امروز ایران سراسر شور است و خطه خورشید نیز معطر به رایحه حضور مردمی که برای تعیین سرنوشت خویش باز هم در صحنه هستند ... اخبار لحظه به لحظه تابناک رضوی از این نشاط اجتماعی ارزشمند در پایتخت معنوی ایران اسلامی و مشهد حاکیست ...
کد خبر: ۱۸۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 26 February 2016
به گزارش تابناک رضوی ، متولدین هفتم اسفند 1376 به قبل می توانند در انتخابات شرکت کنند و كساني كه كارت ملي ندارند با گرفتن شماره ملي و همراه داشتن شناسنامه راي مي دهند.
همچنین دفاتر ثبت احوال و پیش خوان های خدماتی مرتبط با ثبت احوال تا ساعت 18 امروز فعال هستند و اولویت پذیرش با افراد بالای 18 سال است تا هیچ فردی مشکلی برای شناسنامه و کارت ملی نداشته باشد.
بنابراین گزارش 22 شعبه ثبت احوال در مشهد فعال است.
از سوی دیگر مراکز ادارات برق نیز در حال آماده باش هستند تا امروز مشکل قطعی برق در استان و مشهد مقدس وجود نداشته باشد.

به گفته فتحی نیا ، معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه اظهار کرد : تعداد 275 شعبه در تربت حیدریه فعال است که از این تعداد 168 شعبه در شهرستان تربت حیدریه و نیز 60 شعبه در زاوه و 45 شعبه در محولات فعال هستند.

همچنین دقایقی پیش نیز استاندار خراسان رضوی رای خود را در شعبه اخذ رای واقع در مسجد فقیه سبزواری مشهد به صندوق انداخت درحالیکه فرماندار مشهد و مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز وی را همراهی می کردند .

وی همچنین تعدادی شاخه گل سرخ رز را به تعدادی رای اولی های حاضر در این مسجد تقدیم کرد.

به گفته رشیدیان در این دوره از انتخابات تعداد 268 هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی نیز که این دوره برای انتخابات خبرگان رهبری نام نویسی نکردند ؛ دقایقی پیش (حدود ساعت 12 ظهر جمعه) در حرم مطهر رضوی رای خود را به صندوق انداخت.

مشارکت بالای 50 درصد واجدان شرایط در انتخابات خراسان رضوی

به گزارش تابناک رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت : تاکنون تعداد دو میلیون و 214 هزار و 72 تعرفه در استان مورد استفاده قرار گرفته و بیش از ۵۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات استان شرکت کردند.

علی رضا رشیدیان  با بیان اینکه از این میزان 850 هزار و 998 مورد مربوط به شهر مشهد است، افزود: این آمار نشان دهنده این است که تاکنون بیش از 50 درصد مردم استان در انتخابات شرکت کرده اند.

وی این آمار را مربوط به صندوق های ثابت دانست و افزود: در برخی از شعب که با کمبود تعرفه روبرو شده اند در اسرع وقت ارسال صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به استقبال پرشور مردم استان از تمدید ساعت انتخابات تا 22 خبر داد.
فرماندار مشهد نیز با اشاره به شلوغی برخی از شعبات اخذ رای در سطح شهر مشهد عنوان کرد: در هر منطقه که نیاز به صندوق های سیار بوده بعد از درخواست این صندوق ها ارسال شده است.
همچنین حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: همانطور که بر اساس تجربیات 38 سال گذشته پیش بینی می شد، دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره از انتخابات خبرگان رهبری با حضور و مشارکت گسترده، چشم گیر و اقتدارآفرین ملت بزرگ ایران، باشکوه هر چه بیشتر برگزار شد.
وی با بیان اینکه حضور پررنگ مردم علاوه بر اینکه نماد پیوند ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نماد اخلاق، امنیت، همدلی و قانون مداری ایران بزرگ نیز است، ادامه داد: امید است زمینه افزایش اقتدار نظام و ارتقای کارایی نهاد قانون گذاری توسط این مشارکت فراهم آید.
امیر پور مهدی، سخنگوی ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی نیز گفت: عوامل برگزاری انتخابات در استان از یک روز مرخصی تشویقی برخوردار می شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
نتایج نیشابور ی شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار