کد خبر: ۱۸۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 20 February 2016


استاد حوزه علمیه و مدرس قرآن گفت: نظام آموزشی کشور به مسئله اشتغال و مهارت بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در همایش ازدواج 178 زوج دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار داشت: هم اکنون مدارس و دانشگاه‌ها تنها به آموزش دروس می‌پردازند که این اصلا پاسخگوی آینده و نیاز دانش آموزان و دانشجویان نیست.

وی ادامه داد: انجام تغییرات اساسی در حوزه نظام آموزشی کشور یکی از نیازهای اساسی است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

قرائتی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها همین روش را ادامه دهند هیچ مشکلی از کشور برطرف نمی‌شود، عنوان کرد: در این راستا نمی‌توانیم مشکلات اشتغال و مهارت جوانان را حل کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اکنون دانشجویان بسیاری در دانشگاه‌های مختلف کشور مشغول تحصیل هستند ادامه داد: تمامی این دانشجویان بدون کسب مهارت‌های لازم شغلی مشغول به تحصیل در مقاطع عالیه هستند و این نمی‌توان اصلا خوب باشد.

قرائتی بیان داشت: تحصیلات بدون کسب مهارت‌های شغلی نمی‌تواند آینده این افراد را تضمین کند لذا دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیازمند تغییرات است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ازدواج و اشتغال دانشجویان فکر اساسی کرد، گفت: پسرها در سن 16و دخترها نیز در سن 14سالگی آماده ازدواج هستند، ‌اما با توجه به موقعیت شغلی و نبود مهارت کافی و درآمد مناسب این جوانان از ازدواج منصرف می‌شوند.

قرائتی با اشاره به اینکه همایش‌های مختلفی با عنوان‌های مختلف به بحث ازدواج برگزار شده است اما تمامی این همایش‌ها بیهوده بوده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود بر توسعه فرهنگ و هنر در کشور تأکید کرد و بیان داشت: اکنون هنر در کشور به موسیقی گفته می‌شود و هنر قالی بافی و ... فراموش شده است لذا باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها به این هنرها نیز توجه ویژه و اساسی شود.

در آیین نوزدهمین جشن ازدواج دانشجویی که در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، 178زوج جوان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار