یک نماینده منتخب مشهد در مجلس دهم :
دکتر شیران خراسانی اظهار کرد: در بخش مواد مخدر صنعتی، خلاء های قانونی وجود دارد و در خصوص پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ سازی نیز اگر هم قوانین کمرنگی داریم، در مرحله اجرا با ضعف مواجه است.
کد خبر: ۲۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 25 April 2016
به گزارش تابناک رضوی دکتر رضا شیران خراسانی، نماینده منتخب مشهد و کلات در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف شدید از حادثه شکنجه وخشونت اخیر در مشهد، اظهار تاسف کرد: همسرآزاری که امری قبیح نیز تلقی می شود در سال های اخیر در کشور رایج شده و در حالی که خانه به عنوان یک مکان امن محسوب می شود که اعضای خانواده باید در آن احساس آرامش و امنیت  کنند، اما بعضاً شاهد هستیم که زنان وکودکان قربانی خشونت می شوند.

وی ادامه داد: این خشونت ها دلایل متعددی دارد که می توان به فقر، اعتیاد، عدم آموزش مهارت های زندگی و نبود قوانین و مقررات کافی اشاره کرد.

این حقوقدان افزود: در مورد اخیر فردِ مجرم مبتلا به اعتیاد بوده و همین مساله باعث شده به با قساوت دست به شکنجه ی همسر و فرزندانش بزند.

دکتر شیران خراسانی افزود: باید در مجلس آینده تلاش کنیم تا قوانین مناسب و متناسبی در زمینه مواد مخدر تصویب و تدوین شود، به ویژه آن که در بخش مواد مخدر صنعتی، خلاء های قانونی وجود دارد و در خصوص پیشگیری از اعتیاد  و فرهنگ سازی نیز اگر هم قوانین کمرنگی داریم، در مرحله اجرا با ضعف مواجه است.

نماینده منتخب مشهد و کلات ادامه داد: علیرغم تاکید رهبرمعظم انقلاب بر توجه به نقش ارزنده ی زنان در خانواده، همچنان لزوم تدوین قانونی جامع درخصوص تامین امنیت جسمی و روانی زنان در خانه و اصلاح برخی قوانین که منجر به سوء استفاده مردان از اختیارات قانونی خود شده است، احساس می شود.

وی در پایان از دستگاه قضایی خواست تا بطور ویژه و با دقت پرونده شکنجه خانمی به نام «اعظم» و دخترانش را رسیدگی نماید.

برچسب ها: رضا شیران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
حاجی دکتر شیران ،خوب همه عوامل را می دانید ، خب بفرمایید شما (اصولگراها و اصلاح طلب ها، ومستقل ها و هزار ویک حزب و جریان رنگارنگ ) و البته کودک فکر ، چه اقدامی در جهت کاهش عوامل فوق داشته و خواهید داشت .ضمنا خواب خوش بااین کت و شلوارهای هندوانه قاچ کن ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار