بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نام گذاری خیابانی در ریاض به نام ابوبکر بغدادی»،«حضور بقایی و احمدی نژاد در مرقد امام خمینی (ره)»،«دیدار انتخاباتی جبهه اعتدال‌گرایان و عارف»،«واکنش تند یک نماینده به موضع گیری امام جمعه کاشان»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۷۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 03 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.


نام گذاری خیابانی در ریاض به نام ابوبکر بغدادی

خبرگزاری نون عراق نوشت: تصویری از سوی کاربران شبکه اجتماعی «توییتر» از یکی از خیابان های ریاض پایتخت عربستان سعودی منتشر شده است که نشان می دهد به نام «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش نام گذاری شده است.براساس این گزارش، تاکنون هیچ تکذیبیه رسمی از سوی مقامات سعودی در این خصوص صادر نشده است.


نقشه خودسری در ایران منتشر شد

دوهفته‌نامه «رو به رو» به سردبیری سروش فرهادیان و صاحب امتیازی و مدیر مسئولی پوریا سوری از ۱۵ دی ماه منتشر شد. سوری ضمن اعلام خبر انتشار این نشریه گفت: دوهفته‌نامه سیاسی و فرهنگی «رو به رو»، با مشی اصلاح طلبانه و با رویکردی مبتنی بر روزنامه‌نگاری تحقیقی، سه شنبه، ۱۵ دی نخستین شماره خود را بر پیشخوان مطبوعات عرضه می کند.

فرمان برجام 2 توسط روحانی/ واکنش حدادعادل به اظهارات هاشمي/حمله سردار نقدی به قرارداد پژو با ایران/ معرفی خطرناک ترین مرد جهان!

کارگزاران لیست جدا معرفی نمی‌کند

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه منتظر اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان هستیم، اظهار کرد: امیدواری بسیاری نسبت به تجدید نظر شورای نگهبان در بحث صلاحیت‌ها داریم.فرزانه ترکان در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه حزب کارگزاران در قالب جبهه اصلاح‌طلبان حضور دارد و به هیچ عنوان لیست جدایی برای انتخابات پیش رو معرفی نمی‌کند، اظهار کرد: در مورد اینکه ائتلافی با اصولگرایان معتدل صورت بگیرد یا خیر موضوعی است که بعد از اعلام نتایج تأیید صلاحیت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.وی افزود: شورای نگهبان حق دارد که به دلیل عدم شناخت برخی،‌ صلاحیت آنها را احراز نکند. در همین راستا نیز از بسیاری از افراد درخواست مدارک کرده تا صلاحیت‌ آنها را بررسی کند.این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه به هیچ وجه تحریم انتخابات برنامه حزب کارگزاران نیست ، تصریح کرد: تمام تلاشمان نیز بر این است که همه مردم برای حضور در انتخابات تشویق و ترغیب شوند. با توجه به اینکه از قهر برخی اقشار جامعه در انتخابات‌های گذشته ضربه‌های بسیاری به ما وارد شده است،‌ تلاشمان بر این است که مجدداً این آسیب به جامعه وارد نشود.


انتشار لیست رهروان ولایت قبل از آغاز زمان تبلیغات

یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که لیست رهروان ولایت قبل از آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی نهایی و منتشر می‌شود.ایرج عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت طبق وعده قبلی در تهران، کلانشهرها و مراکز استان لیست انتخاباتی می‌دهد و در حوزه‌های انتخابیه کوچک نیز از افراد خاصی حمایت خواهد کرد.وی با تأکید بر اینکه رهروان ولایت حتماً‌ با لیست در انتخابات حضور خواهد داشت، گفت: قطعاً همزمان با آغاز تبلیغات انتخاباتی این لیست‌ها منتشر می‌شود و ما برای تمامی حوزه‌های انتخابیه کاندیدا و فردی را برای معرفی به مردم مدنظر داریم.


حضور بقایی و احمدی نژاد در مرقد امام خمینی (ره)

اعضای دولت‌های نهم و دهم در مرقد امام خمینی (ره) حضور یافتند.به گزارش ایسنا، در آستانه سی‌ و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین و چند تن از اعضای دولت‌های نهم و دهم از جمله علی اکبر جوانفکر، نیکزاد و شمس‌الدین حسینی در مرقد امام خمینی (ره) حاضر شده‌اند.حمید بقایی که به تازگی و با تبدیل قرار بازداشت به قرار کفالت از زندان آزاد شده است نیز امروز با دیگر اعضای دولت‌های نهم و دهم به مرقد امام (ره) آمده است.


انقلاب اسلامی به یک خانواده بدهکار نیست

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به یک خانواده و شخص بدهکار نیست.به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید رسایی سه شنبه شب در همایش رویش‌های انقلاب در جمع مردم شیراز گفت: بعضی‌ها خود را صاحب و مالک انقلاب می‌دانند و هر حرفی را به هر شخصی که می‌خواهند می‌زنند که کار بسیار نادرستی است.وی تاکید کرد: هیچگاه نباید فراموش کرد که هر حرفی امروز مطرح می شود امام (ره) پاسخشان را داده است.نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی از اشخاص در سالروز انقلاب مهم‌ترین رکن انقلاب، یعنی شورای نگهبان را به خاطر اینکه آن گونه که می‌خواستند عمل نکرده زیرسوال می‌برند که جای تعجب است.حجت الاسلام رسایی افزود: چون به سید حسن خمینی گفته شده باید امتحان بدهی شورای نگهبان را متهم می کنند. اما آیا کسی که امتحان نداده می تواند وارد دانشگاه شود.


دیدار انتخاباتی جبهه اعتدال‌گرایان و عارف

جمشید ایرانی رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: جبهه اعتدال گرایان با محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در مورد جبهه نجات دیدار و رایزنی می‌کند.وی در مورد جبهه نجات افزود: جبهه نجات از راهبردی چهار ضلعی تشکیل شده است که معتقدیم باید با حضور اصلاح‌طلبان، اعتدال گرایان، اصول گرایان معتدل و کاندیدای متخصص شکل بگیرد.رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان همچنین از برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری این جبهه با محمد جواد حق شناس عضو شورای عالی اصلاح طلبان در ارتباط با پیشنهاد جبهه نجات ایران اسلامی خبر داد.وی خاطرنشان کرد: در این جلسه برای خروج و برون رفت از فضای بوجود آمده، حق شناس مطرح کرد که این پیشنهاد در راستای امتداد حماسه 92 و تحقق حماسه 94 همانا حضور فعال و حداکثری مردم آگاه است که آقای عارف از آن به نام گام دوم در عرصه انتخابات پیش روی نام برد.


وقتی استراو تهران را مشابه مادرید توصیف کرد

منصوری آرانی با بیان اینکه در سفر گروه پارلمانی انگلیس به ایران اصرار داشتم که از خیابان ها و بازار تهران و برخی شهرهای ایران بازدید کنند چون آن ها فکر می کردند ایران پس از تحریم به کشوری فقیر تبدیل شده است، گفت: دوست داشتم که این گروه انگلیسی فعالیت هزار و 500 کارخانه فعال کاشان را ببینند تا متوجه شوند که تحریم ها نتوانسته اقتصاد ایران را نابود کند.وی افزود: بازدید و گفت وگوی اعضای گروه پارلمانی انگلیس با مردم نتایج مثبتی به دنبال داشت و استراو در انگلستان طی مصاحبه ای گفت: " ما وقتی به تهران می رفتیم، فکر می کردیم که وارد بمبئی می شویم اما شاهد بودیم که آنجا مشابه مادرید بود و هرکس که ایران را تحریم کرده، خودش را تحریم کرده است."


واکنش حدادعادل به اظهارات هاشمي

غلامعلي حداد عادل سخنگوي ائتلاف اصولگرايان گفت:اينکه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در سخناني گفتند ما به بيت امام بدهکار هستيم و بايد به يادگاران امام احترام بگذاريم حرفي درست و صادق است اما قانون به هيچکس بدهکار نيست بلکه ما به قانون بدهکار هستيم و اينگونه حمايت اينچنيني در واقع بي‌احترامي به بيت امام و شوراي نگهبان را در پي دارد.صرف نوه کسي بودن دليل بر صلاحيت و عدم صلاحيت آن فرد نيست بلکه صلاحيت از طريق امتحان احراز مي‌شود که در اين مورد احراز نشده است.دولت نبايد خواهان مجلس خود ساخته باشد که هر آنچه دولت انجام داد مجلس تائيد کند بلکه مجلس بايد مستقل بوده و با انتقاد سازنده از دولتمردان رشد و شکوفايي کشور را به ارمغان بياورد.کسي ممکن است هم صلاحيت داشته باشد اما بايد از طريق امتحان دادن در شوراي نگهبان اين صلاحيت احراز شود که نشده است.اين چه حرفي است که ما مي‌گوئيم همه ملت مديون بيت امام است، اين به نظرم بي‌احترامي به خانواده امام راحل است.


اصلاح‌طلبان بلاتکلیف‌اند

حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تا زمانی که لیست نهایی نامزدهای اصلاح‌طلب سراسر کشور اعلام نشود، امکان قطعی کردن نامزدهای اصلاحات وجود ندارد. به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در بیشتر حوزه‌های انتخابیه اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی هستند و برخلاف اصولگرایان، اصلاح‌طلبان فرصت تبلیغات غیررسمی را به همین دلیل نداشته‌اند.


احمدی‌نژاد از کسی حمایت نمی‌کند

مشاور رسانه‌ای رئیس دولت‌های نهم و دهم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: فعلا برنامه‌ای نداریم و اگر برنامه‌ای باشد به موقعش اعلام می‌کنیم. علی اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد برای انتخابات پیش رو از فرد یا جناح خاصی حمایت می‌کند گفت: همانطور که آقای احمدی‌نژاد اعلام کردند هیچ برنامه‌ای برای حمایت از جناح یا فردی خاص در انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ندارد.


مردم به هیچ وجه صندوق‌های رای را ترک نکنند

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر لزوم مشارکت پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند، گفت: مردم نباید به هیچ وجه صندوق‌های رأی را ترک کنند. وی با تأکید بر این‌که «علاقه‌مند به برگزاری انتخاباتی پرشور هستیم»، ‌اظهار کرد: امیدواریم شورای نگهبان در روزهای باقی‌مانده برای تحقق آرمان‌های نظام و رهبری این فرصت را به همه بدهد که همه حوزه‌های انتخابیه کشور، رقابتی باشد.


رو نمایی از لیست جداگانه جبهه پایداری و احمدی نژاد ها

روزنامه اعتماد در خبری نوشت:گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایل عدم اعلام فهرست انتخاباتی اصولگرایان در تهران اعتراض جبهه پایداری به قرار گرفتن نام کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در این لیست است. بر اساس آخرين اخبار دوشنبه‌شب محمدرضا باهنر جلسه‌اي با غلامعلي حدادعادل و عليرضا زاكاني در اين خصوص داشته‌اند. برخي خبرها حاكي از آن است كه در جلسه اعضاي جبهه پايداري با مديران جبهه يكتا (وزراي دولت احمدي‌نژاد) بر سر انتشار ليست انتخاباتي مشترك به موازات انتشار فهرست شوراي ائتلاف انتخاباتي اصولگرايان به تفاهم رسيده‌اند.


حمله سردار نقدی به قرارداد پژو با ایران

به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از تراکتور‌ سنگین 1500 و تراکتور 470 برنجی با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم امام راحل بزرگ‌ترین دستاوردها را برای ملت ایران به همراه داشت، اظهار داشت: در سایه این شعار توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی برسیم و امروز شاهد ساخت محصولات و فن‌آوری‌های جدید در کشور هستیم. وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در خودروسازی 10 برابر صنایع دفاعی بوده گفت: چون تحریم بودیم پیشرفت خوبی در زمینه دفاعی داشتیم و این صنعتی مهم در کشور است که اگر برای 130 هزار خودرو در کشور تسهیلات پرداخته‌ایم می‌توانیم برای 10 هزار تراکتور نیز تسهیلات پرداخت کنیم. سردار نقدی گفت: 50 سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری، مدیریت کرده‌ایم و خروجی این 50 سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات از موشک 3 کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.


واکنش تند یک نماینده به موضع گیری امام جمعه کاشان

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله عده ای از افراد خودسر به فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تلویزیون در کاشان به خبرنگار نامه نیوز گفت: این حرکات جای تاسف دارد؛ الان اسلام بخاطر خانم معتمدآریا در خطر است که امام جمعه کاشان در افکار عمومی بگوید اسلام بخاطر خانم معتمدآریا به خطر افتاده است؟ چه اتفاقی افتاده است که وی چنین اظهار نظری می‌کند.وی خاطر نشان کرد هنرمندی که سال های سال در عرصه هنر بدون هیچ چشم داشتی و بدون هیچ انحرافی کار کرده و زحمت کشیده و اوقات فراغت مردم را بدون هیچ چشم داشتی غنی کرده است دستمزدش این نیست که به وی حمله کنیم و بعد عزای عمومی اعلام کنیم، این یعنی کشتن هنر در کشور .وی اظهار کرد: ما برای همه چیز این اتفاق متاسف شدیم، فکر میکنم ائمه جمعه نباید فضای کشور و استان ها را متشنج کنند. ائمه جمعه محور وحدت هستند و از ابتدای انقلاب نیز اینگونه بوده است که توسعه بالندگی و فرهنگ دینی کشور بوسیله ائمه جماعت صورت میگرد و نباید کسانی که در این جایگاه هستند احساسی حرف بزنند و موضع گیری کنند.


برخی به رانت‌سیاسی و مشارکت حداقلی دلخوشند

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: در جامعه ما همواره افرادی هستند که رای مردم را قبول نداشته و آن را تزئینی می‌دانند. جریانی پیروزی خود را در مشارکت حداقلی می‌داند در حالی که یکی از مولفه‌های مشارکت رقابت واقعی است و نباید در رقابت محدودیتی وجود داشته باشد. مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به پیگیری موضوع رد صلاحیت‌ها گفت: من در جریان جزئیات کار نیستم اما کارگروهی برای این کار تشکیل شده است. سیاست جریان اصلاحات این است که از همه داوطلبانی که رد صلاحیتشان براساس موازین قانونی نبوده، دفاع کند. بدون شک هر رد صلاحیتی بر مبنای قانون نباشد مورد اعتراض است.او با اشاره به اظهارات برخی اصولگرایان در مورد تعداد زیاد داوطلبان اصلاح‌طلب گفت: عمیقا متاسفم برای اینکه عده‌ای به جای اینکه در راستای منافع عمومی مواضع خود را تنظیم کنند به رانت‌های سیاسی دلخوش کرده‌اند. پناه بردن به این رانت‌ها بدون رقابت جدی خطر بزرگی را برای خود اصولگرایان نیز در پی خواهد داشت و باعث می‌شود این جریان رشد نکند و در مواردی همچون رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان دست به توجیه بزند.


بازداشت یک دلال بزرگ و بین‌المللی مخابراتی

یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات به فارس اعلام کرد «ف.د» دلال معروف تجهیزات مخابراتی کشور هفته گذشته به اتهام پرداخت رشوه به برخی مدیران با حکم بازپرس دادسرای کارکنان دولت بازداشت شد. به گفته این مقام آگاه ف. د به عنوان یک دلال بین المللی پر نفوذ طی سالیان متمادی توانسته بود، با تبانی و آلوده نمودن برخی از دست اندرکاران و ایجاد شبکه ای فاسد اقدام به تحمیل قراردادهای خاص با مبالغی به مراتب بالاتر از میزان رقم واقعی به بیت المال نماید.


معرفی خطرناک ترین مرد جهان!

نشریه آلمانی «اشپیگل» با انتقاد شدید از سیاست‌های دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از وی به عنوان فردی آتش افروز و خطرناک‌ترین فرد جهان یاد کرد.


پیشنهاد ویژه به هاشمی

مهدی محمدی کارشناس سیاسی در واکنش به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی پیرامون عدم احراز صلاحیت حسن خمینی در انتخابات خبرگان در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:"... یک راه ساده تر هم هست و آن این است که آقای هاشمی اگر واقعا به آنچه می گوید باور دارد، جوانمردی کند و در اعتراض به عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی از انتخابات خبرگان انصراف بدهد. نحوه پاسخ هاشمی به این درخواست نشان خواهد داد که در آنچه می گوید صادق است یا اینکه فقط اراده کرده تا با قربانی کردن سید حسن خمینی، راهی برای بالا کشیدن خود پیدا کند؟!"


فرمان برجام 2 توسط روحانی

رییس جمهور گفت: الان زمانی است که باید برجام ٢ شروع شود. روحانی در مراسم روز فن آوری فضایی اظهار کرد: امروز نیاز به یک برنامه جامع مشترک داریم؛ چرا که از برجام یک عبور کرده ایم و باید برجام ٢ را آغاز کنیم.وی افزود: ما در اهداف ملی و توسعه کشور اختلاف نداریم و همه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات را حل کنیم.


هشدار مولاوردی درباره کاهش ساعت کار زنان

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده می‌گوید، کاهش ساعت کار همه زنان به بیکاری آنان می‌انجامد.روزنامه ایران نوشت: «کلیات لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دولتی دارای شرایط خاص روز دوشنبه در مجلس تصویب شد. بر این اساس زنانی که دچار معلولیت شدید هستند، همسر یا فرزند دارای معلولیت شدید دارند، به بیماری صعب‌العلاجی دچارند، کودک زیر 6 سال دارند یا سرپرست خانوارند می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند. کاهش ساعت کاری از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته و دریافت حقوق و مزایا بر اساس همان 44 ساعت مهم‌ترین اصل این لایحه است. پس از تصویب این لایحه پیشنهادهایی مبنی بر عمومی شدن این قانون و کاهش ساعت کار همه زنان شاغل به گوش رسید که به نظر می‌رسد به صلاح زنان شاغل ایرانی نیست. هم اکنون آمار بیکاری زنان دو برابر مردان است و لوایحی مبنی بر کاهش ساعات کار یا دورکاری به حذف تدریجی زنان از بازار کار منجر خواهد شد. این سیاست در دولت قبلی در پیش گرفته شد و نتیجه‌اش افزایش آمار بیکاری زنان بود.


سوشا محروم از بازی و مجاز برای تمرین!

شایعاتی از منابع آگاه خبر از محرومیت سوشا مکانی می دهد، اما این اخبار از سوی هیچ مقام رسمی در محاکم قضایی و مراجع فوتبالی مورد تائید قرار نگرفته است و البته این رای کمی هم عجیب به نظر می رسد چراکه اگر سوشا مجرم شناخته شده است چرا رای اعلام نشده و محرومیت از بازی و مجاز برای تمرین چه تفاوتی دارد. یک مقام مسئول در باشگاه پرسپولیس پس از شنیدن این خبر گفت: ما هنوز هیچ گونه اطلاعی در این باره نداریم و نامه ای مبنی بر محرومیت سوشا هم دریافت نکردیم.


ریشه جریمه دو میلیارد دلاری به ترکیه هم کرسنت است؟

در حالی که شرکت گاز ایران خبر محکومیت و جریمه میلیاردی را تکذیب می‌کند، روزنامه حریت ترکیه می‌نویسد که رقم جریمه گازی ایران به ترکیه دو برابر بیشتر از میزانی است که یک مقام ایرانی پیشتر اعلام کرده بود. گزارش این روزنامه را روز چهارشنبه وزیر انرژی ترکیه نیز تایید کرد. حمیدرضا عراقی، رئیس شرکت ملی گاز روز سه‌شنبه، ۱۳ بهمن‌ماه، اعلام کرد که در پرونده شکایت ترکیه از ایران به دیوان داوری بین‌المللی که مربوط به گران‌فروشی گاز بود، ایران به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم شده است. اما بعد از انتشار این خبر در خبرگزاری تسنیم، شرکت ملی گاز ایران با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که هنوز رای دادگاه قطعی نشده و در نتیجه جریمه‌ای هم در کار نیست.این در حالی است که دولت بهار مدعی شده است: فساد پرونده کرسنت و فروش گاز به ثمن بخس موجب شد که ترکیه مدعی گران فروشی گاز توسط ایران شود که در نهایت به صدور حکم جریمه یک میلبارد دلاری شده است.


اولین گمانه‌ها از لیست سی نفره اصولگرایان در تهران

به گزارش نسیم، برخی کانال های تلگرامی و رسانه های فعال در فضای مجازی اسامی 30 نفر از لیست تهران اصولگرایان را منتشر کرده اند. این لیست30 نفره که بیشتر به گمانه زنی رسانه ای شبیه است شامل تعدادی از اصولگرایان قدیمی مچلس به همراه برخی چهره های جوانتر این طیف سیاسی کشور است. اسامی منتشر شده در این لیست به شرح زیر است: 1-سید محمد حسن ابوترابی فرد، 2-غلامرضا مصباحی مقدم، 3-سید محمود نبویان، 4-مرتضی آقا تهرانی، 5-علیرضا زاکانی، 6-مهرداد بذرپاش، 7_ پرویز داودی، 8-غلامعلی حداد عادل، 9-لطف الله فروزنده،10-مسعود میرکاظمی، 11_محمد کوثری،12-عامری(استاد دانشگاه امیرکبیر)،13-عبدالملکی (استاد دانشگاه امام صادق)،14_پرچمی،15_بیژن رنجبر(رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس)،16- سید علی قریشی، 17-سید مهدی جولایی،18-یحیی آل اسحاق،19-الیاس نادران، 20_احمد توکلی،21-مجتبی رحماندوست،22-محمد سلیمانی،23- وکیل پور،24-محمد ناظمی اردکانی،25-فاطمه رهبر،26-لاله افتخاری،27-فاطمه آلیا،28_مرضیه وحید دستجردی،29_ زهره الهیان،30-زهره طبیب زاده

لازم به ذکر است این لیست از سوی برخی رسانه های فضای مجازی منتشر شده و هنوز از سوی هیچ یک از اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان تایید نشده است.


بارزانی خواستار همه‌پرسی برای استقلال از عراق شد

مسعود بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان عراق، خواهان برگزاری یک همه‌پرسی غیر الزام‌آور برای استقلال از عراق شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، بارزانی گفته است: "شرایط مهیا است و زمان آن فرا رسیده که مردم کردستان از طریق همه‌پرسی درباره آینده خود تصمیم بگیرند. همه‌پرسی به اعلام فوری استقلال منجر نخواهد شد، اما برای این است که از اراده مردم مطلع شویم و رهبران آن را وقتی زمان مناسب باشد عملی کنند."


هر روز دو کارگر پس از سقوط، فوت می‌کنند

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در نه ماهه نخست سال جاری یکهزار و ۱۹۸ کارگر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایلنا، براساس این گزارش در نه ماهه نخست سال جاری از کل تلفات حوادث کار در کشور یکهزار و ۱۸۸ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند. این در حالی است که تعداد مردان فوت شده در حوادث کار مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۴۹۶ و تعداد زنان ۱۲ نفر بوده‌است. هر چند بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور همواره سقوط از بلندی بیشترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار را در برمی گیرد و در نه ماهه سال جاری نیز سقوط از بلندی ۴۳. ۹ درصد از مرگ‌های حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد اما در این مدت با کاهش ۲۳. ۴ درصدی مرگ بر اثر سقوط از بلندی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم. در نه ماهه سال جاری و در حوادث ناشی از کار، ۵۲۶ نفر بر اثر سقوط از بلندی، ۲۵۷ نفر اصابت جسم سخت، ۲۰۲ نفر برق‌گرفتگی، ۴۵ نفر سوختگی، ۵۳ نفر بر اثر کمبود اکسیژن و ۱۱۵ نفر به دلایل دیگر جان خود را از دست داده‌اند.


گاف وحشتناک مجلس در قانون دادرسی کیفری

جعفری دولت آبادی مفاد ماده‌ 102 قانون آیین دادرسی کیفری جدید دائر بر منع رسیدگی به پرونده‌های جرایم علیه عفت عمومی بدون شکایت شاکی را در حوزه‌ کارگزاران و قضات مشکل‌ساز دانست و برای رفع این مشکل دو راهکار ارائه داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران وی در تبیین راهکار اول به اصلاح قانون اشاره کرد و در توجیه ضرورت این امر، اظهار کرد: نمی‌توان پذیرفت قاضی و کارگزارانی که به ارباب رجوع اناث خود پیشنهاد نامشروع و خلاف اخلاق می‌دهد را با استناد به ممنوعیت تحقیق در جرایم منافی عفت، رها کنیم؛ لذا قانون باید نسبت به کارگزاران و قضات استثناء قائل شود. دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ویژه جرایم کارکنان دولت، راهکار دوم در فراهم کردن زمینه‌ تحقیق پیرامون جرایم اخلاقی قضات را تلقی کردن دادسرای انتظامی قضات به عنوان شاکی در این جرایم عنوان کرد و در توجیه این راهکار اظهار کرد: دادسرای انتظامی قضات که متولی پیگیری تخلفات و جرایم قضات و تعلیق آن‌ها از خدمت قضا است در چنین پرونده‌هایی به عنوان شاکی محسوب می‌شود و باید رویه‌سازی کرد تا با صدور آراء مختلف، امکان درخواست صدور رای وحدت رویه از سوی هیات عمومی دیوان عالی کشور فراهم شود.


اتهامات عجیب رئیس سابق فدراسیون فوتبال عربستان

پس از اتفاقات رخ داده بین مدیران ورزشی ایران و عربستان در نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین افشاگری رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان این بار رئیس سابق فدراسیون فوتبال این کشور برای برگرداندند ورق به نفع این کشور دروغ‌های بزرگی گفت! به گزارش ایسنا، فصیل عبدالهادی، مدیر سابق تیم ملی فوتبال عربستان در گفت‌وگویی که با روزنامه الریاضیه عربستان داشت ادعاهای عجیبی را علیه فوتبال ایران مطرح کرد. مدیر سابق تیم ملی عربستان گفت: وقتی در 24 آگوست 2001 در انتخابی جام جهانی به ایران رفتیم آنها دست به هر کاری زدند تا روحیه ما را خراب کنند تا جایی که هتلی نامناسب را برای اقامت ما انتخاب کردند اما رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در آن زمان دستور داد تا با هزینه خود هتلی دیگر را برای ما اجاره کنند. حتی وقتی در هتل جدید اسکان یافتیم شرایط برای ما مساعد نبود و چندین بار به کارکنان هتل هشدار دادیم که سر و صدا زیاد است و اذیت می‌شویم اما کسی نبود که گوش کند. در شب تلفن‌های مشکوکی به بازیکنان زده می‌شد و قصد داشتند که آرامش آنها را به هم ریزند. آبهای مشکوکی در اختیار ما قرار دادند و با سنگ به تیم حمله کردند! کارکنان هتل اصرار داشتند که ما باید از غذاهایی که در خود هتل تهیه می‌شد استفاده کنیم. آنها می‌گفتند که چون آشپز ما مدرک آشپزی برای ارائه دادن ندارد نمی‌تواند غذا به ما بدهد و ما چاره‌ای نداریم که از غذاهایی که در هتل تهیه می‌شود استفاده کنیم اما ما زیر بار نرفتیم و در نهایت هم موفق شدیم که خواسته خود را برآورده کنیم. در آن سفر ما می‌خواستیم از یک اتوبوس مخصوص که سفارت عربستان آن را به ما داده بود، استفاده کنیم اما ناظر بازی به ما گفت که باید قوانین فیفا را رعایت کنیم و از اتوبوسی که کشور میزبان در اختیار ما گذاشته استفاده کنیم و ما هم چاره‌ای جز اجرا کردن این دستور نداشتیم اما اتوبوسی که ایرانی‌ها به ما دادند دچار حریق شد و نزدیک بود که بدترین حادثه برای ما به وجود بیاید. راننده اتوبوس عمدا ما را از مکان‌های پر تردد می‌برد تا دیرتر به ورزشگاه برسیم و اعصاب ما را به هم بریزد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
این روزها اقای نقدی به همه حمله میکنه پیشنهاد میکنم اگر روحیه جنگجوئی داره بره در سوریه عراق یمن و غزه بجنگه نه اینه به منتخبین مردم هجوم بیاره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :