تهرانیها پیشتر از اصفهان و آذربایجانشرقی در صدر
مدیر گروه اقتصاد گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد از افزایش ماندگاری زائران در ایام نوروز 94 در مشهد به ٤روز خبر داد و تهران، اصفهان و آذربایجان‌شرقی را واجد بیشترین آمار گردشگران ورودی به مشهد در نوروز ٩٤ مبتنی بر پژوهشی اعلام کرد.
کد خبر: ۲۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴ 13 April 2015
ماندگاری زائران در مشهد بیشتر شد

هادی رفیعی در بیان نتایج تحقیقی که از سوی جهاد دانشگاهی مشهد با محوریت زائران نوروزی امسال شهرمان انجام شده، عنوان کرد: شهروندان این شهرها به ترتیب با ٨/٢١، ٨/١١و ٥/٦درصد، بیشترین سهمِ حضور را در پایتخت معنوی ایران، در این ایام داشتند.
وی گفت: تحقیقی را که به آن اشاره شد، پژوهشکده گردشگری و گروه اقتصاد گردشگری این نهاد، با هدف شناسایی بخش‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مشهد انجام داده است.
مدیر گروه اقتصاد گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد با بیان اینکه ماندگاری زائران در ایام نوروز در مشهد به ٤روز افزایش پیدا کرده است، در توضیح دلایل این افزایش، بیان کرد: وضعیت مطلوب آب و هوای مشهد در نوروز ٩٤ و گرایش مسافران به گردشگری طبیعی یکی از دلایل ماندگاری مسافران در نوروز امسال بود.
رفیعی همچنین درباره سهم بخش‌های مختلف در اسکان مسافران نوروزی گفت: هتل‌ها با ٢٠درصد، هتل‌آپارتمان‌ها با ٢٢درصد و منازل شخصی با ١٦درصد، بیشترین حجم اقامت‌ها را داشتند.
مدیر گروه اقتصاد گردشگری جهاد دانشگاهی افزود: اتوبوس با ٥/٣٧درصد و خودروی شخصی با ٣١درصد؛ بیشترین وسایل نقلیه‌ای بودند که نوروز ٩٤ زائران استفاده کردند.
رفیعی تاکید کرد: برای توسعه فرهنگ زیارت امام رضا(ع) و افزایش رضایت زائران و گردشگران شهر مشهد توسعه سایر بخش‌های گردشگری و توجه به آن‌ها حائز اهمیت است و مسئولان امر باید این موضوع را در طرح‌های توسعه‌ای خود بگنجانند.
رفیعی ادامه داد: این امر مستلزم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مختلف و مرتبط با گردشگری و به‌خصوص سرمایه‌گذاری در بخش‌های عرضه‌کننده خدمات گردشگری به‌خصوص بحث جذاب گردشگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار