کد خبر: ۱۷۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴ 28 January 2016
به گزارش تابناک یزد،دانشجویان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت "وام زیارت" دریافت‌ می‌کنند.

جلسه هماهنگی برای اعطای وام زیارت به زائرین عتبات دانشگاهی با حضور مهندس یزدان مهر مدیرعامل صندوق رفاه وزارت علوم،دکتر مشکینی مدیر عامل صندوق رفاه وزارت بهداشت، حجت الاسلام والمسلمین قریشی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در دفتر نهاد مرکز برگزارشد.

دکتر مشکینی مدیر عامل صندوق رفاه وزارت بهداشت گزارشی در خصوص وامهایی که به دانشجویان وزارت بهداشت اختصاص داده شده اعم از ودیعه مسکن، وام شهریه و وام زیارت ارائه داد و گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت وام نیم میلیون ریالی را در اختیار زائرین عتبات قرار می دهد و برنامه ریزی جهت افزایش وام برای سال آینده داریم.

سپس مهندس یزدان مهر مدیر عامل صندوق رفاه وزارت علوم گزارشی از عملکرد این صندوق در سال های گذشته ارائه نمود و گفت: بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه وزارت علوم، وام زیارت به دانشجویان دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت و دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم شامل(روزانه،شبانه،پیام نور،علمی-کاربردی،فنی حرفه ای) می توانند جهت دریافت این وام به دفاتر صندوق رفاه در دانشگاه های خود مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص اهمیت پرداخت وام ازدواج جهت تسهیل در امر ازدواج دانشجویان در دانشگاه ها و کمک جهت افزایش وام ودیعه مسکن ارائه نموده و گفت: دانشجویانی که در مراسم ازدواج دانشجویی شرکت کرده اند و در دانشگاه های روزانه تحصیل می کنند می توانند از تسهیلات یک و نیم میلیون تومانی ازدواج که توسط صندوق رفاه به زوج های دانشجو اعطا می شود استفاده کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اقدامات انجام شده در خصوص وام یک میلیون تومانی بانک ملت را بیان نمود و پاره ای از مشکلاتی که در خصوص وام زیارت صندوق رفاه وجود دارد مطالبی را ارائه کرد.

همچنین مقرر شد کلیه دانشجویانی که متقاضی سفر به عتبات هستند با مراجعه به دانشگاه ها با مساعدت صندوق رفاه وام زیارت را دریافت کنند .

 وام زیارت به دانشجویان متقاضی سفر عتبات عالیات به مبلغ پنج میلیون ریال در دانشگاه های وزارت بهداشت و هفت میلیون ریال به دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم ارائه می‌شود که تنها یک‌بار در طول هر مقطع تحصیلی قابل پرداخت است. این وام به شخص دانشجو اعطا می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار