رییس کانون زنان بازرگان:
اولین نشست مشاورین امور زنان و خانواده ادارات مشهد و استان، با موضوع بررسی موانع ورود زنان در عرصه های مختلف اجرایی در کانون زنان بازرگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 18 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، در حالیکه پیش بینی برنامه پنجم توسعه برای مدیریت زنان در استان، پانزده درصد بوده است اکنون تنها دو درصد ، سهم زنان از مدیریت استان است.
در اولین نشست مشاورین امور زنان و خانواده ادارات مشهد و استان که در راستای بررسی عوامل عدم اشتغال پایدار در حوزه بانوان، برگزار شد، نسرین یوسفی، رییس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی گفت: علیرغم افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهها و رسیدن نرخ باسوادی در استان به رقم 83 و دو دهم درصد ، سهم زنان در اقتصاد استان و نیز حضور فرهنگی واجتماعی آنان، کاهش یافته است.

نسرین یوسفی با بیان اینکه تنها پنجاه درصد از پیش بینی های برنامه پنجم توسعه در خصوص نرخ بیکاری زنان، محقق شده است ، بیان داشت: این نرخ در برنامه پنجم، دوازده درصد تعیین شده بود، در حالیکه وضعیت موجود بیست و پنچ درصد بیکاری را نشان می دهد.

رییس کانون زنان بازرگان خراسان، وضعیت زنان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را نیز، از شاخص های برنامه پنجم دور دانست و گفت: پیش بینی برنامه پنجم توسعه، برای این حوزه 5 % بوده است در حالی که، وضعیت موجود سه درصد است واین نشاندهنده رابطه بین اقتصاد و حوزه فرهنگی واجتماعی است لذا تا اقتصاد و نرخ اشتغال زنان ما افزایش نیابد، مشارکت آنان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی نیز افزایش نخواهد یافت.

یوسفی با اشاره به وضعیت زنان در حوزه اقتصادی، اظهار داشت: شاید عوامل این عدم حضور را بایستی به تفکیک، مهندسی کرد وسپس براساس عوامل تایید شده، به برنامه ریزی کلان و پس از آن نیز به برنامه ریزی عملیاتی و نظارت پرداخت تا بتوان به رشد مورد انتظار رسید.

وی همچنین به عملکرد سازمانهای مختلف در این موضوع اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه در سالهای گذشته در بررسی بسیاری از مشاغل ازجمله مشاغل خانگی، اکثر ادارات ورود کردند ولی نتیجه این فعالیتها به نتایج برنامه ریزی شده ای نرسیده است.

بازنگری تعریف زنان و نقش آنان در جامعه، آموزش زنان برای افزایش اعتماد به نفس، اهمیت به حوزه سلامت بانوان، نیاز به فرهنگ الگوسازی صحیح بین بانوان در حوزه های مختلف، نبود ابزار قانونی حمایتی و نظارتی در حوزه مشاغل خانگی و نداشتن بازار فروش محصولات، برخی از مسائلی بود که توسط مشاورین زنان ادارات، به عنوان معضل مطرح شد.

مریم اسلامی نایب رییس کانون نیز تشکیل کمیته های تخصصی در زمینه های فرهنگ، ورزش، کشاورزی، صنعت، تعاون، گردشگری و صنایع دستی را در راستای شناسایی عوامل عدم حضور بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و ارائه راهکارهای اجرایی آن ضروری دانست.

در نهایت ، نتایج این نشست، به مدیریت امور زنان استانداری و فرمانداری، جهت بررسی و واکاوی بیشتر اعلام شد.

سهم زنان از مدیریت استان، 2 درصد است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار