مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا از ثبت 896 ازدواج دانشجویی در همدان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 08 March 2016

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا از ثبت 896 ازدواج دانشجویی در همدان طی امسال خبر داد.

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اجرای طرح ازدواج دانشجوی در سراسر کشور، اظهار کرد: با اجرای این طرح در استان از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال 896 ازدواج دانشجویی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به تناسب وسع مالی دانشگاه‌ها تسهیلات خاصی برای دانشجویانی که در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت‌نام می‌کنند، در نظر گرفته می‌شود، گفت: در چند سال اخیر با هماهنگی صورت گرفته با چند هتل در مشهد مقدس، دانشجویان به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زوجین در دانشگاه، گفت: در مشهد نیز کارگاه‌های ازدواج برای آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح موضوع افزایش آمار طلاق در ازدواج دانشجویی یک نگرانی را ایجاد کرده بود؛ خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داد که این آمار در استان پایین است.

رستمی بیان کرد: از 296 هزار مورد ازدواج که در یک مقطع در استان به ثبت رسیده بود دو درصد طلاق ثبت شده بود که این میزان به نسبت نرم کشوری که 18 تا 40 درصد را شامل می‌شود، فاصله بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مطالعه میدانی بر روی 2 هزار ازدواج دانشجویی در استان صورت گرفت که نتایج همان دو درصد را تأیید می‌کرد، گفت: 100 هزار دانشجو در استان وجود دارد که در بین آنها امسال 896 ازدواج صورت گرفته است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه میانگین ازدواج دانشجویی در میان پسران 32 سال است، گفت: اکثر ازدواج‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد در حالی که بیشتر دانشجویان بین سنین 18 تا 22 سال هستند و مشکل سربازی و شغل دارند.

وی با اهمیت به ساخت خوابگاه‌های کوچک متأهلی برای دانشجویان از سوی خیرین تصریح کرد: با این اقدام تا حدودی مشکل جوانان حل خواهد شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار