رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ایلام گفت: برخی ازگروه های خاص با ایجاد کانال های انتخاباتی جعلی در فضای مجازی،که هدفی جز تخریب کاندیدای اصلاح طلب استان را در برنامه خود ندارند در حال فعالیت می باشند.
کد خبر: ۲۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 26 April 2016
انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام و شهرستان‌هاي تابعه آن بدلیل بافت قومی وقبیله ای آن همواره با چالش‌ها و حساسیت‌های خاصی همراه بوده است. این حساسیت‌ها از دیرباز تا کنون در همه ادوار انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها وجود داشته که اوج آن در زمان برگزاری انتخابات است و متعاقب آن، پیامدهای منفی آن نیز بعد از انتخابات بروز می‌نماید.

در انتخابات دوره دهم مجلس شوراي اسلامي نيز که از ماهها قبل از موعد تبليغات قانوني و برگزاري انتخابات، فعالیت‌های غیررسمی نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها و گروه‌های سیاسی آغاز شده و متأسفانه نقطه آغاز این فعالیت‌ها همیشه با بداخلاقی شروع می‌شود.
آن‌چه می‌بینیم، مجادله‌ها و منازعه‌هاي نامزدها، افراد و گروه‌هاي سياسي همراه با تخریب شخصیت‌ها ، زیر سئوال بردن عملکردهاي مسئولين و خدمات نظام، ورود به حریم خصوصی افراد و بسياري از ناهنجاري‌هاي اخلاقي است كه در مقطعي هم به صورت تهديد و تطميع مردم و يا خريد آراء و هزينه كردن‌هاي زياد در اين عرصه بروز مي‌كند.

هرچه که به موعد برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، این توهین‌ها و تخریب‌ها و بداخلاقی‌ها موجب رواج ادبيات سخيف و نامناسب كه به‌دور از اخلاق انتخاباتي است، مي‌شود و برخي نامزدها در قالب مصاحبه، سخنراني، ديد و بازديد از روستاها و محلات شهري و نشست‌هاي غيررسمي، رقباي ديگر را مورد تخريب و تهمت قرار داده و با توسل به غوغاسالاري و دروغ‌پردازي‌هاي كاذب و زير پا گذاشتن هنجارهاي اخلاقي، سعي در رسيدن به اميال خود دارند.

درحالي كه در حريم اخلاق انتخاباتي كه چكيده‌اي از فرهنگ ملي و اسلامي ماست، نبايد هيچ فردي به حريم خصوصي افراد وارد شود و با تخريب شخصيت‌ها و زير سئوال بردن مسائل خصوصي افراد سعي داشته باشد كه از آب گل آلود ماهي بگيرد.
از طرفی به موازات بداخلاقیهای صورت گرفته در فضای جامعه ،عده ای نیز با مدد گرفتن از فضای مجازی وتشکیل گروههای تلگرام و...به فعالیت انتخاباتی می پردازند ،اگر چه فعالیت در فضای مجازی واستفاده مناسب از این فضا برای گرم کردن تنور انتخابات عملی پسندیده تلقی می شود اما از سوی دیگر عده ای با زیر پانهادن اخلاق این فضا را بدلیل فراگیر بودن وسرعت انتقال داده ها به مکانی برای توهین وتخریب رقبای خود مبدل کرده اند.

این روزها در فضای مجازی استان ایلام یک  کانال تلگرامی تحت عنوان کانال اصلاح طلبان استان ایلام مبادرت به در ج اخبار وبیانیه هایی  از جانب این طیف برعلیه تنها نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان استان ایلام و اعتدالگرایان نموده است که جای تامل وبررسی بیشتری دارد، برهمین اساس خبرنگار تابناک ایلام در گفتگو با رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام به بررسی صحت وسقم این موضوع پرداخت.

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ایلام در این باره گفت: برخی ازگروه های خاص با ایجاد  کانال های انتخاباتی جعلی ،که با مدیریت این گروه های مغرض اداره و هدفی جز تخریب کاندیدای اصلاح طلب استان را در برنامه خود ندارند در حال فعالیت می باشند.از اهمین جا اعلام می کنم که اصلاح طلبان ایلام هیچ گونه کانال تلگرامی ندارند وفعالیت هرگونه کانال به نام اصلاح طلبان ایلام جعل عنوان محسوب شده ومستوجب پیگرد قانونی است.

دکتر "ساغری"رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام عنوان کرد:متاسفانه اخیرا  کانال هایی موسوم به اصلاح طلبان  با نشر اخبار کذب با هدف تخریب کاندیداهای اصلاح طلب و حامیان دولت در سطح فضای مجاری فعالیت دارند ومی خواهند اینچنین  در ذهن مخاطب القا شود که اصلاح طلبان کاندیداهای خود را قبول ندارند .

ساغری افزود :فضای مجازی یک فضای بی دروپیکر است که هر کسی می تواند به راحتی با فشار دادن صفحه کلید تلفن  همراه اش اقدام به ساخت یک کانال تلگرامی یا واتساپ کند واینگونه تخریب هایی را  روا دارد .

رییس شورای سیاست گذاری  اصلاح طلبان ایلام در ادامه اظهار داشت :دکتر جلال میرزایی کاندیدای مورد تایید وحمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت است و هیچ شائبه و شبهه ای نمی تواند در تصمیم شورای سیاستگذاری خلل ایجاد کند .

ایشان در پایان ضمن دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات افراد را به احترام به قانون ورعایت اخلاق انتخاباتی دعوت کرد./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار