کد خبر: ۱۷۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 04 February 2016
خبر یک خطی بود غلام‌رضا صنعتگر خواننده پاپ کشورمان شفا یافت.این خبر خیلی زود در رسانه ها منتشر شد و همگی از اینکه خواننده محبوب کشورمان قدرت تکلم خودش را بدست آورده خوشحال بودند. اما در پس این خوشحالی، معنویتی عجیب نهفته بود.

خبر یک خطی بود غلام رضا صنعتگر خواننده پاپ کشورمان شفا یافت...

این خبر خیلی زود در رسانه ها منتشر شد و همگی از اینکه خواننده محبوب کشورمان قدرت تکلم خودش را بدست آورده خوشحال بودند. اما در پس این خوشحالی، معنویتی عجیب نهفته بود. ارادت صنعتگر به ساحت امام هشتم صدای او را برگرداند.  او که سالها پیش در آهنگش خطاب به آقا میگفت: «میشه ضامنم بشی؟»  پاسخ خود را از  ضامن آهو گرفت. چند روز پس از این شفاعت، صنعتگر راهی مشهد الرضا(ع) شد تا از ثامن الحجج(ع) بخاطر این لطفشان تشکر کند. درست در هنگام بازگشت او از خاطره انگیزه ترین سفر عمرش با او به گفت گو نشستیم.

اول کمی از خودتان بگویید...
‌غلامرضا صنعتگر هستم. متولد دهم آذر ۱۳۵۴ در بندرعباس.پیانو،گیتار و سازهای پوستی می نوازم و خوانندگی هم که حرفه اصلی من است.
ما شما را بخاطر آهنگ هایی که برای امام رضا خوانده اید می شناسیم...
 بله! ترانه‌های میهنم ایران، میشه ضامنم بشی و عطر نرگس از مهم‌ترین آثار من است که بارها از صدا و سیما پخش شده و خدا را شکر مردم توانسته اند با آنها ارتباط قلبی برقرار کنند.

و حالا برایمان از آن ماجری عجیب بگویید،شفاعت شما از محضر امام رئوف...
حدود 5 سال قبل کبدم مشکل پیدا کرد  و مدتی قبل دوره های شیمی درمانی خودم را سپری کردم  در این مدت 5 سال به دلیل مداواهای مختلف متاسفانه، حنجره و تارهای صوتیم دچار مشکل شد.
از نظر جسمانی حالم خوب بود اما هنگامی که می خواستم با اطرافیان صحبت کنم یا بنویسم، یا باید با ایما و اشاره صحبت می کردم یا می نوشتم.65 روز قادر به صحبت کردن نبودم و در واقع صدایم را از دست دادم.

در آن روزها به شما چه گذشت؟
خب من خواننده ام و صدا ابزار اصلی کار من است. در این 65 روز به لحاظ روحی آشفته بودم و این موضوع باعث نگرانی و اشفتگی های روحی شدید من شده بود.
 ابتدا فکر می کردم که این گرفتگی صدا یک سرماخوردگی ساده است، اما متاسفانه این ماجرا بیش از 65 روز طول کشید و هیچکس از پزشکان هم نتوانستند پاسخ مناسبی به من بدهند. این موضوع به قدری من و خانواده ام را ناراحت کرده بود که دیگر نمی دانستیم چه کاری انجام دهیم.

چه شد که یاد ضامن آهو افتادید؟
ارادت من به حضرت رضا قصه امروز و دیروز نیست من 40 سال است که غلام رضا هستم و به این اقای مهربان عشق می ورزم. ایام شهادت امام رضا بود که خانواده و تعدادی از دوستانم پیشنهاد کردند که برای زیارت به حرم امام رضا(ع) مشرف شوم، اما من درحالی که دلشکسته بودم گفتم اگر قرار است مشهد بروم باید خود امام رضا (ع) من را بطلبند.

و بالاخره طلبیده شدید...
دو روز بعد شهادت امام رضا(ع)، یکی از دوستان در صدا و سیمای مرکز خراسان با من تماس گرفتند و گفتندگروهی از خدام آستان قدس رضوی برنامه ای تدارک  دیده اند و می خواهند از شما تقدیر کنند. من این را دعوت خود آقا دانستم و به اتفاق خانواده راهی مشهد شدیم می دانستم که امام رضا(ع) مرا طلبیده.سه روز مشهد بودم. در این چند روزی که مشهد بودم، صبح و شب همراه خانواده ام حرم می رفتیم. بخصوص از ورودی باب الجواد وارد می شدیم و حضرت را به پسرش قسم می دادیم من پشت پنجره فولاد دخیل بستم، اما بعد از گذشت این چند روز اتفاقی نیفتاد. در آن سه روز خیلی حالم بد بود .حتی آخرین باری که وارد حرم شدم و می خواستم از بارگاه امام رضا(ع) خداحافظی کنم پشت سر خود را نگاه کردم و به ایشان گفتم یا حضرت رضا یعنی من دستِ خالی از پیش شما بروم؟

بعد چه اتفاقی افتاد؟
بعد از اینکه از سفر مشهد برگشتم همچنان قدرت تکلم نداشتم . حالم بد بود و احساس عجیبی داشتم. حتی مادرم که از بندرعباس به تهران آمده بود تا مرا ببیند، این حال و هوای عجیب مرا متوجه شده بود. تا اینکه سحرگاه یک روز که دوشنبه بود، نزدیک اذان صبح خواب عجیبی دیدم. خواب سفرم به مشهد مقدس بود در رویا دیدم که در هتل هستم و در جمع پرسنل هتلی که آن سه روز در مشهد ساکن بودیم از امام رضا(ع) گله می کردم که چرا مشکل من را حل نکرد و به آنها گفتم من دیگر مشهد نمی روم. تا اینکه یک دفعه با یک فریاد «یا امام رضا(ع)» از خواب پریدم و دیدم صدایم برگشته وکوچکترین خشی ندارد و من بعد از 65 روز توانستم با ذکر یا امام رضا حرف بزنم. الان که به این موضوع فکر می کنم با خودم می گویم اگر من آن لحظه در حرم رضوی شفا می گرفتم حتما از شوک، سکته می کردم و این عنایت امام رضا(ع) بود که من در اوج ناامیدی شفا گرفتم.

الان چه حالی دارید؟
باور کنید هنوز شوکه هستم و نمی دانم چطور بعد از 65 روز که هیچ صدایی از حنجره ام نمی آمد به بزرگواری و نگاه حضرت امام رضا(ع) دوباره این صدا به حنجره من بازگشت و من بعد از این همه مدت سکوت و بی صدایی می توانم بار دیگر صحبت کنم و هیچ مشکلی هم ندارم.

با امام رضا(ع) چه حرفی دارید؟
خیلی سپاسگزار امام رضا(ع) هستم من از 40 سال پیش غلام، آقا هستم. عنایت امام رضا(ع) بود که مرا شفا داد. من از مردم می خواهم که قدر امام رضا را بیشتر بدانند قدر این آقای مهربان را بدانند. او ولی نعمت ماست هیچ نعمتی در این کشور بالاتر از حضور ایشان نیست. آقایی که زیارتش نیاز به ویزا ندارد و هر وقت دلمان بگیرد به مشهدش می رویم و آرام می شویم.
من با همه احترامی که برای پزشکان قائلم. اما می گویم: پزشکی بالاتر از حضرت در این کشور نیست. من پیش پزشکان بسیاری رفتم اما با افتخار می گویم من شفایافته امام رضایم.
وقتی بیمار بودم به مشهد که آمدم به آقا گفتم: آقا حتی غیر مسلمانها از شما حاجت می گیرند. من سالها قبل آهنگی برای شما خواندم و ارادت دارم به شما و بارها هم مورد عنایت شما بوده ام حالا دوباره عنایتی از شما می خواهم.

آن آهنگ برای آقا را چه سالی اجرا کردید؟
سال84 من برای حضرت  آهنگ اختصاصی«میشه ضامنم تو باشی» اجرا کردم در آهنگ میهن هم باز به حضرت رضا و حضرت معصومه(س) ابراز ارادت کردم.
این سید مظفر کیست که در آهنگ تان خطاب به امام رضا(ع) می گویید « من از سید مظفر به تو دخیل بستم»...
او از منسوبین به امام رضا(ع) است که بارگاهش در بندرعباس است. من به امامزاده سید مظفر ارادت خاصی دارم. ایشان میهمان شهر ما در بندرعباسند و ما بندری ها به ایشان دخیل می بندیم. من هم این قدر از این امامزاده حاجت گرفته ام که بی شمار است از کنار بارگاه ایشان به امام رضا (ع) متوسل می شوم.

 باز هم آهنگی برای امام رضا(ع) خواهید خواند؟
همیشه آرزو داشتم کارهایم برای ائمه دلی باشد و این بار هم دوست دارم برای آقا دلی بخوانم تا در شان حضرت باشد. دل آدم ها تکان بخورد و اشکشان سرازیر شود. چه آرزویی بالاتر از اینکه به عنوان تشکر از آقا آهنگی برایشان بخوانم. امیدوارم امام رضا(ع) این توفیق و افتخار را به من بدهند که بازهم غرل خوان شان باشم.

ظاهرا  تازه از مشهد برگشتید از این سفر شوق انگیز هم بگویید...
این بار برای تشکر از امام رضا(ع) به مشهد آمدم و این بهترین و خاطره انگیزترین سفر عمرم بود.سفرهای زیادی در ایران و در خارج از کشور داشتم اما این متفاوت ترین سفر عمرم بود.در این سفر حس و حال این را داشتم که گویی خادم او هستم خیلی کوچک تر از آن هستم که به من عنایت داشتند و مرا به غلامی پذیرفتند؛ این نهایت خوشحالی من است.

انشالله بزودی شاهد اجرای دوباره شما خواهیم بود؟
به امید خدا و به لطف حضرت رضا(ع) در حال برنامه ریزی برای اجرا در سراسر ایران هستم تا پیام حضرت رضا(ع) را منتقل کنم و اگر آقا قابل بدانند به دنبال آن هستم که در مشهد هم برای حضرت رضا (ع) اجرا داشته باشم.

چه حرف ناگفته ای دارید؟
کسی که بیمار می شود تازه قدر زندگی را بیشتر می شناسد. باید بگویم فرصت زندگی خیلی کوتاه است و باید قدرش را بدانیم. قدر امام رضا(ع) را بدانیم. کشور و مردم ما در پناه امام ضا(ع) هستند. برکت زندگی ما و این کشور از وجود امام رضا(ع) است بیایید این نعمت بزرگ و بی نظیر را بیشتر قدر بدانیم.

 و کلام آخر...
می خواهم این معجزه را فریاد بزنم و به همه بگویم که حضرت امام رضا(ع) چگونه مرا شفا داد. او آنقدر رئوف است که حاجتمندی دست خالی از درگاهش بر نمی گردد.

شفا گرفتن یک خواننده مشهور از امام رضا(ع)

گفت و گو از: صدیقه رضوانی نیا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
واقعا اين آهنگي كه ايشان براي امام رضا خوانده هميشه دل من را ميلرزاند و احساساتي مي شوم. ثواب اين حال خوب ما براي شماست آقاي صنعتگر عزيز. خدا عمر با عزت به شما بدهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار