هم‌اندیشی «روابط عمومی تجاری با محوریت بورس» در مشهد درحالی برگزار شد که یکی از کارشناسان با تاکید بر شناخت مخاطب و شناسایی سلایق او در حوزه کسب و کار یادآور شد: بازاریابی اجتماعی وابستگی مستقیمی به شناخت مخاطب امروزی دارد، از این رو برای جلب مخاطب و مشتری ناگزیر باید به هنر روابط عمومی اجتماعی مجهز شویم.
کد خبر: ۲۰۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 28 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، یاسر قدسی در نشست «روابط عمومی تجاری با محوریت بورس» در دفتر سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا، اظهار کرد: بورس یک موضوع انتزاعی است و در بورس ما با یک سری عدد و رقم مواجه هستیم درحالی که برپایی و برگزاری نمایشگاه بورس نمایش ماتریالیزم و کالای مادی نیست.

اعتبار در تالار بورس مجازی، غیر واقعی است / شبکه اجتماعی ابزاری برای شنیدن صدای مشتری نه شناساندن خود
 
مدیر اسبق روابط عمومی شرکت سپرده گذاری بورس، ادامه داد: ورود به بورس، مستلزم آموزش و درک صحیح در این حوزه است، در همین راستا سازمان بورس با ارائه نرم افزار «تالار بورس مجازی» فضای اطلاع رسانی واقعی به منظور افزایش سطح آگاهی مردم از حوزه بورس فراهم کرده است. همه چیز در آن واقعی و متصل به سیستم مرکزی بورس است تا مخاطبان با فراز و نشیب بازار بورس از نزدیک آشنایی پیدا کنند ولی اعتبار در آن غیر واقعی است.
 
مدیر تولیدات ویژه شبکه افق با بیان اینکه ثبات بازار بورس در خارج بیشتر از داخل حاکم است، عنوان کرد: هیجانات نوسانی کم تری در بازار بورس خارج از کشور مشهود است، به عبارتی قیمت سهام به یکباره افزایش و یا کاهش پیدا نمی کند ازاین رو مردم تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بورس دارند و کسانی که اطلاع کمی از بورس دارند فاجعه ای برایشان رخ نخواهد داد.

مدیر اسبق روابط عمومی شرکت سپرده گذاری بورس با اشاره به نمایشگاه Invest آلمان، تصریح کرد: نمایشگاه Invest یکی از مهم ترین نمایشگاه های صنعت مالی در دنیا است که در آلمان برگزار می شود، هر چند که تعداد مخاطبان آن از تعداد مخاطبان نمایشگاه تهران کم تر است اما نحوه ارائه و جذب مخاطب در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد.
 
قدسی با اشاره به تکنیک ها و ترفندهای جلب مخاطب و مشتری در نمایشگاه های بورس بین المللی یادآور شد: در این نمایشگاه ها به طرق مختلف از جمله بازی های کامپیوتری و استقرار کافی شاپ و ... که هیچ تناسب ذاتی با موضوع بورس ندارد، در صدد جلب و جذب مخاطب هستند، چرا که متصدیان غرفه ها معطل کردن مشتری و مخاطب را در غرفه فی نفسه ارزشمند می دانند.
 
وی تصریح کرد: غرفه ها در نمایشگاه های بین المللی بورس چندان لوکس نبود بلکه گاها کم هزینه تر از غرفه های داخل ایران برپا شده اما خلاقیت بسیاری برای زیبا کردن غرفه ها به کار گرفته شده بود.
 
یاسر قدسی افزود: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه  تهران هم در این دوره با پیشرفت چشم گیری برگزار شد که قابل افتخار بود، در حاشیه این نمایشگاه، نمایشگاه کاریکاتور بورس برپا شد که بیش از ۵۰۰ اثر خارجی و داخلی با محوریت بورس به منصه ظهور درآمد و سپس تبدیل به کتاب شد.
 
 
شبکه اجتماعی ابزاری برای شنیدن صدای مشتری است نه شناساندن خود
 
 
عباس پور فرخی نیز در این نشست بابیان این مطلب که موفقیت در بورس مستلزم پذیرش ریسک در این حوزه است، به موضوع ضرورت افزایش آگاهی مردم در این حوزه اشاره کرده و گفت: متاسفانه عدم آگاهی کافی و یا فقدان اطلاعات مردم از حوزه بورس ناشی از کم کاری متولیان امر است و تنها کسانی در این حوزه موفق عمل کرده اند که به این حوزه علاقه مند شده و در آن باقی ماندند، از این رو متولیان و متصدیان این حوزه باید موجبات آشنایی مردم را با بورس بیش از پیش فراهم کنند تا ترس مردم از سرمایه گذاری در این زمینه از بین رود.
 
مدیر مجتمع انفورماتیک بین الملل با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه جذب سرمایه مردم در بورس خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حوزه از رسانه ها به منظور اطلاع رسانی به مردم به درستی استفاده نشده است، چرا که بسیاری از افراد با سرمایه گذاری در بیزینس های خرد تنها سرمایه خود را از بین برده اند حال آن که با سرمایه گذاری در بورس می توانستند اتفاقات بزرگ تری همچون تاسیس یک پالایشگاه و ... را شاهد باشند.
 
وی همچنین از تکنیکی با عنوان «چسبندگی» در جلب و جب مشتری در غرفه های نمایشگاهی نام برد و افزود: براساس این تکنیک صاحبان کسب و کار در کوتاه ترین زمان، بیشترین تاثیر خود را در ذهن مخاطب و مشتری خواهند گذاشت.
 
عباس پورفرخی با اشاره به انتقال موثر پیام در قالب ساخت داستان در حوزه بازاریابی عنوان کرد: هزینه تبلیغات تلویزیونی بسیار بالا است از این رو باید در کم ترین زمان بتوان بیشترین ارتباط ممکن را با مخاطب برقرار کرد تا وی را جذب نمود.
 
پور فرخی با تاکید بر این که نگاه از بالا به مشتری مانع توسعه کسب و کار است، تصریح کرد: متاسفانه برخی تصور می کنند استفاده از واژگان قلمبه و سلمبه بر تعداد مخاطبان و مشتریان شان می افزاید حال آن که این امر موجب عدم اشتراک موضوع مورد بحث و کاهش سطح ارتباط با مخاطب است.
 
با تئوری نردبان مشتری می توان با مشتری همراه شد

 
این استاد دانشگاه عنوان کرد: برقراری ارتباط با مخاطب نیازمند آن است که صاحبان کسب و کار خود را همسطح با مشتری در نظر بگیرند تا به زبان و فهم مشترکی از موضوع برسند.
 
وی با اشاره به تئوری «نردبان مشتری» عنوان کرد: در تئوری «نردبان مشتری»، باید از پایین ترین سطح با مشتری در خصوص کسب و کار سخن گفت تا مخاطب درک درستی از موضوع پیدا کند، چرا که دراین صورت است که مشتری می تواند با ما همراه شود.
 
این مشاور بازاریابی و توسعه کسب و کار اظهار کرد: صاحبان کسب و کار برای موفقیت در حوزه فعالیت شان نیازمند به کارگیری واژگان سنگین وتخصصی هستند اما جامعه نیازی به این واژگان ندارد، از این رو برای برقراری ارتباط قوی و پایدار باید به میزان درک مخاطب با وی سخن گفت.
 
تأسیس کانال در تلگرام در تناقض با بازاریابی اجتماعی است
 
پور فرخی با تاکید بر شناخت مخاطب و شناسایی سلایق او در حوزه کسب و کار یادآور شد: بازاریابی اجتماعی وابستگی مستقیمی به شناخت مخاطب امروزی دارد، از این رو برای جلب مخاطب و مشتری ناگزیر باید به هنر روابط عمومی اجتماعی مجهز شویم.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ارتباط متقابل بین صاحبان کسب و کار و مشتری نیازمند داشتن حرف مشترک است، افزود: متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار از شبکه های اجتماعی برای شناساندن و حرف زدن خود با مخاطبان استفاده می کنند حال آن که شبکه های اجتماعی فضای مناسبی برای شناختن مشتری و مخاطب محسوب می شوند.
 
وی ادامه داد: بنده یکی از مخالفان تاسیس کانال تلگرام به منظور توسعه فضای کسب و کار هستم، چرا که معتقدم این اقدام متناقض با بازاریابی اجتماعی است و این عرصه صرفا فضایی برای شنیدن صدای مشتریان و مخاطبان است.
 

برچسب ها: بورس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار