درحالیکه روزنامه شهرداری مشهد در بسیاری از اوقات تیترهای اصلی و مطالبش کاملا غیرتولیدی و ملی شده است یک عضو کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، شبکه خراسان رضوی را مقلدی ضعیف‌تر از سایر شبکه های صداوسیما دانست.
کد خبر: ۱۷۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 28 January 2016
به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ، حجه الاسلام واالمسلمین اخلاقی امیری در حاشیه برگزاری مراسم چله انقلاب در فرهنگسرای غدیر گفت: فرصت رسانه ها در کشور ما شناخته نشده است؛امام خمینی (ره) در سال 63 فرمودند امروز دنیا بر دوش تبلیغات است اما در آن زمان کسی عمق فرمایش ایشان را درک نکرد و امروز با هجمه هایی ضدفرهنگی که دشمنان از طریق رسانه بر ما وارد می کنند متوجه اهمیت رسانه شده ایم.
وی افزود: رسانه های صوتی،بصری،مجازی و مکتوب همگی از گرانبهاترین فرصت های تبلیغاتی به شمار می روند در سالهاست که در کشور ما نادیده گرفته می شوند درحالی که دشمنان ما برای یک شبکه ماهواره ای ضد ارزشی حاضرند مبالغ هنگفتی هزینه کنند و مدتهای طولانی وقت صرف برنامه ریزی برای آن می کنند.
وی بیان داشت: شبکه خراسان رضوی از شبکه های کشوری به ضعیف ترین شکل ممکن تقلید میکند درحالی که این استان ضرفیت های بسیاری دارد که می توان مردم را با آنها آشناکرد اما مشکل اصلی مدیران استانی ما نداشتن خلاقیت در این زمینه است.
اخلاقی تصریح کرد: مدیران شبکه استانی نداشتن سرمایه ومشکلات مالی را بهانه این ضعف می کنند؛اگرچه مشکلات مالی بی تاثیر نیست اما به نظر من در درجه اول اهمیت ندارد؛آنچه درنخستین گام مهم است تغییر نگاه مدیران است انها نیازهای واقعی جامعه را نمی شناسند و به نسل جوان کمتر توجه می کنند از طرف دیگر ظرفیت های عظیم مشهد و خراسان رضوی می تواند خوراک رسانه های فوق العاده ای برای این شبکه باشد که متاسفانه کمترین تلاشی برای آن صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: مشهد نخبگانی دارد که آغاز کننده طرح های بزرگی در کشور بوده اند و شخصیت های مهمی که اکنون در استان های دیگر شناخته و معرفی می شوند درحالی که اصالت خراسانی دارند و شناخته نشدن این نخبگان و شخصیت های بزرگ به علت نقص رسانه ها بخصوص شبکه خراسان است.
وی با بیان ایکه رسانه ها باید از آزادی برخوردار باشند اذعان داشت: باید به رسانه ها و خبرنگاران اهمیت بیشتری داد؛یک خبرنگار نباید بخاطر نگرانی کم شدن حقوقش یا رسانه ای از ترس توقیف شدن از انتقادهای سازنده دوری کنند بلکه یک رسانه زمانی موفق خواهد بود که علاوه برا خوبی های جامعه نقاط ضعف آن را نیز ببیند و گوشزد کند.
وی ادامه داد: متاسفانه خلاقیت در تمامی رسانه های ما کمرنگ شده است. یک خبر را با همان تصویر در سایت های مختلف کپی می کنند یا در روزنامه ها همه به یک شکل چاپ می کنند بدون اینکه تفاوتی داشته باشند و مخاطب براش دغدغه ای پیش نمی آید که کدام رسانه را انتخاب کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار