قتل ستایش 6 ساله دیگر به خاطر 255 هزار تومان/مردی که با صدای یک زن هوسرانان را تیغ می زد/کلاهبرداری میلیاردی فقط با چند ادعا/کشف محموله قاچاق 10 میلیاردی در آباده/دستگیری صاحبان گروه مستهجن واتساپی/کلاهبرداری میلیاردی زن صندوقدار
کد خبر: ۲۱۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 18 April 2016
به گزارش تابناک فارس:در این تازه های پلیسی روایتی تلخ می خوانیم از قتل ستایش 6 ساله در نی ریز آن هم فقط به خاطر 255 هزار تومان پول؛همچنین می خوانیم از 2 کلاهبرداری میلیاردی و مردی که با صدای ضبط شده یک زن مردان هوسران را تیغ می زد و ...

قتل ستایشِ 6 ساله ی دیگر به خاطر 255 هزار تومان
فرمانده انتظامی استان استان از قتل يك دختربچه شش ساله در شهرستان نی ریز و دستگیری قاتل ظرف كمتر از ۱۲ ساعت خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی گفت: در پی اعلام فقدانی دختر بچه شش ساله به نام«ستایش – ع» در یكی از روستاهای اطراف شهرستان نی ریز و اطلاع پلیس از این موضوع، ماموران تحقیقات خود را در این خصوص آغاز كردند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دختر بچه مفقود شده مقداری طلا از جمله گوشواره به همراه داشته، ماموران با استعلام از طلافروشی ها متوجه شدند فردی پس از مراجعه به یكی از طلا فروشی ها اقدام به فروش دو عدد گوشواره به مبلغ دو میلیون و ۵۵۰ هزار ریال كرده است.
فرمانده انتظامی استان فارس  اظهار كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، این فرد كه مردی ۴۳ ساله به نام «س- ط» بود كمتر از ۱۲ ساعت پس از وقوع جرم شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه در یكی از روستاهای اطراف شهرستان نی ریز دستگیر شد.
سردار گودرزی افزود: این فرد كه علت قتل این دختر بچه را سرقت طلاهای وی عنوان كرد، همسایه آنها بوده كه در هنگام مراجعه وی از مهدكودك، او را ربوده و پس از انتقال به كوه های اطراف روستا با یك دستگاه موتورسیكلت، او را به قتل رسانده و در همان مكان دفن می كند.

مردی که با صدای یک زن هوسرانان را تیغ می زد
ماجرای این کلاهبرداری زمانی برملا شد که یکی از مالباختگان در استان فارس دل را به دریا زد و با مراجعه به بازپرس دادگاه شهرستان آباده ماجرای این کلاهبرداری را توضیح داد این شاکی گفت: چند روز قبل پیامکی با مضمون «حاضرم صیغه شما شوم فقط با 90 هزار تومان» برایم آمد اما هر چقدر با آن شماره تماس گرفتم بی فایده بود تا این که چند روز بعد زنی تماس گرفت و مدعی شد که اگر می خواهم او را صیغه کنم باید 50 هزار تومان نقداً به حسابش واریز کنم و مابقی را زمانی که او را دیدم بپردازم. من هم قبول کردم و با مراجعه به نزدیکترین عابربانک پول را برایش کارت به کارت فرستادم.
بعد از این جریان چندین بار با او تماس گرفتم اما پاسخ نداد و آن زمان بود که فهميدم سرم کلاه رفته و فریب یک زن را خورده ام.
با توجه به حساسیت موضوع پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. در بررسی های اولیه مشخص شد که فردی با ارسال پیام های صیغه 90 هزار تومانی افراد زیادی را در سراسر کشور سر کیسه کرده است و رديابي تلفني که متهم با آن تماس گرفته بود نشان داد او از شمال نقشه اين کلاهبرداري را طراحي و اجرا کرده است.
در اين مدت پرونده هاي متعددی پيرامون كلاهبرداري به اين شيوه گشوده و در ادامه مشخص شد که این کلاهبردار برای رسیدن به اهداف شوم خود بسیار ماهرانه عمل کرده و پس از دریافت وجه نقد دیگر پاسخی به افراد نمی دهد .
با توجه به تعداد زیاد مالباختگان دستورات لازم از سوی مقام قضائی برای دستگیری متهم صادر شد و سرانجام پس از تحقیقات مفصل دو زن و مرد دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه |آن ها 400 سیم کارت کشف شد . در تحقیقات مشخص شد که زن دستگیرشده هیچ دخالتی در کلاهبرداری ها نداشته و همه چیز زیر سر مرد جوان بوده است .
تحقیقات بعدی نشان داد که این مرد صدای یک زن جوان را ضبط کرده و زمان هایی که افراد برای صحبت کردن با او اصرار می کرده اند آن پیام صوتی را برای متقاضیان ازدواج موقت پخش می کرده است!
همچنین در ادامه یک دفترچه 400 برگی حاوی شماره تلفن مردان مختلف از این متهم کشف و مشخص شد که این کلاهبردار از شبکه پیام رسان برای ارسال sms استفاده می کرده است.
در تحقیقات از این کلاهبردار حرفه ای و با بررسی شماره ها فاش شد که این مرد در فارس، آذربایجان، تهران و استان مرکزی مردان زیادی را سرکیسه کرده است.
این متهم دربازجویی های خود با اشاره به حجم زیاد پاسخ هایی که روزانه دریافت می کرد ، گفت : یک صبح تا ظهر بیش از 800 پیام برایم ارسال می شد که محتوای این پیام ها «چرا پاسخ نمی دهی»، «پول به حسابت واریز شد»، «من راضی هستم» و ... بود و بیشتر تماس ها هم مربوط به پیش شماره های 0917،0912، 0915،0914 و ... می شد.
این پرونده در دادسرای شهرستان آباده رسیدگی و در نهایت با محرز شدن کلاهبرداری این مرد پرونده به دادگاه ارسال شد. در جلسه دادگاهی که در شهرستان آباده برگزار شد متهم تمام موارد کلاهبرداری های خود را پذیرفت و قاضی این کلاهبردار جنجالی را به سه سال زندان محکوم کرد.

کلاهبرداری میلیاردی فقط با چند ادعا
این مرد در جریان کلاهبرداری هایش، خود را فردی صاحب نفوذ و قادر به تهیه تجهیزات پالایشگاهی معرفی می کرد و با ادعای اینکه می تواند این وسایل را با قیمت های پایین خریداری کند ، به طعمه هایش پیشنهاد سرمایه گذاری در این زمینه می داد. بالاخره هم همین ترفند موجب شد تا این کلاهبردار بتواند چندین نفر را در دام بکشاند.
یکی از مالباختگان به بازپرس پرونده گفت: مدتي قبل با فردي آشنا شدم كه مدعي شد توانایی تهیه تجهیزات پالایشگاهی را با قیمت های مناسب دارد. او مدعي بود كه در جاهاي مختلف آشنا دارد و طوري رفتار مي كرد كه گويا يك مرد صاحب نفوذ است. او از من خواست که برای تهیه تجهیزات به او پول بدهم و در قبال آن سود کلانی دریافت کنم . من هم با شنیدن این وعده ها دیگر جای هیچ تردیدی برای مشارکت در این سرمایه گذاری برایم باقی نماند.
شاکی ادامه داد: مدتی از پرداخت سرمایه ام به این مرد گذاشت اما هر چه با موبايلش تماس می گرفتم جواب نمی داد و من که به این نتیجه رسیدم کلاه بزرگی به سرم رفته ، به ناچار تصميم گرفتم از او شكايت كنم.
پس از وصول شکایت این مالباخته به دستور مقامات قضايي ، بازپرس تحقيقات خود را آغاز كرد و درجریان بررسی ها پرونده شکایت های مشابهی گشوده شد.
در گام بعدي تحقيقات، ماموران دريافتند كه اين مرد خود را به هر فردي با يك اسم معرفي كرده و با توجه به نیازهای افراد سر آنها کلاه گذاشته است , به بهانه خرید تجهیزات پالایشگاهی از 160 نفر به همین شیوه در شهرستان های کوار، کازرون و فیروزآباد کلاهبرداری كرده است .
از اين رو ماموران خود را در مقابل يك پرونده پيچيده ديدند اما سرانجام پس از یکسری اقدامات پلیسی ، منزل متهم شناسايي و این کلاهبردار دستگیر شد .

کشف محموله قاچاق 10 میلیاردی در آباده
فرمانده انتظامي شهرستان آباده استان از کشف يک محموله کالاي قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال از يک دستگاه تانكر حمل سوخت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" گفت: ماموران انتظامي شهرستان آباده با همكاري اطلاعاتي ماموران پليس آگاهي استان فارس و همدان، از حمل يك محموله كالاي قاچاق توسط يك دستگاه خودرو تريلر تانكرسوخت،‌مطلع شدند.وي ادامه داد: ماموران با استقرار در طول مسير عبور تريلر در جاده هاي اطراف شهرستان آباده، آن را مشاهده و متوقف كردند.
سرهنگ زراعتيان گفت: در بازرسي از داخل تانكر مخصوص حمل سوخت اين خودرو تريلر 21 هزار و 650 ثوب انواع پوشاك و البسه قاچاق كه به نحو بسيار ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف شد.
وي با اشاره به دستگيري و معرفي راننده خودرو به مراجع قضايي،‌خاطر نشان كرد: ارزش اين محموله كالاي قاچاق بيش از 10 ميليارد ريال برآورد شده است.

دستگیری صاحبان گروه مستهجن واتساپی
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جهرم استان فارس از دستگیری عاملان انتشار تصاویر و کلیپ های مبتذل و مستهجن در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ عبدالعظیم انصاری گفت: طی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان جهرم، مشخص شد سه نفر با ایجاد یك گروه غیراخلاقی در شبکه اجتماعی واتساپ که تعداد زیادی در آن عضو بوده اند، اقدام به ارسال تصاویر و کلیپ های مبتذل و مستهجن می كنند. 
وی افزود: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و استفاده از شگرد‌های پلیسی و رایانه‌ای، متهمان را شناسائی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه، دستگیر كردند. 

کلاهبرداری میلیاردی زن صندوقدار
رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری یک زن کلاهبردار خبر داد که 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ سیروس حیدری گفت: پرونده ای از کلانتری شیراز مبنی بر کلاهبرداری از تعداد 47 نفر از شهروندان به پلیس آگاهی منتقل و موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: متهم این پرونده خانمی بود به نام "ل – ط" که ‌از سال 1388 الی 1392 با جلب اعتماد همسایگان و مردم یک محله در شیراز اقدام به راه اندازی صندوق وام خانگی با تهیه دفترچه اقساط کرده و مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری و سپس شبانه با تخلیه منزل، متواری و به مکان نامعلومی عزیمت کرده بود.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: با تحقیقات فنی و پلیسی و انجام اقدامات اطلاعاتی، هویت کامل متهمه شناسائی و در نهایت پس از دو سال متواری بودن متهمه، محل سکونت وی شناسائی و در منزلش دستگیر شد.
سرهنگ حیدری گفت: پس از مواجهه حضوری متهمه با شکات این پرونده، وی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از اقرار وی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکیان این پرونده، به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق با قرار قانونی روانه زندان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار