مراسم جشن ازدواج 38 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 29 January 2016

مراسم جشن ازدواج 38 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد ملایر برگزار شد.

به گزارش فارس، مراسم جشن ازدواج 38 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد ملایر با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه، دانشجویان و خانواده‌های زوج‌های دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در این مراسم با اشاره به سنت حسنه ازدواج در دین مبین اسلام اظهار داشت: ازدواج امر مهمی است که باعث تکامل انسان و سلامت آرامش روح و روان زن و مرد می‌شود.

داریوش جاوید با بیان اینکه برگزاری ازدواج‌های دانشجویی برنامه‌ای بسیار مهم با محوریت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است، افزود: این برنامه‌ فرهنگی سال‌هاست که در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شده و با استقبال دانشجویان همراه بوده است.

وی خطاب به زوج‌های دانشجو گفت: برگزاری مراسم ازدواج آسان باعث دوام بیشتر زندگی شده و شما باید در همه مراحل زندگی امید و توکل خود را به خدا از دست ندهید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه مشکلات زندگی برای همه وجود دارد، تصریح کرد: باید مراقب بود که مشکلات باعث ضعیف شدن ایمان و یاس و ناامیدی در زندگیتان نشود.

وی صداقت، وفاداری، تعامل و همکاری در همه مراحل زندگی را برای یک زندگی موفق ضروری دانست و افزود: زوج‌های جوان سعی کنند در شروع زندگی مشترک خود ماهواره را از خانه خود دور کنند.

جاوید با اشاره به آثار مخرب ماهواره بر بنیان خانواده تصریح کرد: تاکنون طبق آمارهای اعلام شده در کشور شاهد اتفاقات بسیار تکان دهنده‌ای از آثار مخرب ماهواره‌ها در زندگی زوج‌های جوان بوده‎ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای سازنده برنامه‌های ماهواره حق پخش برنامه‌ها را در کشور خود ندارند، افزود: در واقع ساخت این برنامه‌های مخرب به نفع آنها و به ضرر کشورهای استفاده‌کننده از این برنامه‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایردر ادامه ضمن تقدیر از مسئولان فرهنگی دانشگاه ملایر نیز گفت: تاکنون 18 دوره جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برای دانشجویان برگزار شده و این نوزدهمین دوره این جشن است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز با اشاره به اینکه این جشن با حضور 38 زوج دانشجو در این دانشگاه برگزار شده است، گفت: در سال‎های گذشته نیز شاهد برگزاری ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بوده‌ایم.

احمدرضا سبزیانی با بیان اینکه این برنامه فرهنگی با هدف ترویج ازدواج آسان و عمل به سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام برگزار شده است، افزود: در این جشن به دانشجویانی که هر دوی آنها دانشجوی دانشگاه هستند 400 هزار تومان و به دانشجویانی که تنها یکی از زوجین دانشجوی این دانشگاه است مبلغ 300 هزار تومان به همراه به یک جلد کلام‌الله مجید اهدا می‌شود.

وی اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زوج‌های دانشجو خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها شامل زندگی از دیدگاه اسلام و علوم تربیتی، آیین همسرداری، آیین زندگی و... بوده و در هفته آینده نیز برای زوج‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه ازدواج می‌تواند آسان باشد، تصریح کرد: نیاز است خانواده‌ها در این زمینه عطوفت و مهربانی بیشتری به خرج دهند و با پایین آوردن مهریه‌ها و توقعات زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: سادگی مهمترین اصل در ازدواج‌های دانشجویی است که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشن‌ها ازدواج آسان و ساده‌ای را به دیگر اقشار جامعه نیز منتقل کنیم.

همچنین این جشن با برنامه‌های فرهنگی، اجرای نمایش و موسیقی و... همراه بود که در پایان ضمن اهدای جوایز به زوج‌های جوان سه زوج دانشجو نیز به قید قرعه برای اعزام به سفر مشهد مقدس از سوی دانشگاه انتخاب شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار