رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در بخش ماشین‌های کشاورزی در دو سال گذشته با توجه به تسهیلاتی که تزریق شد، رشد قابل توجه‌ای داشته ایم ودر سال۹۵ نیز۲۵ درصد افزایش تسهیلات خواهیم داشت.
کد خبر: ۲۲۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 12 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، مجتبی مزروعی در جلسه کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی که در  سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۴ حدود ۷۸ میلیون تن کالا در حوزه دام با ارزش ۳۳ میلیارد دلار در کشور و ۲.۶ میلیارد دلار در استان صادرات داشته ایم.
وی افزود: در بخش ماشین‌های کشاورزی در دو سال گذشته با توجه به تسهیلاتی که به این بخش تزریق شد رشد قابل توجه‌ای در استان داشتیم در سال ۹۵ نیز ۲۵ درصد افزایش تسهیلات خواهیم داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: عمده محصول صادراتی استان مواد غذایی مانند زعفران، سیب‌زمینی و ... بوده، ۹ هزار تن سیب‌زمینی توسط تعاونی مرزنشینان صادر شده همچنین از دیگر محصولاتی که صادرات آن با کمک بخش دولتی انجام شد، خوراک دام و آبزیان بود که ۲ هزار تن رشد داشته است.
مزروعی عنوان کرد: در سال گذشته ۴ هزار تن گوشت مرغ با ارزش شش میلیون دلار صادرات داشتیم، همچنین ۲۰۰ راس دام سنگین و ۱۶۰ راس دام سبک به منطقه خلیج‌فارس و ترکمنستان صادر شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم در سال ۹۵ با رفع موانع بانکی بخش کشاورزی رونق بیشتری یابد این درحالی است که آمادگی لازم  در زمینه رفع موانع بخش‌های صنعتی را داریم به علاوه با توجه به اینکه بخش قابل توجه‌ای از صادرات استان در زمینه محصولات کشاورزی است بسته‌ای را برای صادرات در سال ۹۵ فراهم آوردیم.
محمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز در این جلسه اعلام کرد: در زمینه صادرات تولیدات استان هیچ رقمی وجود ندارد و تنها آمار صادرات از کمرگات را داریم در نتیجه خیلی نمی‌توان به ارقام به عنوان آمار جدی نگاه و به آنها اتکا کرد.
وی ادامه داد: تجارت در استان افت داشته و ۴۷ درصد کاهش صادرات در تاجیکستان با رقم ۶۰ میلیون دلار در سال ۹۴ داشتیم که این امر بر صادرات کشور اثر جدی می‌گذارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار