همزمان با روز طبیعت نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حوزه‌های امداد و نجات، درمان و توانبخشی و جوانان در حالت آماده‌باش هستند.
کد خبر: ۲۰۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 31 March 2016
همزمان با فرارسیدن سیزدهم فرورین ماه، روز طبیعت نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حوزه‌های امداد و نجات، درمان و جوانان به حالت آماده‌باش در آمدند و این برنامه از ساعت 7 تا 21 فردا جمعه سیزدهم فروردین ماه 1395 در سراسر استان اجرا می‌شود.
در همین راستا آخرین برنامه‌های و توصیه‌های مسئولان و کارشناسان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را در رابطه با روز طبیعت را جویا شدیم که ادامه می‌خوانید:
*آماده‌باش 385 نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت
در همین رابطه اسماعیل بهمن‌آبادی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به خبرنگار ما، گفت: در روز طبیعت 267 نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که ابتدای اجرای طرح هلال بهشت در تمامی پایگاه‌های عملیاتی شهری و جاده‌ای استان فعال بودند به حالت آماده‌باش هستند که در 32 نفر از این نفرات در پایگاه‌های مشهد مستقر هستند و در مجموع هر پایگاه ثابت 5 نیرو و هرپایگاه سیار 4 نیرو دارد.
وی افزود: همچنین در این روز به دلیل پیوند مردم با طبیعت و شرایط خاصی که دارد 118 نیروی دیگر هم در سطح استان به‌کارگیری می‌شوند که از این تعداد نیرو 30 نفر در پایگاه‌های مشهد استقرار می‌یابند و در هر پایگاه شهرستانی هم 4 نفر مستقر می‌شوند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: در روز طبیعت در مجموع 385 نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پایگاه‌های مستقر در طبیعت‌گاه‌های شهری و جاده‌ای استان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند که از این تعداد 64 نفر در مشهد و 321 نفر دیگر نیز در شهرستان‌های استان مستقر هستند.
بهمن‌آبادی گفت: در این روز در حوزه امداد و نجات در مرکز استان یک دستگاه بالگرد در سه‌راهی وکیل‌آباد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محور مشهد-چناران، 45 دستگاه آمبولانس و 4 دستگاه موتور آمبولانس فعال هستند.

*فعالیت 35 تیم سحاب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت
اسماعیل شاه‌بیگی معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم خاطرنشان کرد: در روز طبیعت در حوزه جوانان 35 تیم سحاب فعال هستند که از این تعداد 10 تیم در مشهد، شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار هرکدام 4 تیم و در مابقی شهرستان‌ها هرکدام یک تیم فعال هستند.
وی بیان کرد: ابن تیم‌ها در تفرجگاه‌های شهری و جاده‌ای خراسان رضوی با همکاری ادارات حفاظت از محیط زیست شهرستان‌ها اقدام به توزیع پلاستیک‌های زباله در میان طبیعت‌کردان می‌کنند تا در این روز شاهد رهاشدن زباله در طبیعت نباشیم.

•    آماده باش تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت
محمود شهامتی معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: در روز طبیعت تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در کنار نیروهای امدادگر و نجاتگر معاونت امداد و نجات این مجموعه در پایگاه‌های امدادی جاده‌ای استان مستقر هستند.
وی افزود: داروخانه هلال احمر و مراکز درمانی و درمانگاه‌های امام مشهد، تربت حیدریه و نیشابور در ایام نوروز 95 به صورت 24 ساعته فعال بودند و روزانه یک تیم پزشکی و درمانی به مسافران نوروزی خراسان رضوی خدمات‌رسانی کردند.
معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی درباره فعالیت بیمارستان‌های صحرایی این مجموعه در روز طبیعت گفت: بیمارستان‌های صحرایی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در زمان‌های خاص مانند دهه آخر صفر و با مجوز مسئولان کشوری این مجموعه دایر می‌شود و برای ایام نوروز چنین موضوعی در برنامه کاری معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تعریف نشد و این مجموعه در این ایام در اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای و کمپین نه به تصادفات جاده‌ای مشارکت داشت.

* از  برخورد خشن با طبیعت خدادادی پرهیز کنیم
حجت‌الاسلام اسدالله اسدی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم عنوان کرد: در تقویم جمهوری اسلامی روز سیزدهم فروردین ماه به نام روز طبیعت نامگذاری شده و فلسفه ارزشی و انسان‌دوستانه این روز شکرگزاری نعمات الهی در حیات مجدد طبیعت بوده است.
وی تصریح کرد: با الگوپذیری از تجدید حیات طبیعی باید وجود خود را در این روز الهام بخشیم و تحول طبیعی و معنوی را همسان‌سازی کنیم و قلب و روح خودمان را همانند طبیعت شکوفا سازیم.
 نماینده ولی فقیه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خطاب به طبیعت‌گردان تأکید کرد: مردم نیت‌های خود را در این روز اصلاح کنند و روزی شاد و به‌دور از گناه را برای خودشان رقم بزنند و در اجتماع مردم در طبیعت خدادادی آزمایشی مؤفق در جهت حفظ تعاملات ارزشی، حقوق یکدیگر، پاسداشت کرامات انسانی و پاسداری از طبیعت داشته باشند و سال جدید کاری را با قوت و شادمانی آغاز کنند.
اسدی افزود: در این روز یاد بگیریم که با طبیعت مهربان باشیم و با آن به عنوان عنصری آرامش‌بخش برخورد کنیم و از برخورد خشن با این طبیعت خدادادی پرهیز کرده و از هرگونه تخریب طبیعت که به واقع ماده‌های اصلی حیات آفرینی هستند خودداری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار