کیان و سپهر کهن ترین دانشگاه کشور امروز مملو از شادی و هلهله فرشتگان مقرب الهی بود که شاهد جشن ازدواج 270 دانشجوی دانشگاه تهران بودند.
کد خبر: ۲۱۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 19 April 2016
افرادی که وارد دانشگاه تهران شدند؛ شاهد سرور و شادی آسمانی، در کنار مزار شهدای گمنام این مرکز علمی بودند. 

مراسم جشن ازدواج دانشجویی270 زوج دانشجوی دانشگاه تهران در ایام ماه رجب و جشن ولادت با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، در فضایی آکنده از نور و بوی خوش معنویت، صمیمیت و شادی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

همزمان با آغاز این جشن شادمانه دانشجویی در کنار مسجد دانشگاه تهران و مزار شهدای گمنام، دو زوج این دانشگاه که به شیوه سبک زندگی اسلامی و ایرانی با یکدیگر تصمیم به ازدواج گرفته اند، با حضور والدین خود و همچنین اساتید و همکلاسی ها به مبارکی و شادمانی خطبه عقد ازدواج آنان قرائت، و پیوند زناشویی و زوجیت آنان آغاز و در دفترخانه ثبت ازدواج در همان مکان درج شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی رییس دانشگاه دانشگاه تهران در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات اجتماعی به شمار می رود که تبعات فراوانی نیز در جامعه دارد.

مجید سرسنگی گفت: برای مقابله با این ناهنجاری ها باید فرهنگ ازدواج را در جامعه ترویج کنیم و در حوزه دانشگاه های کشور این امر سال ها است که پیگیری می شود.

وی افزود: اکنون گاهی شاهد سبک ازدواج هایی در جامعه هستیم که سبب افزایش توقعات شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فارغ از تجملات کاذب و ساده گرایی اگر از دانشگاه به جامعه تسری شود به طور حتم موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج های دانشجویی حاوی این پیام است که می شود با توقعات اندک و دور انداختن تجملات در زمان مناسب ازدواج کرد.

سرسنگی یادآور شد: ازدواج در چنین سنینی سبب آرامش بخشی به دانشجویان شده و فضای امنی را برایشان ایجاد می کند تا از ناهنجاری های جامعه دور شوند.

وی تصریح کرد: به طور حتم ازدواج های دانشجویی در سنین مناسب علاوه بر اینکه سبب به جای آوردن سنت الهی می شوند؛ موجب افزایش سلامت روحی و روانی آنان خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این جشن با عظمت دانشجویی که با نواهای دل نشین قرآنی و نغمه نقاره خانه امام رضا (ع) همراه بود؛ زوج های دانشجو پس از تجدید عهد با لاله های سرخ دانشگاه و طواف بر گرد مزار شهدای گمنام با خودروهای تزیین شده به شاخه های گل و پیام های دینی با مفاهیمی ارزشمند برای فرهنگ ازدواج آسان و سایر تزئینات ساده اما زیبا که با ذوق و ابتکار دانشجویان دانشگاه آماده شده بود از سر در اصلی دانشگاه تهران خارج شدند.

این کاروان بزرگ شور و عشق و ایمان پس از طی خیابان های پایتخت ایران اسلامی و ایجاد نشاط و سرور و گل افشانی به ایستگاه راه آهن عزیمت کرده و از آنجا با یک قطار دربست که ترن نیز با شاخه های گل، آرم دانشگاه تهران و پیام های فرهنگی تزئین شده (قطار عروس) به سمت کعبه دل ها، مشهد مقدس حرکت کردند.

بنا به گفته معاون فرهنگی و سیاسی نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران، این زوج های دانشجو در مشهد مقدس نیز علاوه بر برنامه های زیارتی و معنوی و عهد وفادارای به یکدیگر از کارگاه های آ موزشی همسرداری، تفاهم زوجین، ارتباطات موثر خانوادگی، فرزندآوری و فرزند پروری بهره مند شده و همچنین از امکانات خوب اقامتی و رفاهی نیز استفاده خواهند کرد.

رضا نصیری در این زمینه گفت: دانشگاه تهران در سال تحصیلی 94-95 طی نوزدهمین دوره برگزاری جشنواره ازدواج دانشجویی سرتاسر کشور، برنامه ریزی داشته تا 2 مرتبه این جشن را برگزار کند.

وی گفت: بخش نخست این جشن دانشجویی طی 19 بهمن ماه سال گذشته با حضور 200 زوج دانشجویی با آیین و ضیافت خاصی برگزار شد.

معاون فرهنگی و سیاسی نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران افزود: سری دوم ازدواج دانشجویی در دانشگاه تهران نیز امروز (سه شنبه) در آستانه میلاد پربرکت حضرت امیرالمومنین علی (ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: این دانشجویان در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران تجمیع می شوند و شاهد خواندن خطبه عقد 2 دانشجوی مقطع دکتری این دانشگاه خواهند بود.

نصیری خاطرنشان کرد: همچنین 270 خودرو تاکسی که هر کدامشان مزین به پیام های فرهنگی درباره ازدواج های ساده و آسان و نیز گل های زیبا هستند در پایان این مراسم میزبان دانشجویان مزدوج خواهند بود تا آنان را طی یک کاروان شادی و نشاط به ایستگاه راه آهن برسانند.

وی یادآور شد: این دانشجویان 3 روز میهمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در مشهدالرضا خواهند بود و طی این مدت از برنامه های متنوع فرهنگی و دینی بهره مند خواهند شد.

نصیری اظهار داشت: زیارت جمعی، مناجات سحر روز دوم، دعای کمیل، برنامه های معنوی و سخنرانی هایی سازنده افرادی همچون حجت الاسلام قرائتی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای انی دانشجویان است.

وی گفت: همچنین کارگاه های آموزشی شامل سبک زندگی اسلامی، تفاهم زوجین، فرزندآوری و تربیت آنان، اخلاق جنسی و غیره به صورت تفکیک شده برای زوجین برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش در مراسم ازدواج دانشجویی امروز در دانشگاه تهران، خطبه عقد دو دانشجو در کنار مزار شهدای گمنام با حضور اعضای هیات رئیسه، اساتید و دانشجویان این دانشگاه خوانده شد.

سعید همتیان دانشجوی رشته ارشد تربیت بدنی که به عنوان داماد بر سر سفره عقد نشسته بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 6 سال است که در این دانشگاه هستم و طی این سال ها مراسم های ازدواج های دانشجویی را همیشه می دیدم.

وی گفت: همیشه دوست داشتم ازدواج من نیز در چنین شرایطی باشد و سال گذشته آرزو کردم که مراسم عقدم در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: از اینکه خطبه عقدم در این مکان مقدس خوانده می شود احساس خوب و خوشایندی دارم.

همچنین سحر قادی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی نیز که به عنوان عروس بر سر سفره عقد نشسته بود به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند سال گذشته این شرایط و ازدواج های دانشجویی را می دیدم که بدون هیچ زرق و برقی انجام می شد.

وی گفت: طی سال های گذشته مشاهده می کردم که برخی از دانشجویان دانشگاه تهران ازدواج آسان را به زرق و برق های آنچنانی ترجیح می دادند.

قادی گفت: پس از اینکه با داماد آشنا شدم، علاقه وی را برای چنین ازدواجی متوجه شدم و من نیز رضایت داده و موافقت کردم.

وی یادآور شد: توصیه می کنم همسن و سال های من نیز در امر ازدواج سختگیر نباشند و علاوه بر انتخاب صحیح، از روی احساسات تصمیم گیری نکنند.

قادی افزود: عروس و داماد باید از همه لحاظ به همدیگر بخورند و پس از ازدواج نیز همه چیز را آسان گیرند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار