بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«انتخاب باهنر میان لاریجانی و عارف»؛«تصویر هاشمی کنده شد»؛«برخی منتظر بودند تا 88 را ماله بکشند»؛ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 07 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حمله زاکانی به دولت روحانی و سه رئیس جمهور پیش از او

علیرضا زاکانی، امروز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان‌دستور گفت: جناب آقای هاشمی رفسنجانی باید پاسخگوی نهادینه شدن فساد در دولت سازندگی باشد و پاسخگوی به رسمیت شناختن حیف و میل‌ها و سودجویی‌های مسئولان منتسب به خود و چشم‌پوشی بر آن باشد. آقای خاتمی باید بگوید چرا فسادهای چند ده هزار میلیارد تومانی در دولت ایشان رقم خورد و او در برابر آن سکوت کرد و امروز کشور هنوز گرفتار آن فسادها و قراردادهاست. جناب آقای احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد که چرا عناصر فاسد طرفدار و دوستدار دولت‌های قبل را به کار گرفت و سبب ظلم به ملت شد؛ ایشان باید بگوید چرا از این عناصر فسادآلود دفاع کرد؟ چرا ایشان به دغدغه‌های اصولگرایان و تذکرات آنان بی‌توجهی کرد؟ این خبر توسط خانه ملت منتشر شد.

بازداشت رئیس یک بانک دولتی در جاجرود

دادستان پردیس از بازداشت رئیس یک بانک‌ دولتی در جاجرود خبر داد و گفت: رئیس این بانک از مبلغ 180 میلیون تومان از پولهایی که مردم به عنوان سپرده در بانک گذاشته بودند، استفاده شخصی کرده است.حیدر فتاحی افزود: در جریان این اقدام، اداره بازرسی این بانک موضوع را کشف و به مراجع قضایی اعلام کرده است که پس از تفهیم اتهام و صدور قرار قانونی، متهم روانه زندان شد. این خبر در خبرگزاری میزان منتشر شده است.

تصویر هاشمی از سر در دانشگاه علوم اسلامی رضوی کنده شد

در اولین روزهای پس از آیت الله طبسی تصویر آیت الله هاشمی از سر در دانشگاه علوم اسلامی رضوی کنده شد!! برخی دانشجویان که خود را عدالتخواه نامیدند دقیقا 3 روز پس از رحلت آیت الله طبسی تاکید کردند:در زمستان 94 بهار آغاز شده است ! وتصویر اکبر هاشمی رفسنجانی که موجبات تالم خاطر دانشجویان بود پس از 20 سال پایین کشیده شد! این خبر توسط خبرگزاری فارس منتشر شد.

کتاب عطا‌ءالله مهاجرانی مجوز دارد

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: کتاب عطا‌ءالله مهاجرانی قبلا مجوز انتشار گرفته و وقتی برای تجدید چاپ آن اقدام شد، به تأیید رسید که مشکل محتوایی ندارد و مطابق ضوابط و ممیزی شورای کتاب است. وزارت ارشاد برای حمایت از ناشران، کتاب‌هایی را که مطابق معیارها و ضوابط تعیین‌شده باشند بررسی می‌کند و در شورای خرید کتاب تصمیم‌های لازم برای تأیید و خرید آن‌ها گرفته می‌شود. این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

ضرب و شتم شدید افشاگر فیلم جنجالی قاضی پور 

حامد عطایی، روزنامه نگار و مدیرمسئول نشریه آینا نیوز در ارومیه در پی حادثه ای از سوی افراد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. عطایی همان روزنامه‌نگار ارومیه‌ای است که در روزهای اخیر انتشار یک فیلم از سخنرانی قاضی‌پور یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و راه یافته به مجلس از ارومیه خبر ساز شده و واکنشهای عمومی بسیار زیادی را به دنبال داشته است.مصطفی زادگان مدیر مسئول نشریه فرهنگ شمس، یکی از دوستان حامد عطایی با تشریح حادثه رخ داده گفت:‌ روز پنجشنبه هفته گذشته با آقای عطایی تماسی از سوی افراد ناشناس گرفته می شود و با دعوت مدیرمسئول آینانیوز به میدان انقلاب ارومیه، بعد از جر و بحث انتخاباتی افراد حاضر به ضرب و شتم شدید این روزنامه نگار با حضور زن و فرزندان وی پرداختند.این خبر در تابناک تهران منتشر شد.
واکنش رجانیوز به سخنان روحانی

حسن روحانی، رئیس جمهوری در نشست خبری دیروز به سوالی درباره ممنوع التصوری رئیس دولت اصلاحات واکنش نشان داد. سایت رجانیوز اینگونه و با این انتخاب این تصویر سخنان روحانی را بازتاب داد.


بسته

بنر جالب استقبال از روحانی در یزد

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در سفری استانی به یزد سفر کرد.

بسته

واکنش مدیرمسئول روزنامه کیهان به سخنان روحانی

حسین شریعتمداری با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی و تلقی مبادله UF6 با کیک زرد به عنوان یک دستاورد برجام، گفت: این موضوع ترجمان دیگری از همان فرمول است که «اسب زین شده را داده ایم و افسار پاره تحویل گرفته ایم». مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات حجت الاسلام روحانی در کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت: آقای رئیس جمهور می فرمایند تا چند سال قبل هیچ کس در مخیله اش نمی گنجید که ما می توانستیم UF6 بدهیم و کیک زرد بگیریم و از این اقدام به عنوان یکی از دستاوردهای برجام یاد می کنند؛ حال آنکه این تبادل یکی از امتیازات بزرگی است که به حریف داده ایم. حسین شریعتمداری با اشاره به این که کیک زرد بعد از غنی سازی به UF6 تبدیل می شود، افزود: ما پذیرفته ایم 9700 کیلو از 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده را که حاصل 10 سال تلاش بی وقفه دست اندرکاران هسته ای کشورمان بود را به خارج بفرستیم. یعنی حاصل تلاش 10 ساله خودمان را از دست بدهیم و در مقابل کیک زرد را که محصول قبل از UF6 و در درجه پایین تری از آن است، تحویل بگیریم. وی افزود:این موضوع ترجمان دیگری از همان فرمول است که «اسب زین شده را داده ایم و افسار پاره تحویل گرفته ایم» و بر این اساس باید از آقای رئیس جمهور سئوال کرد که با کدام محاسبه می توان تعویض اسکناس 1000 تومانی با اسکناس 500 تومانی را دستاورد و افتخار معرفی کرد؟ خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

ادعای عجیب قاضی‌پور

نادر قاضی‌پور مدعی است اگر انتخابات مجددی برگزار شود دوبرابر آرا فعلی رای خواهد آورد. نادر قاضی‌پور در مورد نحوه انتشار فیلمی از وی در فضای مجازی که موجب انتقادات بسیاری شده است، گفت: این فیلم در محلفلی دوستانه و قبل از انتخابات است. عده‌ای با برخی از عناصر کوموله و پژاک عکس انداخته بودند که من در آن نشست در مورد آنها سخن گفتم و جواب آنها را دادم. نماینده مردم ارومیه با تاکید براینکه منتشرکنندگان این فیلم ابتدا و انتهای سخنان وی را حذف کرده‌اند، در مورد آن 600 اسیری که عراقی هم نبودند کشته شدند، گفت:‌ در عملیاتی که ما انجام دادیم بسیاری از بچه های ما در آن محور شهید شدند. در آن فیلم من ترکی صحبت می کنم که به فارسی ترجمه کردن آن موجب بروز برخی شائبه ها شده است. نماینده مردم ارومیه در مورد اینکه علیرغم فضای انتقادی در سراسر کشور علیه وی، اما مردم حوزه انتخابیه همچنان از او دفاع می کنند، گفت: همین الان اگر مجدد انتخابات برگزار شود من دو برابر رای خواهم آورد. وی در مورد راه افتادن کمپینی برای رد اعتبارنامه ‌اش در مجلس دهم گفت:‌ من هیچ مشکلی در بحث تائید اعتبار نامه نخواهم داشت و اگر هم موردی پیش بیاید آنها باید مطالب مورد نظر خود را مطرح کنند تا براساس آن بتوانم پاسخ درست بدهم . من از خودم دفاع خواهم کرد و مشکلی در تائید اعتبارنامه ها نخواهیم داشت. خبرآنلاین این گفت و گو را منتشر کرده است.

برخی منتظر بودند تا 88 را ماله بکشند

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در جمع پرسنل و سربازان تیپ 83 گفت: خواست اصحاب فتنه و توقع آنها این بود که اصولگرایان بعد از انتخابات مقابل استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تجمع کرده و اعتراض کنند تا بدین وسیله فتنه 88 را ماله‌کشی کنند! ولی من از جلسات محرمانه آنها خبر دارم که از نجابت اصولگرایان مات و مبهوت و انگشت به دهان مانده‌اند چرا که آنها در فتنه 88 هر کاری که خواستند کردند و بجز عملیات مسلحانه از انجام هر خیانت و جنایتی فروگذار نکردند به گونه‌ای که خیابان‌های تهران تبدیل به میدان جنگ شده بود اما از این طرف این عزیزان این چنین عفیفانه و نجیبانه رای مردم را پذیرفتند. خبرگزاری میزان این خبر را منتشر کرده است.

انتخاب باهنر میان لاریجانی و عارف

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در نشست خبری که عصر امروز دوشنبه 17 اسفند برگزار شد با اشاره به تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس که حزب‌الله لبنان را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد .باهنر با اشاره به حضور دو گزینه عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس دهم گفت: قاعدتا آقای عارف نیز توقع دارد که مدیریت مجلس آینده را به دست بگیرد و آقای لاریجانی هم هست اما در مجموع این مسئله به نتیجه انتخابات مرحله دوم ارتباط پیدا می‌کند و شاید اکثریت نمایندگان ترجیح بدهند که لاریجانی رئیس مجلس باشد اما هنوز زود است و کار باید جلوتر رود. گزارش این نشست را فارس منتشر کرده است.

احتمال حذف از لیست سی نفره اصلاح طلبان شدت گرفت

با آنکه در نشست خبری هفته گذشته رئیس ستاد انتخابات کشور وقتی که از مقیمی  درباره علت عدم استعفای به موقع محمدرضا نجفی از سمت سرپرستی معاونت اقتصادی استانداری مرکزی سوال شده بود و وی در پاسخ پستی به عنوان معاونت اقتصادی در چارت استانداری‌ها را انکار کرده بود، سایت رسمی وزارت کشور حکم مسئولیت نجفی در سرپرستی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی را مرداد ماه یعنی دوماه بعد از مهلت قانونی استعفای مسئولان برای کاندیداتوری منتشر کرده است. در خبر فوق که در تاریخ پنجم مردادماه روی سایت وزارت کشور منتشر شده است، زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شده، محمدرضا نجفی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی معرفی کرده است.این ادعا را خبرگزاری فارس منتشر کرده است.

بسته


حکم اعدام بابک زنجانی به نفع کیست؟

«نعمت احمدی» نوشته است: حکم اعدام برای بابک زنجانی، حکمی است که از نظر کیفر‌خواست و مواد استنادی آن به طور صحیح صادر شده است. باتوجه به اینکه عملکرد آقای زنجانی به صورت باندی و جمعی صورت گرفته است، از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که حکم صادره، اعدام باشد اما پرسش این است، صدور این حکم به نفع کیست و آیا با حذف فیزیکی بابک زنجانی منافع شرکت ملی و وزارت نفت حفظ خواهد شد؟پرونده‌ای که از ابتدای دستگیری بابک زنجانی، بنده با این شیوه برخورد با وی و بازداشت و قطع ارتباط او با کسانی که پول حاصل از فروش نفت را در تصرف داشتند و در خارج از مرزها به سر می‌برند، مخالف بودم و در نوشته‌ها و هشدارها پی‌در‌پی، به این شیوه رسیدگی به افراد از قماش آقای زنجانی که درواقع امین بیت‌المال هستند، مخالفت کرده‌ام. حتی پرونده معروف به سه هزار میلیاردی و اعدام مه‌آفرید امیرخسروی، باری از آن پرونده معروف چندان کم نکرد و اجرای حکم در بخش مالی را دچار پیچ‌و‌خم اداری نمود.احمدی این یادداشت را در روزنامه وقایع التفاقیه منتشر کرده است.

نظر هاشمی درباره تغییر دوباره قانون اساسی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز (دوشنبه 17 اسفندماه) در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه، فرهیختگان هنری، ادبی و رسانه‌ای را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور خواند و با تأکید بر نقش تأثیرگذار آن‌ها در جامعه گفت: شاید همین الان بعضی از اصول قانون اساسی با توجه به تجربه‌ها، نیاز به اصلاح داشته باشند، اما شرایط برای این کار کاملاً مهیا نیست. این خبر را ایلنا منتشر کرده است.

در خواست 2500 معلم برای بازنشستگی پیش از موعد

سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر منتفی بودن اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در این رابطه توضیح می‌دهد و می‌گوید: براساس آمارهایی که گرفتیم، حدود ۲۵۰۰ فرهنگی تقاضای بازنشستگی پیش از موعد دارند اما به دو جهت این امکان وجود ندارد؛ یکی به جهت محدودیت در اعتبارات است؛ چرا که آموزش و پرورش موظف شده اگر به طور مثال خانمی به جای ۲۵ سال بخواهد ۲۲ ساله بازنشسته شود، ۳ سال باقی می‌ماند و آموزش و پرورش باید جمع حقوق و کسور این ۳۶ ماه را به سازمان بازنشستگی کشوری واریز کند و پرداخت این اعتبار از توان وزارتخانه خارج است.این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.

ماجرای گریه سلحشور در آخرین دیدار با رهبری

حمیدرضا مقدم‌فر با ذکر خاطراتی از مرحوم سلحشور درباره آخرین دیدار مرحوم با رهبر معظم انقلاب گفت: وقتی سلحشور از رهبر انقلاب التماس دعا داشت، آقا فرمودند «آقای سلحشور، من هرروز با اسم برای شما دعا می‌کنم» که مرحوم در این مجلس بسیار گریه کرد.حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به آشنایی دیرینه‌اش با مرحوم سلحشور، گفت: از اوایل انقلاب مرحوم سلحشور را می‌شناختم و با هم کم و بیش ارتباط داشتیم، در دو سفر نیز با هم بودیم. این خاطره را تسنیم به نقل از اقای مقدم فر منتشر کرده است.

اهمیت درختکاری از نظر جنتی

احمد جنتی، دبیر ۸۹ساله‌ی «شورای نگهبان» جمهوری اسلامی، روز شنبه (۱۵ اسفند-۵ مارچ) در مراسم روز درختکاری در ایران شرکت کرده است.به نوشته‌ی وب‌سایت «شورای نگهبان» آقای جنتی در این مراسم گفته عمر انسان‌ها نیز مانند عمر درختان «کوتاه» است و بعد از دوران «سرسبزی»، به تدریج دوران «پیری» و «خشک شدن» فرا می‌رسد.او با بیان این‌که «همه رو به نیستی می‌روند» افزوده: «انسان، حیوان، گیاه و درختان نیز همه پایانی دارند ولی آن هستی اصلی که آخر و پیری ندارد، سرای آخرت است که جاودانی است و باید به فکر آبادی آنجا نیز باشیم.»آقای جنتی هم‌چنین روایتی درباره‌ی اهمیت درختکاری از «محمد» پیامبر اسلام و آن‌چه ملاقات او با «ابراهیمِ پیامبر» در «معراج» خوانده، نقل کرده است.

پیام ویژه همراهی عارف با روحانی 

عضو هیات ‌مدیره بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد پیام ویژه همراهی محمدرضا عارف با رئیس جمهوری در سفر به یزد، وفاق کامل میان جریان اصلاحات و حامیان دولت با رئیس جمهوری و بیانگر پایان فصل تقابل مجلس نهم و دولت یازدهم با روی کار آمدن مجلس جدید در هفت خرداد ۹۵ است. حسن رسولی ضمن اشاره به این مطلب گفت: حضور آقای روحانی در یزد به همراه آقی عارف به عنوان یک شخصیت علمی، دانشگاهی و سیاسی که در جایگاه اداره شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بخش دیگری از ظرفیت‌های خود را نشان داد، بیانگر عمق هم سویی، همکاری و همگرایی بین اصلاح طلبان و آقای رئیس جمهور است. صبح امروز محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان و نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در سفر رئیس جمهوری به یزد، وی را همراهی کرد. این نخستین بار پس از روی کار آمدن حسن روحانی است که شاهد چنین همراهی هستیم. حسن رسولی در تشریح پیام این همراهی گفت: عارف در سال ۹۲ به همراه تصمیم جمعی جریان اصلاحات که با رهبری و محوریت آقای خاتمی صورت گرفت با کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی و اعلام حمایت از آقای روحانی در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم تاثیر تعیین کننده و بسیار مهمی داشتند. وی در ادامه افزود: البته تا قبل از این مقطع کناره گیری نیز، شاهد شباهت‌های گفتمانی بین این دو کاندیدای ریاست جمهوری بودیم اما با این اقدام اخلاقی، تاریخی و سیاسی آقای عارف، این اتفاق به نقطه عطفی در تحولات و معادلات سیاست داخلی کشور تبدیل شد. این خبر در سایت رویداد 24 منتشر شده است.

سه گزینه احتمالی برای ریاست خبرگان

رایزنی ها برای ریاست سه نامزد احتمالی ریاست خبرگان در دو طیف سیاسی کشور آغاز شده است. اکبر هاشمی رفسنجانی و همفکران وی از نامزدی آیت الله ابراهیم امینی حمایت می کنند و اصولگرایان چشم به ریاست آیت الله محمد علی موحدی کرمانی و یا آیت الله محمد مومن دوخته اند. این در حالی است که هیچ یک از این سه آیت الله تا این لحظه برای ریاست خبرگان اظهار تمایل نکرده اند.این خبر در سایت پایش منتشر شده است.

پاسخ دختر ماهاتیر محمد به توئیت هاشمی

توئیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و انتشار آن از سوی دختر ماهاتیر محمد با استقبال وسیعی در مالزی روبرو شده است.مارینا ماهاتیر در صفحه فیس بوک خود با انتقاد از شرایط سیاسی فعلی مالزی با انتشار توئیت آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: هر کسی را مردم نخواهند، باید کنار برود!آیت الله هاشمی رفسنجانی در توئیتی در روز نهم اسفند نوشت: هیچ کسی یارای مقاومت در مقابل خواست اکثریت مردم را ندارد. هرکسی را که مردم نخواهند باید کنار برود.این خبر در ایرنا منتشر شده است.

هاشمی بازی اصولگرایان را به هم زد

صادق زیباکلام با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ سیاسی کشورمان، نمونه‌ای برای صحبت‌هایش آورد و گفت: اکبرهاشمی رفسنجانی یک نفر است و همین یک نفر باعث می‌شود که تمام بازی‌های اصولگرایان بهم بریزد و ما نیاز به یک لشگر هاشمی رفسنجانی نداریم. یک هاشمی بس است تا یک لشگر هاشمی. در مجلس هم وضعیت به همین شکل است. زیباکلام در رابطه با کادرسازی‌های نیروهای جوان و تازه وارد شده به مجلس دهم نیز گفت: باید رهبری اصلاحات شروع به کادرسازی در بین این نیرو‌ها کنند چرا که سیدمحمد خاتمی و آیت الله هاشمی  تاثیرگذار هستند و باید کار بر روی این افراد آغاز شود و شرایط و انتظارات جامعه از آن‌ها برایشان توضیح داده شود تا بتوانند موفق و موثر عمل کنند.این خبر در ایلنا منتشر شده است.

۱۹ هزار رأی باطله در کاشان به نام من بود

نماینده مردم کاشان، آران‌ و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با حمایت از اظهارات و مواضع ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان درباره لزوم ارائه طرح قانون جامع انتخابات و تصویب آن، ادامه داد: آقای ابراهیمیان از خلاءها و نقایصی در قانون انتخابات پرده برداشت که من این نقص‌ها را به سیاه‌چاله تعبیر می‌کنم که توانسته بسیاری را از جمله فرزندان انقلاب را دچار مشکل کند.او اضافه کرد: در ایام انتخابات همه انگشتان اتهام به شوی شورای نگهبان نشانه می‌رود، در حالی که بیشتری تأثیر را این سیاه‌چاله‌ها تحقیقاتی و اطلاعاتی دارند که با توجه به نبود دادگاه انتخاباتی، امکان دفاع برای داوطلب رد صلاحیت شده وجود ندارد، این نقص قانون انتخابات از امام جمعه محترمی که هفت سال در اسارت بوده و علیرغم قبولی در خبرگان رهبری، مجددا رد صلاحیت می‌شود و هفت دقیقه فرصت دفاع پیدا نمی‌کند.منصوری آرانی خاطرنشان کرد:‌ اگرچه ردصلاحیتم کردند و در آرای حوزه انتخابیه‌ام بسیار اثر منفی گذاشت و برای اولین بار کاشان و آران و بیدگل با کاهش شدید آرا و معنادار مشارکت در انتخابات که موجب کاهش ۳۲ درصدی در آران و بیدگل و ۲۰ درصدی کاشان نسبت به سال ۹۲ صورت گرفت و شهر کاشان در این دوره با آرای باطله بی‌سابقه‌ای از مشروطه تاکنون مواجه شد که بر این اساس ۱۹ هزار رأی به صندوق ریخته شد که عمدتاً به نام من بود، لذا ردصلاحیت نماینده مجلس را باید در زندگی خصوصی یا در دوران نمایندگی‌اش جستجو کرد.این خبر در ایلنا منتشر شده است.

بابک زنجانی «معلول» بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است دستگاه قضایی باید علت پیدایش بابک زنجانی‌ها را بیابد.مهدی دواتگری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: از مجلس دهم انتظار می‌رود به عنوان مجلسی معتدل همواره پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی از جمله حقوق ملت باشند و در گفته و نوشته‌های خود استقلال و آزادی کشور و مردم را مد نظر داشته باشند.نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ از وزیر می‌خواهم به وضعیت معیشتی فرهنگیان توجه ویژه‌ای داشته باشند و فراموش نکنیم همه ما دست پرورده همین فرهنگیان هستیم. پس باید نسبت به افزایش حقوق آنها اقدام عاجل شود که این مهم همکاری مجلس و دولت را می‌طلبد.وی خاطر نشان کرد:‌ مطلع شدیم که بابک زنجانی و همدستانش به مجازات اعدام محکوم شدند. فراموش نکنیم بابک زنجانی معلول بوده و چرا دستگاه قضایی به سراغ علت نرفته است؟ همین غفلت باعث تولید معلول‌های دیگری همچون بابک زنجانی‌ها در آینده خواهد شد.دواتگری همچنین به رئیس جمهور در خصوص پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی تذکر داد.این خبر در ایسنا منتشر شده است.

توصیه یک راه یافته به راه نیافتگان

یک نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در تمامی ابعاد زندگی گفت:‌ رعایت اخلاق سیاسی در ایام انتخابات و پس از اعلام نتایج از سوی تمام کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات و هواداران آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.غلامرضا حیدری اظهار کرد: همه نامزدهای انتخاباتی هم آن‌ها که موفق به کسب آراء مردم برای ورود به مجلس شدند مردم کسانی که در این دوره بنا به خواست مردم به مجلس راه پیدا نکردند، باید در رفتار و گفتارشان اخلاق را رعایت کنند چرا که هرگونه سخن آن‌ها بازتاب گسترده در جامعه دارد.این منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسانی که به مجلس دهم شورای اسلامی راه نیافتند نباید احساس نابودی کنند بلکه باید از این فرصت به نحو احسن برای بررسی عملکرد خود در گذشته استفاده کنند و برای خدمت‌رسانی به مردم از هر فرصتی بهره بگیرند.این اظهارات در ایسنا منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار