بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 07 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



از میزبانی دولتی تا آب خوردن‌های مکرر آقای سرلیست

نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید مجلس دهم، عصر امروز در حالی برگزار شد که حاشیه‌های جالبی با خود به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی فراکسیون امید مجلس دهم بعدازظهر امروز با حضور منتخبین مجلس دهم، در حالی در مسجد نهاد ریاست جمهوری برگزار شد که قرار بود این نشست در سالن رایزن دارآباد و به مدت ۲ روز برگزار شود اما بعد از ظهر امروز در مسجد نهاد ریاست جمهوری و به مدت ۴ ساعت برگزار شد. اتفاقی که گمانه های کافی را برای تاثیرگذاری دولت یازدهم بر مجلس دهم و انتخاب رئیس آن، فراهم می‌کند.

شکوری راد، الویری، موسوی لاری، شجاع پوریان، مهرعلی زاده، حسن رسولی، محسن رهامی، حق‌شناس، ظریف، مولاوردی و طیب نیا از جمله مهمانان این نشست هم‌اندیشی بودند و در جمع منتخبین اصلاح طلب مجلس دهم حضور یافتند.

کارت خبرنگاران این برنامه را یکی از خبرنگارانی که به دلیل برخی فعالیت های ضد نظام مدتی را در زندان انفرادی به سر می‌برد، توزیع می کرد و برای ورود به این جلسه نیز، همه خبرنگاران باید از وی کارت ورود دریافت می‌کردند.

در جریان ورود مهمانان به نهاد ریاست جمهوری مینو خالقی منتخب مردم اصفهان از نخستین چهره هایی بود که وارد مسجد نهاد ریاست جمهوری شد.

خالقی قبل از ورود به مسجد با برخی از خبرنگاران و حاضرین در این نشست عکس یادگاری گرفت.

البته در ورودی نهاد ریاست جمهوری، شکوری راد به دلیل عدم هماهنگی برای ورود با ممانعت مواجه شد. در حالی که وی قبل از پیاده شدن از خودروی شخصی مجبور به ترک کردن محوطه ریاست جمهوری شد اما با هماهنگی های بعدی، به جمع مهمانان این همایش پیوست.

در داخل مسجد، ۱۹۰ صندلی برای مهمانان ترتیب داده شده که مسئولین برگزاری اجلاس مدعی شدند که ۱۵۰ نفر در نشست لیست امید شرکت کرده اند اما بیشتر چهره ها ناشناس بودند و اکثر جمعیت حاضر در جلسه از اعضای شورای عالی استانها و اعضای شورای عالی سیاستگذاری امید بودند. البته تعدادی از منتخبان این جلسه را به منظور شرکت در نشست فراکسیون فراگیر اصولگرایان ترک کردند.

در این جلسه، هاشم زهی، فاطمه حسینی، زرآبادی و امیری خامکانی به عنوان هیئت رئیسه سنی در جایگاه در نظر گرفته شده حاضر شده تا جلسه را اداره کنند.

با وجود اینکه اینکه خبرنگاران و عکاسان برای حضور در این برنامه از چند روز قبل دعوت شده بودند، اما عکاسان رسانه های مختلف از ورود به نهاد ریاست جمهوری منع شدند. در حالی که مقابل درب ورود مسجد تجمع کرده بودند.

در این مراسم همچنین اساسنامه فراکسیون امید با حضور منتخبانی که وابستگان شهید از جمله پدر، همسر و برادر شهید داشتند، اساسنامه فراکسیون را رونمایی کردند.

در جریان سخنرانی محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس دهم که یکی از سخنرانان اصلی این مراسم بود، وی به دلیل استرس بالا در طول سخنرانی خود مجبور شد ۴ بار از لیوان آبی که روی میز وی قرار داشت، سربکشد.

رئیس جلسه که هاشم زهی بود نیز در جریان دعوت از ظریف به عنوان یکی دیگر از سخنران این جلسه وی را قهرمان ملی خواند و ظریف نیز در پاسخ به نشانه احترام دست به سینه گذاشته و در برابر او نیم‌خیز شد؛ البته این برنامه تا ساعت ۱۷ رسانه ای بود و بعد از آن خبرنگاران از جلسه خارج شدند تا ادامه برنامه با حضور منتخبین و به طور غیر رسانه ای ادامه داشته باشد.

قرار است نمایندگان راس ساعت ۱۹ در ساختمان مجاور مسجد نهاد ریاست جمهوری حاضر شده و ضمن دیدار با رئیس جمهور، در ضیافت شام روحانی شرکت کنند.



اولین مصوبه فدراسیون تاج

ورزش > فوتبال ملی - سایت فدراسیون فوتبال نوشت: اولین نشست هیات رئیسه جدید فدر اسیون فوتبال بعدازظهر امروز (شنبه) در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از انتخابات ریاست این فدراسیون با حضور مهدی تاج- علی کفاشیان-دکتر علیرضا اسدی-دکتر الهه عرب عامری، فریدون اصفهانیان، حیدر بهاروند، هدایت ممبینی، کاظم طالقانی و محمود شیعی عصر امروز 18 اردیبهشت ماه برگزار شد و در نهایت موارد زیر موارد تصویب اعضا قرار گرفت.

1- با توجه به برگزاری منظم و شایسته مجمع فدراسیون فوتبال، اعضای هیات رئیسه از زحمات و حمایت‌های آقای دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان تقدیر و تشکر به عمل آورند.

2- با توجه به تکلیف مجمع فدراسیون به هیات رئیسه مبنی بر انتخاب خزانه دار و با پیشنهاد رئیس فدراسیون، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مطلب ایمانزاده، خزانه دار پیشین فدراسیون، عباس خزایی به عنوان خزانه دار انتخاب شد.

کفاشیان: انتخابات با همدلی و قاطعیت برگزار شد

در ابتدای این نشست علی کفاشیان، ضمن تبریک به اعضای مجمع فدر اسیون، با قاطعیت به اعضای هیات رئیسه را انتخاب کرد، گفت: مهدی تاج با رای قاطع 50 عضو مجمع به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد که این امر نشان از همدلی و تفاهم خوب اعضای مجمع می‌دهد.

وی ضمن تشکر از اعضای پیشین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: پس از انتخابات جدید، هیچ احساسی از تغییراتی که به وجود آمده ندارم و همانند یک خانواده در حال فعالیت هستیم. همه هدف ما این است که فوتبال را در مسیر مناسبی قرار دهیم و به نظر من آرای تاج، رای به فوتبال است.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ادامه داد: همواره طی هشت سال گذشته مهدی تاج با اعتقاد به کار گروهی و با مشورت، فعالیت‌های مربوطه را انجام داده و قطعا در ادامه راه نیز این روند ادامه خواهد داشت. آروزی موفقیت برای فوتبال کشور این هیات رئیسه را دارم.

تاج: تلاش و همدلی میان ارکان فوتبال موفقیت این رشته ورزشی را تضمین کند

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از اعضای هیات رئیسه پیشین فدراسیون گفت: هشت سال در فدراسیون و سازمان لیگ هیات رئیسه داشته‌ایم و همیشه با همفکری و مشورت فعالیت‌های خود را انجام داده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: با همفکری کارهای خود را انجام داده که در فوتبال به جز این روش هم نمی‌توان کار کرد. مهمترین موضوع این است که رای مجمع با اجماع به دست آمده و هر فردی از اعضای مجمع و فوتبال کشور می توانست در پست های مختلف حضور یابد و در یک فضای سالم به رقابت بپردازد. اما به هر جهت تعداد مشخصی در پست های انتخابی حضور یافتند و تلاش خود را برای حضور در بخش های مختلف هیات رئیسه فدراسیون انجام دادند.

وی در ادامه افزود: تلاش و همدلی و رفاقت میان ارکان فوتبال می‌تواند موفقیت این رشته ورزشی را تضمین کند تا بتوانیم در مسیر خود قرار گرفته و فوتبال کشور را هدایت کنیم. رئیس فدراسیون در پایان گفت: امیدوارم با تلاش این هیات رئیسه و همکاری خوب و نزدیک همه اعضا بتوانیم فوتبال را به سر منزل مقصود برسانیم.



 در "خان طومان" حلب چه خبر است؟

 شب گذشته اخباری ضد و نقیض در شبکه های اجتماعی منشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از رزمندگان مدافع حرم به دست جبهه النصره به اسارت در آمده اند و برخی از آنها به فیض شهادت نایل شده اند، اما سایت خبری و تحلیلی تابناک با گزارشی صحت و سقم این اخبار منتشر شده از سوی شبکه های اجتماعی که با بازتاب گسترده ای همراه بود را مورد بررسی قرار داده است که از نظر می گذرانید:

گزارش‌های ضد و نقیض از «خان طومان» در میان بی‌تفاوتی روسیهگزارش‌های منتشره طی ساعات اخیر در برخی رسانه‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی درباره سقوط شهرک راهبردی «خان طومان» در حلب سوریه و شهادت تعدادی از نیروهای ایرانی، سبب جلب توجه زیادی به این موضوع شد. در این میان، مروری بر گزارش‌های منتشره درباره این موضوع، از ضد و نقیض و مبهم بودن آمار و اطلاعات درباره نوع درگیری‌ها، میزان تلفات و سایر موارد حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، گزارش‌های میدانی از سوریه، حاکی از آن است که تحولات میدانی در استان حلب وارد مرحله جدیدی شده و نقض آتش بس توسط تروریست‌های تکفیری، نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال تصرف شهرهای استراتژیک در این استان هستند. در این میان، خان‌طومان از شهرک‌های مهم و استراتژیک در حومه حلب بوده و تروریست‌ها به دنبال اشغال این شهر هستند تا بتوانند برای تجهیز قوا و حرکت به منظور اشغال شهر دمشق، اقدام کنند تا در مذاکرات آتی با قدرت بیشتری ظاهر شوند.

در همین راستا، از شب گذشته تاکنون اخبار و گزارش‌هایی در منابع مختلف رسانه‌ای غیررسمی و همچنین شبکه‌های اجتماعی مبنی بر سقوط کامل این شهر و به شهادت رسیدن تعدادی از رزمندگان ایران و حزب‌الله منتشر شد؛ اخباری که تا این لحظه از سوی منبعی رسمی تأیید نشده و از سوی دیگر، تکذیب بخش‌هایی از آن، از جمله شهادت نیروهای حزب‌الله، بر ابهامات پیرامون آن افزوده است.

بر اساس گزارش‌های اولیه، شهرک خان طومان در حومه جنوبی استان حلب، روز جمعه به اشغال گروه تروریستی «جبهه النصره» و هم پیمانانش درآمد. در این گزارش‌ها آمده بود، تروریست‌های تکفیری از روز پنجشنبه حمله سنگینی به شهرک خان طومان شروع کردند که این حمله در ‌‌‌نهایت منجر به عقب نشینی نیروهای مقاومت از این شهرک شد.

در همین راستا، اعلام شد که در درگیری‌های دو روز اخیر در شهرک خان طومان، ده‌ها تن از رزمندگان مقاومت اسلامی به شهادت رسیده و فرماندهان و عناصر گروه‌های تکفیری به هلاکت رسیدند. انتشار برخی تصاویر در این زمینه از سوی تروریست‌ها، سبب شد این موضوع بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

از جمله آمار اشاره شده – و البته تأیید نشده – در این گزارش‌ها، این بود که در درگیری‌های روز جمعه خان طومان، نزدیک هشتاد تن به شهادت رسیده‌اند که اغلب شهدا متعلق به نیروهای لشکر فاطمیون و حزب‌الله بوده است. همچنین بر اساس اخبار اولیه، عقب‌نشینی نیروهای مقاومت از خان طومان، سبب افتادن این شهرک به دست تروریست‌ها شده است. در این منابع همچنین از وجود ۱۵ تا ۱۷ شهید و چندین اسیر ایرانی در میان شهدا و اسرای روز گذشته مقاومت خبر داده می‌شد.

با این حال، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تاکنون تسلط یافتن تروریست‌ها بر شهرک مذکور را تأیید نکرده است. به نوشته این خبرگزاری، تلاش تروریست‌های جبهه النصره، با دخالت به موقع نظامیان ارتش سوریه با ناکامی مواجه شد. افزون بر این، اعلام شد که نظامیان ارتش سوریه در جریان خنثی سازی عملیات جبهه النصره، ۴۳ نفر از آن‌ها را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند.

از سوی دیگر، ساعاتی پیش از انتشار گزارش‌های اولیه، حزب‌الله نیز به این گزارش‌ها واکنش نشان داده و اسارت رزمندگانش را در خان طومان تکذیب کرد. واحد تبلیغات جنگ حزب‌الله تاکید کرد، خبر استارت تعدادی از نیروهای حزب الله در جبهه خان طومان واقع در حومه جنوبی حلب صحت ندارد. همزمان، برخی دیگر از رسانه‌ها نیز اعلام کردند، هرچند تروریست‌ها موفق به تصرف خان طومان شده‌اند، عملیات بازپس‌گیری این مناطق به سرعت از سوی ارتش سوریه آغاز شده است.

صبح امروز نیز محمد کمال الجفا، عضو اتاق عملیات حلب در گفت‌و‌گویی با «فارس» گفت: ارتش سوریه و نیروهای متحد همچنان کنترل نقاط راهبردی و مهم حلب، از جمله انبارهای تجهیزات نظامی و سلاح‌ها و سوخت دارند و همچنان در حال تحکیم کمربند دفاعی شهرک از محور جنوب غربی هستند که شاهد حملات مستمر نفوذی توسط گروه‌های تروریستی است.

وی همچنین گفت: خبرهای انتشار یافته توسط رسانه‌های مغرض و دشمن مبنی بر سیطره کامل گروه‌های تروریستی بر شهرک خان طومان فاقد صحت و اعتبار است و باید آن را در چارچوب جنگ رسانه‌ای و روانی دشمنان سوریه با هدف ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه و معنویات مردم، ارتش، دولت و متحدان سوریه ملاحظه کرد.

به هر حال، آنچه مشخص است، اخبار و گزارش‌ها در فقدان تأیید منابع رسمی و یا شواهد عینی، هنوز قابل تأیید نبوده و به همین دلیل، نمی‌توان با قاطعیت گفت که دقیقاً در خان طومان و بقیه مناطق حلب چه اتفاقی افتاده است. با این حال، تنها نکته‌ای که می‌توان با قاطعیت درباره این موضوع از آن سخن گفت، سوءاستفاده گروه‌های معارض و تروریستی از آتش‌بس اعلام شده در حلب، برای تقویب مواضع خود و تصرف بخش‌هایی از مناطق این استان است.

چهارشنبه شب، منابع رسمی اعلام کردند، از صبح پنجشنبه، آتش‌بسی ۴۸ ساعته در حلب برقرار خواهد شد. اما درست از صبح روز پنجشنبه و آغاز آتش‌بس، تروریست‌ها به رهبری جبهه النصره دور جدیدی از حملات شدید را برای تصرف مناطق کلیدی و استراتژیک حلب آغاز کردند.

با این حال، واکنش روسیه به این روند، دور از انتظار بوده و به نوعی، به ابهامات پیرامون سیاست جدید این کشور در سوریه دامن زده است، زیرا با وجود نقض آتش‌بس از سوی معارضین و تروریست‌ها، دولت روسیه اعلام کرد، با میانجی‌گری این کشور، آتش‌بس حلب ۷۲ ساعت تمدید شده است. به این ترتیب، مشخص نیست که آیا روسیه برنامه مشخصی برای جلوگیری از پیشروی تروریست‌ها در دوره آتش‌بس دارد یا اینکه روند دیگری که علنی و آشکار هم نیست، در این ماجرا در جریان است.

 خدمت جدید ترکیه به تکفیری‌ها/درگیری‌های شدید در «خان طومان»
بر همین اساس خبرنگار تسنیم در سوریه اخرین اخبار خان طومان را گزارش داده است:

نیروهای ارتش سوریه بامداد امروز حمله گروه‌های تروریستی به شهرک خان طومان در حومه جنوبی شهر حلب در شمال این کشور را دفع کردند. این در حالی است که گروه‌های تروریستی به هلاکت ده‌ها نفر از اعضای خود اعتراف کرده‌ اند. این گروه‌ها با حمایت مستقیم ترکیه، اتاق عملیات مشترک تشکیل داده‌اند.

بر اساس این گزارش، این مناطق شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی بوده است که این گروه‌ها از تروریست‌های انتحاری و خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده کرده‌اند، با این حال ارتش سوریه توانست حمله هشت گروه تروریستی شامل "جبهة النصرة – أحرار الشام – فیلق الشام – جند الشام – جند الأقصى – جیش الفتح – جیش النصر ولواء بدر" را دفع کنند، رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی به هلاکت ده‌ها نفر در برابر ارتش سوریه اعتراف کرده‌اند.

جنگنده‌های روسی نیز مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در حومه جنوبی حلب بمباران کردند به طوری که پنج جنگنده روسی به همراه جنگنده‌های سوری، مواضع تروریست‌ها را در خان طومان، الخالدیه و مناطق اطراف در هم کوبیدند.

بر اساس این گزارش، نکته واضح در تحولات حومه حلب، حمایت گسترده ترکیه از گروه‌های تروریستی است به طوری که این کشور گذرگاه سری به طول دو کیلومتر به جای گذرگاه باب السلامه برای آنها باز کرده است تا کار انتقال سلاح‌های سنگین و تانک و زره‌پوش از خاک ترکیه به روستای حوار کلس در شمال شرقی شهر اعزاز تسهیل شود.

اقدام ترکیه در پی درخواست گروه‌های تروریستی لواء السلطان مراد، احرار الشام، جبهه النصره و فیلق الشام از این کشور برای باز کردن گذرگاه دیگری به جای باب السلامه صورت گرفت، این مسئله به دخالت مستقیم ترکیه در تحولات سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حلب اشاره می‌کند.

گروه‌های تروریستی از طریق پخش و ترویج شایعات فراوان در شبکه‌های ارتباط اجتماعی همچون سیطره بر شهرک‌های خلصه، حمیره و معراته برای ایجاد ناامیدی و سرخوردگی در ملت سوریه و تاثیرگذاری بر روحیه ارتش سوریه تلاش می‌کنند که ارتش سوریه با قاطعیت این شایعات و ادعاها را تکذیب کرده است. گروه‌های تروریستی همچنین مدعی اسیر کردن چند رزمنده حزب الله در درگیری‌های خان طومان شده‌اند که رهبران حزب‌الله با تکذیب این ادعا تاکید کردند این شایعات در چارچوب جنگ روانی علیه ارتش سوریه و همپیمانان آن قرار دارد.

از سوی دیگر فرمانده ارتش سوریه ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر حمله جنگنده‌های سوری به اردوگاه آوارگان در حومه ادلب را بی‌اساس دانست و تاکید کرد  اطلاعات موثق نشان می‌دهد برخی گروه‌های تروریستی به  دستور کشورهای حامی خود که برای همه شناخته شده هستند، مکان‌های غیرنظامی را به عمد هدف قرار می‌دهند تا تلفات بیشتری در غیرنظامیان به جا بگذارد و ارتش سوریه را به ارتکاب آن متهم کنند.



درخواست آجورلو از وزارت اطلاعات




گزینه ریاست فدراسیون فوتبال از مسئولان وزارت اطلاعات خواست شنود صحبتهای بین سه مقام فوتبال و دولت را منتشر کنند.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، آجورلو  پس از آنکه انتقادات تندی به وزیر ورزش و جوانان و جهانگیری معاون رئیس جمهور داشت، یک درخواست عجیب را هم مطرح کرد.

 

وی درباره اینکه چه سندی برای حرفهایش دارد گفت: وزارت اطلاعات تلفن‌های تاج، اسلامیان و جهانگیری را که شنود کرده در اختیار مردم بگذارد! اگر این وزارت به وظیفه شرعی خود عمل کند می گویم که رابطه ها چیست!



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار