بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «درخواست حداد از اصولگرایان»، «ادعا در مورد شیعه بودن اوباما»،« تهدید علیه عارف»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 21 January 2016


بحران‌ مالی داعش را فراگرفت

آخرین تحقیقات صورت گرفته نسبت به شرایط داعش نشان می دهد این گروه تروریستی به شدت با بحران مالی درگیر است.به گزارش فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، ایمن جواد التمیمی، محقق حوزه خاورمیانه که اسناد گروه داعش را مستند سازی می کند اعلام کرده است که با کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی، مسدود شدن راه‌های قاچاق نفت به ترکیه و همچنین بحران اقتصادی این گروه به شدت تحت تأثیر بحران مالی است.

حضور دو حقوقدان شورای نگهبان در مجلس

دو حقوقدان شورای نگهبان روز گذشته (سه شنبه) برای گفت و گو با نمایندگان رد صلاحیت شده در مجلس حضور یافتند.غلامرضا اسداللهی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: در پی رایزنی‌های صورت گرفته از سوی رئیس مجلس دو تن از اعضای حقوقدان شورای نگهبان دیروز درمجلس حاضر شدند و برخی نمایندگانی که صلاحیت آنها احراز شده یا رد صلاحیت شده توانستند با آنها دیدار کنند و توضیحات و دفاعیات خود را ارائه کنند.نماینده مردم تربت جام در مجلس افزود:‌البته هنوز بعضی از همکارانی که صلاحیتشان احراز نشده یا رد صلاحیت شدند موفق به گفت‌وگو با حقوق‌دانان شورای نگهبان نشدند اما به هر حال باب تعاملی باز شده که این ملاقات‌ها صورت گیرد.

درخواست حداد از اصولگرایان

غلامعلی حداد عادل در همایش همیاران انقلاب که شامگاه سه‌شنبه به همت شورای ائتلاف اصولگرایان در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، در خصوص مجلس آینده اظهار کرد: مجلس باید یار رهبری باشد و نه بار خاطر ایشان، آنچنان که در مجلس ششم شاهد آن بودیم، لذا باید نام‌ها و عنوان‌ها را کنار گذاشته و زیر پرچم اصولگرایی یکپارچه به میدان بیاییم.به گزارش ایسنا وی افزود: یک محاسبه ساده‌ی دو دو تا چهارتا نشان می‌دهد که اگر قرار شود اصولگرایان چند فهرست ارائه داده و مردم را گیج و سرگردان کنند آرا شکسته شده و تفرقه راه را برای پیروزی کسانی باز می‌کند که پیشتر آن‌ها را آزموده‌ایم.حداد عادل اظهار کرد: ای کسانی که هنوز شعارهای سال‌های 78 و 88 را از یاد نبرده‌اید کاری نکنید که علی تنها بماند، اهل کوفه بودن ممکن است هر روز به شکلی اتفاق بیفتد.

لایه‌های واقعی اصلاحات رو نشده است

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با مهر، با اشاره به فضاسازی رسانه ای جریان اصلاحات در خصوص تعیین صلاحیت های شورای نگهبان اظهارکرد: اقدامات و اظهارات فعلی اصلاح طلبان در مورد شورای نگهبان، اتفاق تازه ای نیست بلکه پروژه ای مانند فتنه ۸۸ است.وی افزود: قبلاً هم زمزمه ای بود که آنها در حال برنامه ریزی برای انتخابات هستند و لایه بندی می کنند و افرادی را برای ثبت نام می فرستند که خودشان هم می دانند صلاحیت ندارند و حائز شرایط نیستند و تنها می خواهند کثرت رد صلاحیت ها بهانه ای شود برای اینکه بتوانند فضای جامعه را به نفع خودشان تغییر دهند.ابراهیمی تاکید کرد: هنوز لایه های واقعی جریان اصلاحات رو نشده است، یعنی آنها کاندیداهای فراوانی دارند که تائید صلاحیت شدند. ۱۲ هزار ثبت نام برای انتخابات مجلس در تاریخ انتخابات بی سابقه است. یعنی کثرت حضور افراد اگر بر اساس دلسوزی و ایجاد نشاط و مقدمه ای برای افزایش مشارکت باشد، کار پسندیده ای است اما این کثرت ثبت نام ها برای این منظور نیست.

درآمد کلان تُرک‌ها از صادرات سریال‌

این سریال‌ها به کشورهای مختلف در آسیای میانه، کشورهای بالکان، کشورهای عربی خاورمیانه و همچنین کشورهای آمریکای لاتین صادر شده است.به گزارش تسنیم،بر اساس گزارش سالانه صنعت سریال‌سازی ترکیه صادرات سریال ترکی در سال 2015، 250 میلیون دلار درآمد برای این کشور و 400 میلیون بیننده داشته است.با پایان سال 2015 صنعت سریال‌سازی این کشور درآمد سالانه خود از صادرات سریال در این سال را اعلام کرد.بنابر این گزارش، صادرات سریال‌های ترک که در سال 2014، دویست میلیون دلار درآمد داشت در سال 2015 با 25 درصد رشد به 250 میلیون دلار رسید.به گفته مقامات ترکیه‌ای این سریال‌ها به کشورهای مختلف در آسیای میانه، کشورهای بالکان، کشورهای عربی خاورمیانه و همچنین کشورهای آمریکای لاتین صادر شده است.بشیر تاتلی رئیس اداره تولیدات شرکت «کالینوس» گفت: 70 سریال در طول سال تولید شده است که نیمی از این سریال‌ها در بازارهای محلی موفقیت کسب کرده است و امیدواریم در سال 2016 صادرات سریال درآمد 300 میلیون دلاری داشته باشد.

علت عدم حضور روحاني در جلسات مجمع تشخيص

به گزارش آریا آقاي سعيد ليلاز قائم مقام حزب کارگزاران در جلسه اي گفته است:«رييس جمهورشخص دوم کشوراست ودر جلساتي که خود رييس نيست نميتواند شرکت کند و به جايگاهش لطمه ميخورد.عدم حضورروحاني در مجمع تشخيص نه به دليل اختلاف باهاشمي و نه غروربلکه به اين دليل است که او نميتواند مانند ديگران يک حق راي داشته باشد.»گفته مي شود برخي دلخوري هاي و اختلافات انتخاباتي آقاي روحاني نيز در اين حضور بي تاثير نبوده است به طوري كه در برخي جلسات اين موضوع، صريحا ابراز شده است.

چند میلیون ایرانی مطلقا بی‌سواد هستند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: بیش از هشت میلیون ایرانی از خدمات آموزشی نهضت سواد آموزی بهره مند می‌شوند، در حالی که تعداد سه میلیون و 460 هزار نفر فاقد سواد هستند.به گزارش آنا، علی باقرزاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان نهضت سواد آموزی با موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی، در مورد آمار افراد کم سواد و بی‌سواد اظهار کرد: سه میلیون و 460 هزار نفر فاقد سواد بوده و نزدیک به یک میلیون و 350 هزار نفر کم سواد هستند. حدود هفت میلیون نفر نیز در حد دوره ابتدایی تحصیل کرده‌اند و به طور کلی قریب به هشت و نیم میلیون نفر از سازمان نهضت سواد آموزی خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

فراکسیون رهروان به ردصلاحیت نمایندگان وارد نشده است

ایرج عبدی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس شورای اسلامی می‌گوید: این فراکسیون هنوز بحثی در خصوص ردصلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس نداشته است. وی در خصوص رایزنی رئیس مجلس با شورای نگهبان در این رابطه نیز اظهار کرد:‌آقای لاریجانی فردی قانونگرا و قانون‌مدار است و بناست از طریق مجاری قانونی اعتراضات این نمایندگان را پیگیری کند چرا که با توجه به تجربه و سابقه برخی از آنها جا دارد که برای این رد صلاحیت‌ها پیگیری‌هایی صورت گیرد.

اصلاح طلبان از نقش صندوق‌های رأی غافل نشوند

حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رد صلاحیت اصلاح طلبان بر نتیجه مورد انتظار اصلاح‌طلبان از انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیر منفی می‌گذارد اما اصلاح طلبان نباید از نقش صندوق‌های رأی غافل شوند. وی اظهار کرد: یقین دارم که شورای نگهبان با تکیه بر جایگاه رفیع نظارتی خود در فرصت قانونی باقیمانده، نقش داوری عادلانه و منصفانه خود را ایفا می‌کند و رویه انجام شده در بررسی صلاحیت‌ها را بازنگری و اصلاح می‌کند.

دل نوشته عارف به مناسبت درگذشت بازرگان

محمد رضا عارف در صفحه اینیستا گرام خود نوشت: وقتی به دانشکده فنی دانشگاه تهران آمادم متدین تر شدم. از یک بچه مذهبی سنتی به مذهبی تبدیل شدم که فکر و تحلیل می کرد و حقیقتا فکر می کنم تحت تاثیر مرحوم مهندس بازرگان و فضایی که او در دانشکده فنی ایجاد کرده بود، این طور شدم. آقاى مهندس بازرگان چهره اى اخلاقى و الگويى براى بنده به عنوان يكى از بچه هاى دانشكده فنى دانشگاه تهران مى باشند. دانشجویان رشته هاى مهندسی همراه با دیگر دانشجویان سهم بسزایی در رشد و تقویت جنبش دانشجویی داشتند که در این میان نقش ماندگار مرحوم بازرگان در دانشکده فنی دانشگاه تهران و تلاش ایشان در پویایی جنبش دانشجویی فراموش ناشدنی است. ٣٠ دى ماه، سالروز درگذشت مهندس مهدى بازرگان است.

اصول گرایان، رهروان را برای ائتلاف دعوت نکردند

عوض حیدر‌پور عضو فراکسیون رهروران ولایت در پاسخ به این سؤال که دلیل نپیوستن رهروان به ائتلاف چه بوده است، گفت: جماعت اصول‌گرایان در استان‌ها و شهرستان‌ها دارای یک هسته مرکزی هستند که مشورت‌های لازم را به دوستان اصول‌گرا ارائه می‌دهند اما بحث جدی مربوط به حوزه تهران است که به نظر می‌رسد دعوتی از رهروان برای شرکت در ائتلاف انجام نشده؛ اگر دعوتی به عمل‌آمده بود رهروان ولایت خود را در چارچوب اصول‌گرایی می‌دیدند و در این ائتلاف شرکت می‌کردند آنچه موجب شد اصول‌گرایان در این ائتلاف شرکت نکنند این بود که دعوتی از این فراکسیون به عمل نیامده بود، بنابراین در تهران به‌زودی فهرستی می‌دهیم.

رد ائتلاف اصولگرایان با مجادله لفظی لاریجانی و باهنر

بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان ولایت به «وقایع اتفاقیه» می‌گوید: در جلسه‌ای که چندی پیش رهروان ولایت بر سر پیوستن یا نپیوستن به ائتلاف اصول‌گرایان داشت، آقای باهنر مطرح کرد: معمولا رسم بر این نبوده است فراکسیونی برای انتخابات آینده تصمیم‌گیری کند و معمولا گروه‌ها و احزاب این کار را انجام می‌دهند و آقای لاریجانی با ردنظر باهنر خطاب به وی پاسخ دادند: «این مبنا، مبنای درستی نیست و باید در این دید تجدید نظر کرد.» نعمتی همچنین درباره اینکه چرا رهروان ولایت به ائتلاف نپیوست، گفت: اعتقاد ما این است که در جبهه اصول‌گرایی باید آنهایی که رفتار تخریبی داشته‌اند را از خود دور کنند اگر این امر صورت گیرد می‌توانیم زیر یک چتر باشیم اما درغیراین‌صورت نمی‌توانیم به ائتلاف با اصول‌گرایان بپیوندیم.

ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با قوت به کار خود ادامه می‌دهد

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استان تهران با رد خبرسازی برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره تعطیلی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تاکید کرد: با جدیت بیشتری در حال گسترش فعالیت خود در نقاط مختلف استان تهران هستیم.علی صوفی در گفت‌وگو با امیدنامه؛ضمن تکذیب تعطیلی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران ،گفت:در مناطق مختلف تهران در حال استقرار هستیم و با قوت و جدیت به فعالیت خودمان ادامه می دهیم.وی همچنین با اشاره به خبری که علت رد صلاحیت او را مسائل اقتصادی عنوان کرده است،ضمن تکذیب آن گفت: من بر اساس بند 1 و 3 ماده 28 و بند 3 ماده 30 رد صلاحیت شدم که هیچ ارتباطی با مسائل اقتصادی ندارد حتی استعلام مراجع چهارگانه من مثبت بوده است.

ادعای مضحک در مورد شیعه بودن اوباما

معاون رئیس پلیس دبی مدعی شد باراک اوباما در اصل شیعه بوده و برای نزدیکی واشینگتن و تهران بر سر کار آمده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، ضاحی خلفان، معاون رئیس پلیس دبی امروز در چندین توییت در حساب خود مدعی شد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اصالتی شیعی دارد و برای نزدیک کردن دیدگاه های ایران و آمریکا و متوقف کردن برنامه نظامی هسته ای تهران انتخاب شده است.

جزئیات مشورت وزیر کشور با رهبر انقلاب/ مجادله لفظی لاریجانی و باهنر/ ناراحتی شجونی از تقلید صدای جنتی/ افزایش 63درصدی حقوق نهاد ریاست جمهوری/ زنجانی مرد «دَبه»!

جزئیات مشورت وزیر کشور با رهبر انقلاب

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور افزود: دیروز شخصا خدمت رهبری رسیدم و گزارش‌های لازم را به ایشان داده و با ایشان مشورت کرده‌ام. ما همچنین گزارش‌های لازم را به شورای نگهبان و دفتر رهبری داده‌ایم تا حق کسی ضایع نشود.وی در ادامه خاطرنشان کرد: 12 هزار نفری که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند از نخبگان کشور محسوب می‌شوند و باید در فضای سیاسی کشور اثبات کنند که حقوق‌شان در چارچوب قانون محقق شده است. رهبری هم بر قانون‌مداری تاکید دارند. ما تلاش‌مان را در وزارت کشور ادامه داده و رایزنی و مذاکرات خود را پیش می‌بریم. رییس جمهور هم اظهار کردند پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور دیگر مدعی خروج از رکود نیست

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت؛ در مورد خروج از رکود باید بگویم امروز خود آقای رئیس‌جمهور هم معتقد به خروج کشور از رکود نیست، این سخنی بود که سال گذشته آقای روحانی گفت که البته بر اساس گزارشاتی بود که به آقای رئیس‌جمهور داده شده بود.

تسهیلات 300 میلیاردی برای صادرات به روسیه

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن تجارت امروز بعد از ظهر در همایش سراسری استانداران و فرمانداران کشور طی سخنانی گفت: همکاری‌های جدیدی در دوران پسا تحریم و آغاز برجام باید استراتژیک، بلندمدت و متکی به سرمایه‌گذاری‌های مشترک باشد. نعمت‌زاده با اشاره به همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد: طی جلساتی به این نتیجه رسیدیم که 300 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به صادر کنندگانی که صرفا قصد صادرات کالا به روسیه را دارند، اختصاص یابد و این خبر مسرت‌بخشی برای صادرکنندگان ما است.

تهدید علیه عارف

فارس نوشت؛ با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گروه‌های مختلف سیاسی مشغول رایزنی برای تهیه لیست‌های انتخاباتی خود در سراسر کشور هستند.جریان اصلاحات نیز در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حال مشخص کردن داوطلبان مورد حمایت خود است.در این میان برخی اخبار حکایت از وجود اختلاف جدی در میان تعدادی از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و رئیس این شورا یعنی محمد رضا عارف حکایت دارد تا حدی که عضو یکی از احزابی که در این شورا دارای نماینده است، تهدید کرده که در آینده ای نزدیک علیه عارف دست به افشاگری خواهد زد.این عضو شاخص حزب کارگزاران سازندگی و شهردار اسبق تهران، به دنبال بالا گرفتن اختلافات میان جریان کارگزاران و نزدیکان به طیف رئیس دولت اصلاحات و محمدرضا عارف در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، تصریح کرده است که درباره سوابق سیاسی عارف افشاگری خواهد کرد.وی در جلسه‌ای گفته است به زودی در این‌باره که عارف در سال 76 در ستاد انتخاباتی ناطق نوری حضور داشته، دست به افشاگری خواهد زد.به گفته این عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی عارف به دلیل وجود این سوابق نمی تواند ادعای رهبری جریان اصلاحات را داشته باشد.شنیده شده که این تهدید پس از آن انجام شده است که عارف درباره ترکیب لیستی که نهایتا باید به نام جریان اصلاحات منتشر شود، با طیف کارگزاران شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، دچار اختلافات جدی شده است.

افشاگری سردار نقدی درباره مبادله زندانیان ایران و امریکا

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهید مطهری در مسجد منشور و حوزه مقاومت خواهران 218 ناحیه سلمان تهران بزرگ با مسئولین و اعضاء شورای این پایگاه و حوزه دیدار و آنها گزارش مفصلی از فعالیت های خود ارائه کردند.رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: لغو تحریم بانک سپه و باز پس گیری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از اموال بلوکه‌شده ایران پس از ۳۶ سال هیچ ارتباطی با مذاکرات نداشته و تنها بهایی بود که آمریکا در قبال آزادسازی جاسوسان خودش پرداخت.

ناراحتی شجونی از تقلید صدای جنتی

روزنامه آرمان در گفت و گو با حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز به نقل از وی می نویسد: عرض کنم که خدا می‌داند که من چقدر آیت‌الله جنتی را دوست دارم. قبل از انقلاب در زندان با هم، هم اتاق بودیم. من فقط اشتباهی که انجام دادم این بود که در برنامه دید در شب مثل ایشان حرف زدم وگرنه عقیده دارم که خودش خواست جک‌هایش گفته شود. سه تا سوال کرد، من هم جواب دادم. عقیده من این است که چون خودش به جک‌ها خندید، دیگر ضد انقلاب برای او جک نخواهد ساخت. نیت من خدمت به آقای جنتی بود. ایرادی که به خودم می‌گیرم این است که‌ ای‌کاش صحیح و سالم حرف می‌زدم.

هواپیماهای‌ دست‌دوم در راه ایران

دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی خبرداده که تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی معاملاتی را برای خرید و وارد کردن هواپیما در کشور انجام داده‌اند که این هواپیماهای وارداتی صفر کیلومتر نخواهند بود.گزارش‌های کم و بیش رسمی بیان می‌دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های ایرلاین‌ها برای نوسازی و افزایش تعداد ناوگان خود، تا پایان سالجاری دستکم ده فروند هواپیمای جدید با عمر میانگین 11 سال وارد کشور خواهند شد."مقصود اسدی سامانی" در گفتگو با «نسیم آنلاین» افزود که سن هواپیماهای خریداری شده متفاوت بوده و این هواپیماها به تدریج وارد کشور می‌شوند.وی، درباره واردات هواپیمای صفر کیلومتر، گفت که در شرایط کنونی و در کوتاه مدت توقع واردات هواپیمای صفر کیلومتر معقول نبوده و نباید در این مورد برای مردم توقع کاذب ایجاد کرد.

زنجانی مرد «دَبه» !

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیش از 20 جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه گفت: معتقدم اگر رسیدگی به پرونده بابک زنجانی ،حداقل طبق کیفرخواست تنظیم شده پیگیری می‌شد نتایج بهتری به دست می‌آمد. سلطانی در ادامه با بیان اینکه اظهارات بابک زنجانی در دادگاه نشان داد که وی فردی قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: بابک زنجانی مرد دبه کردن است و هیچ‌ وقت به قول‌های خود عمل نخواهد کرد.وی با بیان اینکه زنجانی مسئولین را دست انداخته است، تاکید کرد: زنجانی همواره در رسیدگی به پرونده‌اش به دنبال صرف زمان و قهرمان‌سازی خود بوده است.

نظر مشاور رئیس جمهور درباره تندروها

حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقلیتهای قومی و مذهبی، صبح امروز مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود و ضمن بازدید از خبرآنلاین به سوالاتی پیرامون «نفوذ»، «انتخابات» و «مسائل امنیتی» پاسخ داد.او که معتقد بود «افراط و تفریط بستر نفوذ دشمن است»، اظهار داشت: هرجا جریان تندرویی ایجاد می شود، سیستم های اطلاعاتی دنیا به راحتی درون آنها نفوذ می کنند.یونسی تاکید کرد: البته وقتی گفته می شود مراقب نفوذ باشید، منظور نفوذ دشمن است. جریان های داخلی ما نفوذی نیستند. بايد مراقبت نفوذ آمریکا و اسرائیل بود.دستیار ویژه ریس جمهور در امور اقلیت ها با ابراز تاسف از اينکه از «نفوذ» سواستفاده می شود، گفت: بعضی از مقامات مسئول در انتخابات به جای اینکه از افزایش تعداد ثبت نام ها ابراز شادماني کنند؛ اعلام کردند که چرا این همه افرد ثبت نام کردند! در حالی که این یک نقطه قوت است.وی افزود: بيم توطئه و نگرانی از اين موضوع را برخي جریان های تندرو داخلی خودمان راه انداخته و به مسئولین القا کرده و ذهن این آنها را آلوده کرده اند.

صفار فتنه اکبر را تشریح کرد

محمدحسین صفارهرندی در همایش بصیرتی مدافعان انقلاب و یاوران ولایت که در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله (ع) در ارومیه برگزار شد، ضمن تشریح شرایط سیاسی حاکم بر کشور اظهار داشت: امسال انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی تمایزات و ویژگی‌های متعددی نسبت به انتخابات دوره‌های قبل دارد. به گزارش تسنیم، وی با اشاره به رد صلاحیت‌های اخیر اظهار داشت: راه اعتراض به این موضوع رجوع به قانون است و شورای نگهبان نیز با دقت به اعتراضات رسیدگی می‌کند در عین حال مراقبت می‌کند که افراد فاقد صلاحیت یا نفوذی راهی به مجلس نیابند چون این نفوذ آثار خسارت برای برای مملکت دارد. صفار‌هرندی گفت: فتنه جدید و آنچه که برخی‌ها به اسم فتنه اکبر به معنی فتنه بزرگ‌تر از آن یاد می‌کنند، شاید از منظر احتمالات اتفاق بیافتد اما از منظر سیاسی به‌دلیل شکستی که جبهه فتنه‌گران خورده امکان فتنه‌آفرینی مجدد برایشان فراهم نیست بلکه باید خود را باز‌شناسی کرده و خسارات‌شان را جبران کنند گرچه خاستگاه فتنه دل‌های بیمار است و هدایت دل‌های بیمار هم برعهده شیطان است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با سیلی محکمی که فتنه‌گران و جبهه استکباری حامی آن‌ها در سال 88 خوردند دیگر کسی هوس فتنه‌آفرینی جدید از آن نوع را نخواهد کرد و ملت ما بداند که در آستانه فتنه جدیدی نیستیم.

نتیجه جالب یک نظرسنجی درباره «معمای شاه»

بعد از پخش سریال تاریخی «معمای شاه» از شبکه یک سیما، سایت عصر ایران در یک نظرسنجی از کاربران خود پرسید که "آیا معمای شاه را تماشا می‌کنید؟" در پاسخ به این سوال، 73 درصد از مخاطبان اعلام کردند که این سریال را اصلا نمی‌بینند؛ 6 درصد اعلام کردند این سریال را می‌بینیم و 19 درصد هم گفتند که معمای شاه را می‌بینیم اما آن را حرفه‌ای و باور پذیر نمی‌دانیم. در این نظرسنجی 51 هزار و 23 نفر شرکت کردند که نتایج قطعی آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

جزئیات مشورت وزیر کشور با رهبر انقلاب/ مجادله لفظی لاریجانی و باهنر/ ناراحتی شجونی از تقلید صدای جنتی/ افزایش 63درصدی حقوق نهاد ریاست جمهوری/ زنجانی مرد «دَبه»!

رگ زنی یک دانشجو در اعتراض به نمره در دانشگاه فردوسی مشهد

دانشجویان معترض مقابل دفتر استادی که یک دانشجو در اعتراض به نمره خود در مقابل آن اقدام به رگ زنی کرده بود، تعدادی پلاکارد با مفاهیم اعتراضی الصاق کردند. که در نهایت این تجمع با حضور معاون آموزشی و رئیس دانشکده پایان یافت. یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع به ایسنا گفت: این دانشجو دو مرتبه این درس را با استاد مورد نظر انتخاب کرده و ترم اولی که با این استاد درس داشت، با من همکلاس بود. در آن ترم وی به دلیل نمره پایین از استاد خواسته بود که امکان رؤیت برگه امتحانی را برای وی فراهم کند، اما استاد از این مساله امتناع کرده بود. این دانشجوی معترض در خصوص آخرین وضعیت دانشجویی که اقدام به رگ زنی کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر این دانشجو در بیمارستان بستری است. وی با تاکید بر اینکه حرکت این دانشجو مبنی بر رگ زدن مشکل دارد، اظهار کرد: در عین حال باید به این نکته نیز توجه داشت که چه فشار روانی روی وی در سه ترم متوالی آمده است.

جمله کنایه‌آمیز کانال آیت‌الله هاشمی

کانل تلگرام آیت‌الله هاشمی امروز جمله زیر از وینستون چرچیل را منتشر کرد:

اگر اسب ها اجازه مسابقه نداشته باشند، هر قاطری به خط پایان خواهد رسید! (چرچیل)

گوش‌های شنوا حرف روحانی و لاریجانی درباره رد صلاحیت‌ها بشنوند

محمد هاشمی در خصوص جایگاه انتخابات در تحکیم پایه های جمهوری اسلامی، اظهار کرد: صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس خواندن رای مردم و دعوت همه افراد به صحنه انتخابات، در شرایط فعلی و با درنظر گرفتن انتخابات پیش رو باعث ایجاد نشاط و امید بین مردم شد. وی ادامه داد: بیانات رهبری را می توان اینچنین تعبیر کرد که باید همه سلیقه ها و گرایش های کشور، در انتخابات شرکت کنند و نماینده ای داشته باشند که در زمان انتخابات بتوانند به آن رای دهند؛ اما اعلام آمار مردودین از سوی شورای نگهبان موجب شد، نزدیک به 60 درصد از کسانی که در انتخابات ثبت نام کرده اند، نتوانند به مراحل بعدی راه یابند، از این رو موجی از روحیه ناامیدی در جامعه به وجود آمد. هاشمی همچنین عملکرد شورای نگهبان را مثبت ارزیابی نکرد و گفت: این حجم از ردصلاحیت ها در شان نظام نبوده و نیست و در نهایت برای نظام مشکل ساز خواهد شد، اگر علی مطهری ها در مجلس جایی نداشته باشند، دیگر معلوم نیست مجلس جای چه کسانی خواهد بود؟ وی ریشه این افراط و تفریط ها را در گرایش های سیاسی دانست و اضافه کرد: در دنیا، زمانی که یک جناح اختیار را در دست می گیرد از این اختیارات و امکانات علیه رقیب و به نفع خودش استفاده می کند که در ادبیات سیاسی از آن به عنوان جنگ قدرت نام می برند. به گزارش جماران، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به تاثیر رایزنی رئیس جمهور و رئیس مجلس با شورای نگهبان گفت: امیدوارم این اقدامات موثر واقع شود و گوش شنوایی برای آن وجود داشته باشد.

ادعای نواز شریف در خصوص دیدار سران ایران و عربستان

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که ایران موافقت کرده‌ است با مسئولان عربستان سعودی در پاکستان دیدار کند. به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، نواز شریف از مقام‌های ایرانی خواسته است نماینده‌ای برای خود به منظور اجرای گفت‌و‌گو با طرف سعودی انتخاب کند. به گزارش فارس، وی همچنین اعلام کرد بزودی موضوع این دیدار را برای مقامات سعودی مطرح خواهد. نواز شریف تصریح کرد: مقامات هر دو طرف به وی‌گفته‌اند که هیچ گونه دشمنی بین آن‌ها نیست ولی سعودی‌ها از ایران نگرانی‌هایی دارند و من این نگرانی‌های طرف سعودی را به طرف ایرانی ابلاغ کرده‌ام و همچنین طی سفرم به تهران به نگرانی‌های ایرانی‌ها گوش دادم و این نگرانی‌ها را به طرف سعودی خواهم رساند. نخست وزیر پاکستان پس از درخواست احزاب سیاسی و مذهبی این کشور برای برقراری صلح و آشتی بین ایران و عربستان پس از تنش بوجود آمده بین این دو کشور به ریاض سفر کرد و در تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز این مسئله است.

پرونده قتل بانکدار ایرانی‌ درراه سازمان‌ملل

پاسکال نجدی فرزند حسین احمد نجدی رئیس ایرانی‌الاصل بانک عرب مالزی که بیش از دو سال پیش در پایتخت مالزی به قتل رسید تلاش می‌کند تا پرونده قتل پدرش را به سازمان ملل ببرد. به گزارش ایسنا، پاسکال نجدی با انتشار بیانیه‌ای با ابراز نا امیدی نسبت به سیستم قضایی مالزی عنوان کرد: متخصص حقوقی ما در کوالالامپور گفته است که پیگیری پرونده ترور حسین احمد نجدی در دادگاه‌های مالزی بی‌فایده است. به همین دلیل ما بر آن شدیم تا با همکاری وکیل بین‌المللی خود پرونده را به مقر سازمان ملل در ژنو ببریم.بر اساس این گزارش به نقل از سایت خبری مالزیا کینی، وی معتقد است بر پرونده قتل پدرش در مالزی سرپوش گذاشته شده است. حسین احمد نجدی رئیس ایرانی‌الاصل بانک عرب مالزی (AM Bank) روز ۲۹ جولای سال ۲۰۱۳ در حالیکه به همراه همسر خود قصد سوار شدن بر خودرویش را داشت در پارکینیگی در پایتخت مالزی به ضرب گلوله به قتل رسید. پس از بررسی‌ها دادگاهی در مالزی فردی با نام کونگ سوی کوان را در قتل این بانکدار سرشناس مقصر دانسته و حکم به اعدام او صادر کرد.

رتبه چهارم ایران درقاچاق کالای ممنوعه

حبیب الله حقیقی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با قاچاق کالا در ایران گفته: در ایران در چهار حوزه‌ کالاهای مجاز، مجاز مشروط، یارانه‌ای و ممنوعه قاچاق صورت می‌گیرد، که قاچاق کالاهای ممنوعه در کشور ما در رتبه چهارم قرار دارد. قاچاق اصولا در حوزه کالاهای ممنوعه صورت می‌گیرد و هر کشوری در ارتباط با کالاهای ممنوعه تعریفی دارد که می‌توان به قاچاق مواد مخدر، انسان، سلاح، مواد منفجره اشاره کرد.

معرفی ۲۰ نامزد موتلفه به شورای اصولگرایان

طی نشستی با حضور ۲۰ نامزد معرفی شده حزب موتلفه اسلامی به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، برنامه نامزدهای این حزب برای انتخابات مجلس دهم بررسی و نهایی شد. به گزارش انتخاب، گفتنی است این برنامه که در مرکز مطالعات و برنامه ریزی این حزب تهیه شده است؛ امروز به صورت مشترک از جانب ۲۰ نامزد پیشنهادی حزب در گردهمایی مشترک ۱۷۰ نامزد تشکل های اصولگرا به شورای ائتلاف اصولگرايان ارائه می شود.بر اساس اخبار واصله، اسامی نامزدهای پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان ارایه شده به ترتیب زیر است: یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی تهران؛ لاله افتخاری، قائم مقام جامعه زینب (س)؛ صالح اسکندری، مدیر مرکز آینده پژوهی؛ مجتبی امانی، رییس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره؛ ابراهیم انصاریان کارشناس ارشد وزارت خارجه؛ اسدالله بادمچیان، از مسوولین ارشد حزب موتلفه؛ محمدعلی بخشی زاده؛ علی بیدکی؛ حسین پاک سرشت؛ سید مهدی جولایی، استاد دانشگاه؛ محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه؛ علیرضا خانی زاد؛ فاطمه رهبر، نماینده فعلی تهران؛ مهدی صولی؛ محمدحسن طریقت منفرد، سرپرست اسبق وزارت بهداشت؛ نصر عزیزی؛ علی علیرضا نژاد؛ حسن غفوری فرد، دبیرکل خانه احزاب؛ امیرعباس فارسی نژاد، سرپرست اداره کل بین الملل کمیته امداد؛ محمد حسین نیکنام، معاون سابق بین الملل وزارت بهداشت

علامه کرباسچیان؛سوژه گفتگوی غیررسمی ظریف-کری

اگر حاشیه های غیررسمی گفتگوهای هسته ای ایران و غرب از اصل آن جذاب تر نباشد، قطعا جذابیت کمتری هم ندارد. شنیده های خبرنگار پارسینه حاکی است که دکتر جواد ظریف (که خود از فارغ التحصیلان مدرسه علوی است) در حاشیه و زمان های استراحت مذاکرات هسته ای با وزیر خارجه آمریکا در خصوص علامه گفتگو کرده است که این گفتگو با علاقه مندی کری ادامه داشته است. ماجرا از این قرار بوده که ظاهرا در زمان های استراحت بین مذاکرات ظریف بنا به دلیلی از مرحوم علامه مطالبی را به جان کری می گوید(مثالی از سخنان علامه می زند) و به واسطه ی توجه او از خصوصیات وی برای کری تعریف می کند؛ طی جلسات استراحت بعدی اولین چیزی که کری در زمان استراحت و گفتگوهای غیررسمی، از ظریف می خواست این بود که از علامه برایش بگوید که با اشتیاق به این سخنان گوش می کرد.

سایت جلیلی ۵ شایعه را تکذیب کرد

پایگاه اطلاع رسانی سعید جلیلی ۵شایعه درباره وی را تکذیب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سعید جلیلی، «در مذاکرات قبل وقتی تهدید کردند اگر کوتاه نیایید به ایران حمله می کنیم، سعید جلیلی پای مصنوعی خود را درآورد، روی میز گذاشت و گفت: این پا را در جنگ قبلی دادم، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می‌دهم و سالن را ترک کرد». این عبارت به کرات در اینترنت کپی – پیست شده است. عبارت تکان‌دهنده‌ای‌ است برای بعضی‌ها. فقط یک نکته درباره آن وجود دارد که خلاف واقع است و صحت ندارد. در مذاکرات هسته ای هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده است. در بعضی از روایات مطرح شده در باب مذاکرات نقل شده که وی به نشانه اعتراض به مسئله‌ای سالن مذاکره را ترک کرده است در حالی که ایشان در مذاکرات هسته‌ای هیچ وقت سالن مذاکره را ترک نکرده اند. ضمنا ماجرای حافظ قرآن بودن ایشان هم که در برخی پایگاههای اینترنتی نوشته شده واقعیت ندارد. کاندیدای دولت و مشایی بودن آقای جلیلی هم واقعیت ندارد. همانطور که کاندیدای رهبری بودنش هم واقعیت ندارد. همان طور که خبر تحویل ستادهای مشایی به ستادهای مردمی او درست نیست.

هاشمی رفسنجانی در سفرهای کاری خارجی چه کسانی را همراه خود می‌برد؟

مشرق نیوز در ادامه بازخوانی خاطرات هاشمی رفسنجانی نوشته: «هاشمی در دوران ریاست مجلس و ریاست‌جمهوری (دهه شصت و هفتاد) در خاطراتش به سفرهای خارجی و کاری خود اشاره می‌کند، سفرهایی که اقوام و فامیل هاشمی همراهش بوده‌اند.» و در ادامه آورده:پنج‌شنبه 30 خرداد 1364: (سفر لیبی و سوریه) : «...عازم لیبی هستم. وقت هم کم دارم... ساعت ده و نیم به‌وقت‌تهران و هشت صبح به‌وقت لیبی وارد طرابلس شدیم. "سرگرد عبدالسلام جلود" عضو شورای فرماندهی لیبی با مراسم رسمی نظامی استقبال کرد. به هتل کبیر در ساحل دریای مدیترانه رفتیم. مذاکرات مقدماتی انجام شد. شام خوردیم و خوابیدیم. مهدی و یاسر هم با من هستند.»چهارشنبه 12 تیر 1364: (سفر به چین و ژاپن): «مهدی را بیدار کردم که صبحانه بخورد و با بچه‌ها دنبال کارش برود. حسن فرزند احمد آقا هم مثل بچه‌های من _ یاسر و مهدی _ همراه ما بود.»

سه‌شنبه 30 خرداد 1368: (سفر به مسکو): «عفت و بچه‌ها را قبلاً به محل آورده بودند. بعد از استراحت و نماز، همراه سفیرمان آقای نوبری با اتومبیل تشریفات در خیابان‌های مسکو گشتیم. خیابان‌ها وسیع و تمیز و سرسبز است. کنار دانشگاه مسکو و پانوراما پیاده شدیم. در موزه پانوراما فضاهای جالبی از منظره آخرین جنگ‌های ناپلئون و روس‌ها و شکست نهایی ناپلئون است...»

افزایش 63درصد بودجه حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری

با وجود تصمیم دولت برای افزایش 12 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده، اعتبار حقوق و مزایای مستمر نهاد ریاست جمهوری در سال آینده 63 درصد افزایش خواهد داشت. به نوشته دولت بهار بر اساس لایحه بودجه سال آینده، اعتبار حقوق و مزایای مستمر نهاد ریاست جمهوری 45.7 میلیارد تومان لحاظ شده است. این در حالی است که این رقم در بودجه امسال 28 میلیارد تومان تصویب شده است. بنابراین دولت در لایحه بودجه سال آینده خواستار افزایش 63 درصدی اعتبار مربوط به حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری شده است.

با هکر ایرانی آزاد شده توسط دولت امریکا آشنا شوید

دانشجویی فارغ التحصیل از دانشگاهی در ایران که متهم به حمله به شرکت فعال در حوزه آیرودینامیک "ورمونت" بود در جریان تبادل زندانیان ازاد شد. به گزارش خرداد، روزنامه امریکایی "یو اس ای تودی" اشاره می کند که این دانشجوی ایرانی از سوی دستگاه قضایی امریکا متهم به سرقت میلیون ها دلار نرم افزار از سایت آن شرکت شده بود. یو اس ای تودی اشاره می کند که "نیما گلستانه" نام این دانشجوی ایرانی بوده است که از او تحت عنوان "هکر" یاد کرده است. وزارت دادگستری امریکا هفته گذشته اعلام کرد که او نیز در جریان تبدل زندانیان با ایران ازاد خواهد شد. یو اس ای تودی اشاره می کند که معلوم نیست که اقای گلستانه به چه دلیلی مورد عفو قرار گرفته است و در این باره می افزاید:"گلستانه پیش تر در ترکیه به سر می برد و از آنجا اخراج شد و در ماه فوریه گذشته به امریکا تحویل داده شد. این استرداد به دلیل ادعای مطرح شده از سوی شرکت ورمونت و با صدور کیفرخواست دادگاه فدرال امریکا صورت گرفت. این روزنامه می افزاید:"او به چندین فقره کلاهبرداری رایانه ای محکوم شده بود".

شورای‌نگهبان هرچه به صلاح نظام باشد، تأیید می‌کند

مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه اتفاقی که این روزها شاهد آن هستیم هجمه‌ای تکراری علیه شورای نگهبان است گفت: از آغاز انتخابات در جمهوری اسلامی و با اعلام نظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها همیشه انتقاد و اعتراض وجود داشته است که البته این موضع‌گیری‌ها همواره جریانی هدایت شده و حساب شده بوده تا جایی که امام (ره) اوضاع را طوری دیدند که لازم بود شخصاً موضع جدی در حمایت از عملکرد شورای نگهبان بگیرند.وی با بیان اینکه جالب اینجاست که کسانی این روزها عملکرد شورا را زیر سوال می‌برند که خودشان روزی به تأیید شدن از سوی شورای نگهبان افتخار می‌کردند، گفته: این‌ها کسانی هستند که می خواهند هرطور شده و به هر قیمتی روی کار بمانند حتی اگر صلاحیت و شایستگی لازم را نداشته باشند. عده‌ای پیش از این‌ها در مقابل هر نظر شورای نگهبان به‌به و چه‌چه راه می‌انداختند و مدام سخنان حضرت امام(ره) را تأیید عملکرد دقیق شورای نگهبان عنوان می‌کردند اما این روزها چون می‌بینند در فیلتر نظارت گیر افتاده‌اند می‌خواهند هرطور شده حتی با توسل به زور در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

رد صلاحیت شده‌های اصولگرا بیشترند

محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با فارس مدعی شده اشت که: حجم بیشتر رد صلاحیت‌شده‌ها اصولگرا هستند اما تجربه ثابت کرده جریان اصولگرا همیشه بر اجرای قانون متعهد بوده و هست و اعتراضی در این مورد ندارد و حتی اگر اکثریت رد صلاحیت‌شده‌ها اصولگرا باشند باز هم از این جناح صدایی در نمی‌آید چون بیشترین پایبندی به قانون را دارند. اینکه بعضی از جناح‌ها وقتی با یک قانون یا تصمیم قانونی روبه‌رو می‌شود واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی مثل هجمه و حمله را به سوی نهاد خاصی اجرا می‌کنند روش بسیار غلطی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار