نمایم
خداوند قادر و متعال پشتیبان منصفان باد
ارادتمند مقدم
سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
سلام
دوستان عزیز ،بیایید از دروغ و تهمت بترسیم و به خاطر همین ترس و وحشت هرگز و هیچ‌وقت به سمت آن نرویم. داستان پینوکیو وقتی دروغ می‌گفت و دماغش بزرگ می‌شد داستان دروغی نیست. شاید بینی انسان به وقت دروغ بزرگ نشود، اما دلش سیاه می‌شود و چهره‌اش کریه و حرکاتش زشت و حرف‌هایش ناخوشایند. اینها واقعیتی است که باید از آن ترسید.
شاید اگر همین الان زبان به تهمت و افترای فرد پاکدامنی بگشاییم به ظاهر اتفاقی برایمان نیفتد اما شک نداشته باشید که بلافاصله در همان لحظه چشم دلمان سیاه می‌شود و شوربختی و نکبت زندگیمان را فرامی‌گیرد.
تردید نداشته باشید که هیچ انسانی از طریق دروغ و فریب و تهمت و دورویی به مراتب عالی معرفت و موفقیت نرسیده است و همه انسان‌های متعالی و فرزانه روزگار، از همان ایام قدیم گرفته تا آینده دور، انسان‌های شریفی بوده‌اند که همواره در زندگی خود از دروغ و تهمت ترسیده‌اند و از آن گریخته‌اند.
عزیزان من به خاطر داشته باشید که برای جبران یک تهمت و دروغ بعضی مواقع مجبور خواهیم بود که از همان لحظه دروغ گفتن تا ابد به هر کسی که آن را مستقیم یا با واسطه شنیده است مراجعه کنیم و به او حقیقت را بگوییم و این کار خیلی مواقع غیرممکن است. به همین دلیل باید تا ابد سنگینی کار خطایی را که انجام داده‌ایم بر دوش بکشیم و به راستی کدام آدم خردمندی است که از این بار سنگین ابدی وحشت نکند و از آن نگریزد؟
من طبق توصیه بزرگان معرفت و موفقیت هیچ‌گاه از دروغگو و تهمت‌زن صحبت نخواهم کرد. چرا که نمی‌خواهم با این کار به دروغ و تهمت انرژی زنده ماندن بدهم و به گسترش و شیوع آن کمک کنم. بلکه فقط می‌خواهم به شما عزیزان بخش دوم توصیه بزرگان دین و معرفت را یادآورشوم که:
"همراهان خوبم همان‌طور که از مار گزنده و سیل و زلزله فرار می‌کنید، از دروغ بستن به دیگران و تهمت زدن دوری كنید كه جبران گناه بسیار سخت و گاهی وقت‌ها غیرممكن است. در حدیثی از معصوم(ع) نقل به مضمون آمده است: "حرمت آبروی مومن، از حرمت خانه كعبه بالاتر است."
راستی و پاکدامنی سزاوار شما باد
سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
سلام ببخشید چرا نظر وپیام مارو نگذاشتید
سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
ببخشید چی شد نظر ما این که دیگه حدیث بود که ،نکنه از قضاوت مردم می ترسید، شبهایی که شما و دوستانتون خوابید ایشون تو بیمارستانها تا نیمه های شب در حال سرکشی ورسیدگی به مردم هستند ،تا از صحت خبری اطمینان نداری نشر وپخش نکن برو دانشگاه تحقیق کن از دانشجو و استاد و کارمند ،جایگاه ایشان رو ببین بعد قضاوت کن .. بی خبر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
ایشون نزدیک به ده سال است که در دانشگاه بعنوان هیات علمی فعالیت دارند و اینکه در سن 50 سالگی هیات علمی شدند دروغ است و می توانید از کارگزینی هیات علمی پیگیری کنید
پاسخ ها
هاشمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
هیمن نکته را دانشگاه با مستند منتشر کند و به این سخنان پایان دهد لطفا !
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
سلام بر جمیع محبان!
یک سوال :
چرا دانشگاه دو-سه خط جوابیه نمی دهد ؟
این همه توصیه و نصیحت لازم نیست .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
سلام.خسته نباشید.جناب اقای دکتر شمسیان ضمن اینکه انسانی متعهد و متخصص هستند جزء انسانهای فرهیخته میباشند که ۱۲سال است عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی میباشند ایا وقت ان نرسیده تا به تخریب همدیگر پایان دهیم و قدر بدانیم لحظات خدمتگذاری خدمتگذاران نظام.بهتر است نگاهی کنیم به گذشته و حال دانشگاه و عرصه های خدمتگذاری
حداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
با سلام وخسته نباشید به تمام خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر شمییان از چهره های شاخص واز استادان فرهیخته علوم پزشکی هستند انتخاب به جا وشایسته ایشان در خور تقدیر است خداوند به این پزشک واستاد متعهد توفیق خدمت روز افزون عنایت بفرماید
حداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
با سلام وخسته نباشید به تمام خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر شمییان از چهره های شاخص واز استادان فرهیخته علوم پزشکی هستند انتخاب به جا وشایسته ایشان در خور تقدیر است خداوند به این پزشک واستاد متعهد توفیق خدمت روز افزون عنایت بفرماید
جهادی
|
Netherlands
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
سلام
بهتره ایشان ساختاره جهاددانشگاهی درست کنن با این وضع بد حقوقی کارمندای جهاد و ... که در حقشان میکنن.
علیرضا نشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
بنده دانشجوی دکترای تخصصی در علوم پزشکی مشهد هستم...تمام مقاطع تحصیلیم و از ابتدا در همین دانشگاه گذروندم...دکتر شمسیان سال ۸۸ در همین دانشگاه استاد بنده بودن...به جرئت بگم که بهترین شیوه تدریس و خوش اخلاقترین فردی هست که بشه تصور کرد... همون ترمی که با ایشون کلاس داشتیم در نظر سنجی که توی دانشکده پیراپزشکی توسط خود دانشجوها انجام شد ایشون به عنوان محبوب‌ترین استاد در اون ترم انتخاب شد(رجوع شود به نشریه کاوشگران علوم آزمایشگاهی جلد دو فک میکنم)..در علوم پزشکی مشهد اساتید زیادی هستن که هیئت علمی نشدن هنوز و یا هئیت علمی جهاد دانشگاهی هستن و در دانشگاه علوم پزشکی درس می‌دن...اکثرا هم علتشم بنظرم فقط و فقط اینه که تا الان پارتی نداشتن..ینی دانشگاه به تخصص این افراد نیاز داره اما به هر دلیلی هیئت علمی نمی‌کنه یا نمیتونه....اینجا جهاد دانشگاهی با علوم پزشکی تقریبا یکی حساب میشه..چیزی که شما نوشتید بی نهایت سیاسی و مایه تاسفه....
سعید ذوقدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
با سلام
ضمن خسته نباسید به تمامی اهل قلم
فکر میکنم خیلی از دوستانی که دانشجوی این مرد بزرگ بوده اند در نمونه بودن ایشان چه از نظر اخلاقی و چه علمی شکی نداشته باشند .
من هم در سال 84 و هم سال96 دانشجوی این استاد گرانقدر بوده ام و کاملا عکس این گفته ها را در منش ایشان دیده ام ،لمس کرده ام و باور کرده ام
پس خواهش می کنم تا از موضوعی اطلاع دقیق ندارید چیزی را منتشر نکنیدو اخلاق اهل رسانه را به چالش نکشید.
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار