مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از اتمام عملیات عمرانی موزه علوم و نجوم دارآباد خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه در حال تحویل به شهرداری منطقه 1 است تا پس از تامین تمامی تجهیزات و دستگاه ها به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۱۷۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 08 February 2016
خلیل راحتی، با بیان اینکه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تنها مسئولیت ساخت پروژه ها را بر عهده دارد، اظهار داشت: قاعده این است که پس از اتمام عملیات عمرانی، پروژه را به مناطق یا سایر سازمان های فرهنگی واگذار کنیم تا مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اتمام عملیات عمرانی موزه علوم و نجوم دارآباد به عنوان یکی از پروژه های مهم شرکت توسعه فضاهای فرهنگی عنوان کرد: ساختمان مورد نظر بنایی است استوانه ای شکل که در دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیر زمین به علاوه بام مجموعه احداث شده است. از امکانات این مجموعه می توان به جنبه های مختلف و متنوع علوم پایه (فیزیک ، شیمی و علوم تجربی) و همچنین رصدخانه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: عملیات عمرانی مربوط به احداث پروژه به اتمام رسیده و پس از آن لازم بود تا دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز تامین شود.

راحتی با بیان اینکه نیمی از تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز در داخل کشور تولید شده است، تصریح کرد: برای تامین تجهیزات یا باید محصولات را از خارج وارد می کردیم یا آنکه با اتکا به نیروی داخلی دست به ساخت تجهیزات می زدیم که مدیریت شهری راه دوم را انتخاب کرد.بنابراین با همکاری مجامع دانشگاهی به ویژه دانشگاه صنعتی شریف اقدام به ساخت نیمی از دستگاه ها در داخل کشور کردیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی افزود: از آن جا که ردیف بودجه پروژه برای آن مقدار که باید ما انجام می دادیم به اتمام رسید، بنابراین پروژه به شهرداری منطقه 1 واگذار شد و تامین مابقی تجهیزات بر عهده منطقه است.

راحتی در پایان گفت: پروژه موزه علوم و نجوم دارآباد یکی از مهم ترین پروژه های مهم فرهنگی و علمی است که می تواند امکانات بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان و محققان حوزه نجوم قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار