رئیس اداره آموزش شهروندان گفت: طرح «حيات طيبه» به جشنواره بين‌المللي گوانگجو چين راه يافت.
کد خبر: ۲۲۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 11 May 2016

 

به گزارش تابناك رضوي، فاطمه سلیمی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: طرح حیات طیبه ویژه معاونت فرهنگی مناطق، كه در سه محور خانواده، فرد و جامعه با موضوعات تشکیل، تحکیم و محیط خانواده، محیط انسانی و محیط طبیعی و قلب، گرایش، عقل و جسم تهیه شده است، به جشنواره بین‌المللی گوانگجو چین راه يافت.
وی گفت: از بین طرح‌های ارسال شده از سوی شهرداری مشهد و پس از داوری، 13 طرح انتخاب و از میان طرح‌های منتخب، «طرح حیات طیبه» جزء برترین طرح‌ها اعلام شده است.
رئیس اداره آموزش شهروندان با بیان اینکه این طرح در قالب هفت بسته آموزشی و براساس چندین پژوهش و نظرسنجی انجام پذیرفته است، بيان كرد: مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج، آموزش شیوه‌های صحیح هدایت فرزندان در همسرگزینی، طب سنتی، کارآفرینی، اصول تغذیه سالم، شاد زیستن و... در بخش موضوعات آموزشی حیات طیبه و دم‌نوش‌ها، مشاغل خانگی، آداب میزبانی و کاردستی با مواد دورریختنی برخی از موضوعات آموزشی است که در بخش عملیاتی کاربردی حیات طیبه به آن پرداخته شده است.
سلیمی افزود: جایزه گوانگجو به وسیله «یو سی آل جی» و انجمن جهانی کلان‌شهرهای اصلی و شهر گوانگجو مورد حمایت قرار گرفته است؛ هدف این جایزه به رسمیت شناختن نوآوری‌ها در بهبود پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در شهرها و مناطق و همچنین پیشرفت رفاه و کیفیت زندگی شهروندان است.
وی شناسایی نوآوری‌ها به عنوان عامل اصلی همکاری در نشست‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و چالش‌های حکومتی روبه‌رو در جهان در حال تغییر، ارتقاء مشارکت و مبادله در درس‌های فراگرفته از نوآوری‌های موفق و ایجاد سکوی پرش برای مستندسازی، انتشار و تجزیه‌وتحلیل و اجرا را از جمله اهداف این جایزه برشمرد.
رئیس اداره آموزش شهروندان تصریح کرد: این جایزه به 5 شهر اختصاص خواهد یافت؛ برندگان 20 هزار دلار به علاوه لوح یادبودی که برای این مراسم طراحی شده است دریافت خواهند کرد و برندگان جایزه گوانگجو برای حضور در رویدادهای اجتماعی همانند کنفرانس بین‌المللی گوانگجو، دعوت می‌شوند.
سلیمی به معیارهای اصلی ارزیابی برای انتخاب یک طرح در جایزه گوانگجو اشاره کرد و افزود: نوآورانه بودن، اثربخشی، تکرار، انتقال و اهمیت از معیارهای انتخاب یک طرح در جایزه گوانگجو بوده و این نکته مهم است که یک طرح تا چه اندازه به سیاست‌های پیش رو، پروژه‌های اصلی، مدل‌های کسب و کار جدید و فعالیت‌های خلاقانه به بررسی موضوعات اصلی حکومتی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی کمک کرده است.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار