کد خبر: ۲۱۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 14 April 2016
مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: به دنبال بارندگي و طغيان رودخانه دز در شهر دزفول در روز پنج شنبه و گرفتار شدن عده اي از شهروندان، نيروهاي امدادي به منطقه اعزام و امدادرساني به حادثه ديدگان را آغاز كردند.


علي خدادادي پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: هلال احمر خوزستان با اعزام يك فروند بالگرد به منطقه در حال امداد رساني به حادثه ديدگان است و دو اردوگاه شهيد ناجي و مجديان با همكاري ارتش در منطقه بن جعفر دزفول به منظور امداد رساني و اسكان حادثه ديدگان داير شده اند.

وي افزود: بعد از طغيان رودخانه قسمت هاي پايين دست دزفول از جمله روستاهاي زاويه، سنجر دزفول دچار سيل گرفتگي شد و به دامداران حاشيه رودخانه خساراتي وارد شد اما تلفات جاني انساني نداشتيم.

خدادادي ادامه داد: قبل از وقوع اين حادثه هشدارهاي لازم به ساكنين حاشيه رودخانه دز داده شده بود اما متاسفانه مساله را جدي نگرفتند.

مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان تصريح كرد: از آنجايي كه امكان طغيان رودخانه كرخه و احتمال سيل گرفتگي چهار روستا در شوش وجود دارد هشدارهاي لازم به ساكنان اطراف اين رودخانه نيز داده شده است.

وي گفت: اردوگاه اسكان اضطراري نيز در منطقه غرب كرخه فعال شده است تا در صورت لزوم براي اسكان استفاده شود.

خدادادي خاطرنشان كرد: نيروهاي هلال احمر استان در حالت آماده باش هستند و انبارهاي مواد غذايي و پوشاك نيز در صورت لزوم اقلام مورد نياز را بين حادثه ديدگان توزيع مي كنند.

مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان اظهار كرد: افراد در معرض خطر از جمله سالمندان و كودكان بايد بيشتر مواظب باشند.

وي اضافه كرد: ميزان خسارت هنوز برآورد نشده است.

سر ريز شدن سد دز در شمال خوزستان در نخستين ساعات بامداد روز پنجشنبه موجب طغيان رودخانه دز شده است. 

افزايش دبي رودخانه دز همچنين موجب قطع پل شناور اين شهر شده و شدت جريان آب رودخانه پل شناور دزفول را حوالي ساعت هفت بامداد صبح پنجشنبه برد.

بارندگي شديد در استان لرستان در بالادست سدهاي دز و كرخه حجم مخازن اين دو سد بزرگ را در شمال خوزستان پر از آب كرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار