در حاشیه بازدید مشاور صلیب سرخ در امور آلودگی تسلیحاتی از تایباد روی داد؛
با توجه به وسعت پروژه پیش آگاهی خطرات مین در مرز دوغارون تایباد قول پیگیری و افزایش اعتبارات این مرکز توسط کامران خاکی نماینده صلیب سرخ در دفتر ایران برای سال میلادی آینده داده شد.
کد خبر: ۱۹۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 03 March 2016
غلامرضا صیادی در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی گفت : ضرورت ارتباط با نهادهای مسئول و مرتبط با این آموزش ها در خاک افغانستان و نیز فقدان نهاد هماهنگ کننده در داخل کشور و افغانستان از جمله مسائلیست که متاسفانه کمتر توجه شده و دیدارهای مرزی با مسئولان مراکز هماهنگی طرح پاکسازی مین در افغانستان نیز می تواند در روند فعالیتها موثر باشد.
رئیس هلال احمر تایباد همچنین درنشست دیروز برنامه ریزی شورای اجرایی که با حضور مشاور منطقه‌ای صلیب سرخ در امور آلودگی‌های تسلیحاتی و معاون آموزشی سازمان هلال احمر کشور برگزار شد،گفت: مهم‌ترین مشکلات این پروژه مشترک کمبود اعتبارات، ارتباط نداشتن جمعیت هلال احمر تایباد با شهرهرات و نبود ارتباط بین نماینده صلیب سرخ در هرات و تایباد است.
وی افزود: اولین پروژه مشترک ایران و صلیب سرخ درمرزدوغارون به منظورآشنایی آوارگان افغانی ازسال 84راه اندازی شده که تاکنون بیش از دو میلیون و400هزارنفر در زمینه خطرات مین درمناطق آلوده درکشورافغانستان آموزش داده شده اند.
 دراین نشست «رابینسون» نماینده و مشاور صلیب سرخ جهانی با تقدیر ویژه ازمهمان نوازی مردم استان خراسان رضوی گفت: اولین باری که با مردم ایران آشنا شدم ازطریق استان هرات افغانستان درمرز دوغارون درحد نوشیدن یک چای بود و امروز خوشحالم که درشهرستان تایباد و مرزدوغارون ازپروژه مشترک آموزشی بازدید می‌کنم .
وی این برنامه ها و مذاکرات را در پیشبرد اهداف جهانی صلیب سرخ بسیار پر اهمیت خواند که نماد انسانیت مردم و هلال احمر ایران است .
رابینسون افزود: جای تشکر دارد که 100درصد آموزش در مرز دوغارون ایران، معطوف به غیر ایرانیان است و این توجه کشور ایران به امور بشردوستانه برای من جالب است .
وی خاطر نشان کرد: می‌دانم باحرف زدن نمی‌شود برای مردم آواره غذا ودارو تهیه کرد . امروز مشاهده کردم که درمرزدوغارون به جای حرف زدن عملا به مردم افغانستان کمک می‌شود.
در این نشست دکتر سلطانی، معاون آموزشی جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت:  ویژگی مرز دوغارون و پروژه مشترک آموزشی ایران وصلیب سرخ در این مرز این است که ما درمرزهای شرقی چون درگیر جنگ نبوده ایم، خطر مین در داخل کشور را هم نداریم و تمام فعالیت جمعیت هلال احمر معطوف به آموزش آوارگان افغانستانی است که لازم است صلیب سرخ توجه بیشتری کند.
معاون برنامه ریزی و آموزشهای تخصصی سازمان امداد و نجات کشور همچنین ضمن تشکر از کلیه مسئولین و تلاشهای ایشان ، این پروژه را یکی از برترین گامهای هلال احمر در خصوص تسکین آلام بشری دانسته و بیان داشت  با توجه به مشکلات مالی قدمهای خوبی در این راه برداشته ایم که این نتایج را مرهون عشق و علاقه و انسان دوستی در پیشبرد این برنامه ها هستیم .
اسماعیل بهمن آبادی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی هم دراین نشست گفت:  سالانه بیش از200 میلیون تومان صرف هزینه‌های آموزشی دراین پروژه مشترک می‌شود. وی افزود:این پروژه مشترک 12سال است که فعال است ودرکشورافغانستان به دلیل آلودگی مناطق متعدد درهر 24 ساعت دو نفر به علت انفجار مین‌های باقی مانده ازدوران جنگ آسیب می‌بینند ومصدوم می‌شوند. 
گفتنی است "استفان رابینسون" مشاور منطقه‌ای صلیب سرخ در امور آلودگی‌های تسلیحاتی و دکتر سلطانی معاون آموزشی سازمان هلال احمر کشور در قسمتی از این نشست از مرز دوغارون بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار