معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: مجمع خیران ازدواج استان سال آینده با مشارکت موسسه خیریه چهارده معصوم(ع) اردبیل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 02 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، شهرام فکری بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل با معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: اردبیل دارای جمعیت یک میلیون و 248 هزار نفری است که 403 هزار و 697 نفر از این جمعیت را جوانان 15 تا 22 سال تشکیل می‌دهند و این آمار 33درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: جمعیت بانوان جوان در استان اردبیل بیش از 16درصد و جمعیت آقایان در حوزه سنی جوانان بیش از 13 درصد است که درصد بیکاری مردان نسبت به زنان 2 برابر بوده و بالاترین نرخ بیکاری نیز در شهرستان اردبیل وجود دارد.

معاون امور جوانان تصریح کرد: بعد از شهرستان اردبیل شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر بیشترین آمار بیکاری را در استان اردبیل دارند که استان اردبیل 4 دانشگاه با 36هزار و 600دانشجو دارد که باید برای اشتغال این جوانان نیز بعد از اتمام تحصیل چاره‌اندیشی شود.

فکری افزود: از سال جاری 26 جلسه ستاد استانی و شهرستانی جوانان با 163مصوبه برگزار شده که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی در زمینه امور جوانان و نیز ازدواج دانشجویی برنامه‌های مختلفی در سطح استان به اجرا رسیده است که متاسفانه بسیاری از جوانان در رابطه با اخذ وام ازدواج با مشکل مواجه هستند که امیدواریم دولت در این راستا مشکلات و موانع را برطرف سازد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال توانسته‌ایم موافقت وزارت امور جوانان را در رابطه با ایجاد و راه‌اندازی مجمع خیران ازدواج جوانان در استان اردبیل اخذ کنیم که این امر در سال آینده تحقق می‌یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار