بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «بازداشت بی سر و صدای برادرزاده یکی از وزرا»؛«10 فایده اجرای برجام برای ایران»؛«چایخانه‌‌هایی که معاینه فنی صادر می‌کنند!» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 13 January 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

گمانه زني در مورد فروپاشی شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان

با بالا گرفتن اختلاف‌ها در مجموعه شورای عالی اصلاح‌طلبان، حدود ۷ عضو در دو جلسه اخير حضور پیدا نمی‌کنند.تشكيل جلسه در ساختمان ميدان فاطمي توسط حزب كارگزارن، اعتدال و توسعه و يك جمعي از اصولگرايان؛ همچنين تشكيل جلسه موسوي لاري، موسوي تبريزي با سه عضو حزب مشاركت و مجاهدين؛ همچنين مباحث اخير درخصوص سهم خواهي از فهرست اصلاح طلبان موجب شده تا تعدادي از اعضاي شوراي عالي اصلاح طلبان(حداقل 7 نفر) در دو جلسه اخير غايب باشند.

بازداشت بی سر و صدای برادرزاده یکی از وزرا

دانا نوشت، شنیده شده دو شنبه شب برادرزاده یکی از وزرا به جرم فساد اقتصادی دستگیر شده است . این وزیر یکی از پر سروصداترین وزارتخانه ها را در اختیار دارد که همواره مورد انتقاد مسئولین و مردم قرار گرفته است

معمای شاه، صدای شهاب مرادی را هم درآورد!

در حالی که خبر توقف فیلمبرداری این سریال تاریخی حاشیه‌ساز اخیرا تکذیب شده، شهاب مرادی درباره «معمای شاه» نوشته: «من نمی‌گذارم بچه هایم این سریال را ببینند... روابط زن و مرد در این سریال چه فرقی با سریالهای فارسی وان دارد؟ دیالوگهای این سریال باور پذیر و برای مخاطب قابل پذیرش نیست.» همچنین جملات دیگری از این کارشناس نقل شده که حاوی انتقادهای تند و تیزتری‌ست: «آیا کسی باور می کند شاه ضعیف و همجنس باز بوده است؟ این پدرسوخته اتفاقا قوی بود و همه دنیا پشت سرش بودند و عظمت امام این بود که چنین فردی را شکست داد. کسی با دیدن این سریال درباره بد بودن شاه قانع می‌شود؟ چرا چنین پولی باید صرف چنین سریال بی تاثیری شود؟» به نظر می‌رسد با ادامه پخش سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی که به دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی می‌پردازد، دامنه انتقادها بیشتر شده و افراد بیشتری با آن به مخالفت می‌پردازند. نکته جالب آن است که مرادی در یک برنامه تلویزیونی این‌چنین به سریال 20 میلیارد تومانی تولید تلویزیون حمله کرده است.

علف بخوريد، بمب هيدروژني داشته باشيد!

داوود حشمتی روزنامه نگار نوشته: ستون پيام‌هاي مردمي روزنامه كيهان مكان بسيار خوبي است براي اينكه متوجه شويد در دل برخي چه مي گذرد. به طور معمول مي توانيد پيام‌هاي اوليه را «مواضع خاص» و پيام‌هاي آخري را واقعي تلقي كنيد. به اين پيام توجه كنيد كه يكي از پيام‌هاي مردمي روزنامه كيهان امروز (سه شنبه 22 دي ماه 94) است. پيامي كه براي نوشتنش به صورت اشتراكي دو نفر افكارشان را بر روي هم ريختند تا خروجي آن حتما «كفر ستيزانه‌تر» باشد. در اين پيام به صراحت از «علف‌خوردن» مردم كره شمالي مورد تمجيد قرار گرفته و مهمتر از آن اينكه نشان مي‌دهد در تفكر برخي از حضرات چه نوع «عزت‌مداري» نهفته است. در اين پيام آمده: «مردم کره شمالی به جای سبزی علف خوردند ولی زیر بار زور شیطان بزرگ نرفتند و بمب هیدروژنی ساختند ولی دولت تدبیر ما همه هسته‌ای و دستاوردهای شهدا را داد تا کدخدا گره‌ای از مشکلات باز کند ولی پس از قریب به 3 سال دوندگی، جز خسارت و هدر رفتن انرژی و وقت و فرصت و افزایش تحریم‌ها و متلاشی کردن دستاوردهای هسته‌ای چیزی دستگیرمان نشده است! دباغ‌زاده و طاهری»

نامه سرگشاده به فقهای شورای نگهبان

حجه‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی نامه سرگشاده ای به شورای نگهبان نوشت. این نامه، اولین واکنش به سخنان روز گذشته آیت الله یزدی است که گفته بود اجازه اجتهاد علما در تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان اعتباری ندارد. وی در بخشی از این نامه می نویسد:« اجتهاد فقهای محترم شورای نگهبان از طریق تایید چند عالم یا مرجع بوده است و به این طریق اجتهاد افتخار می‌کنند و حق هم همین است. بنابراین صلاح نیست که اجازه فقها و مراجع را فقط مربوط به آخوندی اعلام کنیم و برای تایید روش خود با مثال طبابت، موضوع خود را اثبات کنیم که این مطلب بسیار سنگین و دور از شان حکومتی است که فقیه جامع الشرایط در راس آن است و خدایی ناکرده بر اذهن جامعه اینگونه القا می‌شود که آقایان تشخیص خود را مقدم بر تشخیص و اجازات مراجع که زعیم حوزه‌های علمیه شیعه می‌باشند می‌دانند.»

علی مطهری فهرست انتخاباتی می دهد؟

علی مطهری در گفت و گویی بیان داشت؛ صداي ملت مثل انتخابات پيشين مستقل از ائتلاف اصولگرايي و اصلاح‌طلبان وارد ميدان رقابت خواهد شد چون معتقديم که اصولگراها کاستي‌هايي دارند از جمله اينکه به آزاديهای اساسی ملت و حقوق شهروندي توجه کافي ندارند و بسياري از بي قانوني‌ها و ظلم‌ها را به بهانه حفظ نظام توجيه مي‌کنند. اصلاح‌طلبان هم حساسيت و توجه کافي به مسائل فرهنگي ندارند و در برخي حوزه‌هاي فرهنگي سهل انگارند. از اين رو نياز به راه و گروه سومي هست که اين نقص‌ها را نداشته باشد؛ هم به آزادي بيان، حقوق شهروندي و فصل سوم قانون اساسي اهميت بدهد و هم به مسائل فرهنگي و اجراي احکام اسلام.

دیپلمات اردنی به ایران چه توهینی کرد؟

«بسام العموش» سفیر پیشین اردن در ایران در سال 2001 تا 2009 و عضو فعلی مجلس سنا در نشستی با حضور اعضای گروهک مطرود منافقین گفت:«تمامی سفارتخانه‌های ایران لانه‌های شرارت هستند.»به گزارش «فارس»، وی که از افراد مورد اعتماد پادشاه اردن است با تمجید از پادشاه عربستان سعودی گفت: «تمامی کشورهای عرب باید راه ریاض را در پیش گیرند و من به شدت موافق قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با ایران هستم.»

علت قطع رابطه خارطوم با تهران؟

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت پشت حمایت‌های عمر البشیر از ریاض، میلیاردها دلار از سوی سعودی‌ها هزینه شد.تحلیل‌گران سودانی گزارش دادند، خارطوم که تشنه سرمایه‌گذاری سعودی‌هاست با وعده‌های پولی ریاض بود که تصمیم به قطع رابطه دیپلماتیک با ایران گرفت.گاردین به نقل از «الطیب زین العابدین» استاد علوم سیاسی دانشگاه خارطوم نوشت، با وجود اینکه دولت سودان مدعی شده قطع رابطه با ایران به دلیل حمله به سفارت عربستان است، اما این اقدام به دلایل اقتصادی صورت گرفت.وی ادامه داد «دولت [سودان] فهمیده بود که حتی در میان جهان عرب هم به انزوا کشیده شده است بنابراین تصمیم گرفت تغییر رویه دهد.»

تهیه شاخص‌های نامزدهای لیست اصلاح‌طلبان

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه مسئولیت نهایی کردن لیست انتخابات برعهده هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری است، گفت: همه معیارهای تهیه لیست اصلاح‌طلبان تهیه شده است.حسن رسولی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که چه مرجعی قرار است بر اساس لیست‌های پیشنهادی احزاب اصلاح‌طلب به شورای عالی سیاستگذاری، یک فهرست نهایی را برای اصلاح‌طلبان ارائه دهد، اظهار کرد: مسئولیت نهایی کردن لیست نامزدهای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان برای حوزه تهران پس از اعلام نتیجه نهایی بررسی و رسیدگی به صلاحیت‌ها از سوی شورای محترم نگهبان که ۲۷ بهمن‌ماه خواهد بود، بر عهده هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گذاشته شده است. رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه همه معیارهای تهیه لیست انتخاباتی اصلاح طلبان را شورای عالی سیاستگذاری تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: ساز و کارهای رسیدن به یک لیست از قبیل معیارهای تعیین افراد، تهیه شده و در دسترس کلیه فعالان اصلاح‌طلب سراسر کشور و تهران قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد دلاری برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات با بیان اینکه بخش خصوصی در این شرایط توان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سنگین را ندارد، گفت: برای تحقق نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد، به سرمایه گذاری و اعتبارات ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد دلاری نیاز داریم اما موجودی کشور در دو برنامه به چیزی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد بنابراین در طول ۱۰ سال باید ۴۰۰ میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری کرد تا منابع مالی تامین شود. احمد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به لزوم سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد دلاری در دو بخش راه آهن و ناوگان هوایی تا افق ۱۴۰۴، اظهار کرد: مشخص است که در این شرایط بخش خصوصی توان چنین سرمایه گذاری را ندارد و باید یک واسطه‌ای باشد که نقش تامین کننده مالی را ایفا کند.

10 فایده اجرای برجام برای ایران

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در دولت اصلاحات، 10 مورد از فرصت‌هایی را که اجرای برجام در اختیار ایران قرار خواهد داد، به عنوان نمونه برشمرد.سیدحسین موسویان در گفت‌وگو با «ایلنا»، این 10 مورد را به شرح زیر بیان کرد:

1. ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌های بلوکه‌شده ایران آزاد خواهد شد.

2. بانک مرکزی و بانک‌های بزرگ ایران بعد از سال‌ها از تحریم نجات‌ یافته و تبادلات بین‌المللی را آغاز خواهند کرد که از جمله نتایج آن احیای فعالیت‌های بخش خصوصی ایران و کاهش قابل توجه هزینه‌های پروژه‌ها و بازرگانی خارجی است.

3. فروش نفت ایران از تحریم خارج خواهد شد و امکان ورود شرکت‌های مهم جهانی به پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی ایران فراهم خواهد شد.

4. برای اولین بار بعد از انقلاب شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بویینگ قادر به فروش هواپیمای دست اول به ایران خواهند شد.

5. درب‌های اعتبارات جهانی به سمت ایران باز خواهد شد.

6. امکان سرمایه‌گذاری خارجی فراهم خواهد شد.

7. سطح روابط سیاسی ایران با کشورهای مطرح جهان که با امضای برجام ارتقاء یافته، امکان رشد وسیع‌تر خواهد یافت.

8. با امضای برجام، قدرت‌های جهانی با ایران به عنوان قدرت منطقه وارد گفت‌وگو برای حل بحران سوریه شدند که برای تقویت چنین روندی ظرفیت بالایی به وجود خواهد آمد.

9. تهدید جنگ به خاطر بحران هسته‌ای کاملا منتفی شد.

10. توجه جهان به قدرت دیپلماسی برای حل بحران‌های خاورمیانه جلب‌ شده و بسیاری از ظرفیت‌های مثبت دیگر.»

«لیست مازاد اصلاحات» دروغ است

عبدالله ناصری، فعال اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز»، از مسائل و تصمیمات مهم اصلاح‌طلبان پیش از اعلام اسامی نامزدها می‌گوید.ناصری با اشاره به حضور پر رنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو گفت: فرضیه کناره‌گیری محمدرضا عارف از مدیریت ائتلاف اصلاح‌طلبان کذب محض است و ایشان در انتخابات به طور قطعی به عنوان سرلیست معرفی خواهد شد.وی درباره شایعه‌ای مبنی بر «لیست مازاد اصلاحات»، اظهار کرد: تاکنون هیچ لیستی از سوی اصلاح‌طلبان چه اولیه و چه مازاد منتشر نشده است و تا شورای محترم نگهبان اسامی کامل صلاحیت‌ها و ردصلاحیت‌ها را ارائه نکرده، هرگونه گمانه‌نزنی در این خصوص کذب و دروغ است.عضو بنیاد باران تصریح کرد: حزب کارگزاران همکاری‌های گسترده‌ای با اصلاح‌طلبان دارد و به عنوان مثال حسین مرعشی عضو فعال حزب کارگزاران است که به عنوان رئیس کارگروه استان‌ها در ائتلاف اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند. ایشان همچنین چندی پیش با انتشار یک بخشنامه سراسری از تمام اعضای حزب کارگزاران خواستند تا در چارچوب ائتلاف اصلاحات گام بردارند.ناصری اضافه کرد: محسن هاشمی رفسنجانی در ائتلاف اصلاح‌طلبان حضور ندارد و اینکه آیا ایشان در قالب حزب کارگزاران، ائتلاف اصلاح‌طلبان یا به طور مستقل در انتخابات حضور پیدا می‌کنند یا خیر، یک تصمیم شخصی است که من از آن بی‌اطلاع هستم.

تمجید مداح مشهور از بمب هیدروژنی کره شمالی!

یک مداح مشهور، موضعی متفاوت در قبال آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی اتخاذ کرد.به گزارش «آفتاب یزد»، این مداح اخیرا در همایش مداحان ولایی گفته است: «این کره شمالی وسعتی به اندازه تهران ندارد ولی کار خود را می‌کند! چرا؟ چون به خود تکیه کرده، به جوانان تکیه می‌کنند، تازه بی‌دین هستند و کار خود را می‌کنند، چرا؟ چون نماینده آنها نماینده‌ای سازش‌کار نیست! هر نماینده برای خود یک ساز نمی‌زند، هر روز این کشور یک ساز نمی‌زند!ما کجا دستورات اهل‌بیت (ع) را بر خود مقدم دانسته‌ایم؟ ایشان اراده نمودند ما خواننده و مداح شویم، مگر خود ما مداح شدیم؟ خیلی‌ها از من و شما بهتر می‌خوانند، علم خواندن را هم دارند، آنها چرا مداح اهل بیت نشدند؟ با این حال مداحانی که باید بر نفس خود پیروز باشند وقت آزمون و نیاز جامعه مثل انتخابات در عرصه دیگر فعالیت می‌کنند!»

80 درصد پول‌های «ب.ز» خارج از کشور است

در پایان جلسه بیست‌وچهارم دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده نفتی که 29 آذرماه امسال برگزار شد، قاضی صلواتی پیرو تقاضای استمهال وکیل مدافع متهم، به بابک زنجانی یک ماه فرصت داد تا نسبت به تسویه بدهی خود با مجموعه نفت اقدام کند.در همین خصوص سیدحسین دهدشتی، نماینده مردم آبادان و عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس، به روزنامه «شهروند» می‌گوید: پول‌هایی که بابک زنجانی از کشور خارج کرده است در جایی سرمایه‌گذاری کرده و قطعاً به نام خودش نیست. به نظرم او زیاد دروغ می‌گوید و ادعا می‌کند و از ابتدا هم رفتارش همین بود. ادعاهایی درباره اموالی که در ایران دارد، مطرح می‌کرد و ما همان موقع، ادعاهایی که داشت را پیگیری می‌کردیم و می‌دیدیم شاید 20 ‌درصد ادعاهایش واقعیت داشت و الان هم می‌شود، گفت که شاید 20 ‌درصد اموالش در ایران باشد عمده آنها در خارج از کشور است؛ اما این‌که کجا سرمایه‌گذاری کرده است؟ این احتمال نیز وجود دارد و بعید نیست که در بانک‌های خاص به صورت طلا پنهان کرده باشد که قابل دسترسی برای کسی نیست و این‌که خودش می‌گوید من بروم می‌توانم این پول‌ها را بیاورم ممکن است ناظر به این مسأله باشد.

این سکانس کیمیا کاملا باورپذیر بود

حجت‌الاسلام زائری معتقد است سکانس انتخاب پوشش چادر در مجموعه تلویزیونی کیمیا بسیار خوب و زیبا بود. حجت‌الاسلام زائری کارشناس دینی درباره سکانس انتخاب پوشش چادر کیمیا در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:سکانس انتخاب پوشش چادر در مجموعه تلویزیونی کیمیا بسیار خوب و زیبا بود. انتخابی کاملا اختیاری و شخصی که کاملا باورپذیر و منطقی به نظر می رسید و هوشمندانه بعد از هشتادوپنج قسمت و همزمان با بازگشت برادر آزاده کیمیا رخ داد.این تصمیم در خلوت و تنهایی زن و با رجوع زن به یادگاری عزیز که در کمد مانده بود شکل گرفت، با تعبیری کاملا عاطفی از "احساس قرار گرفتن در آغوش حمایت مادر" و کادربندی زیبای نمای روبرو و احاطه تصویر توسط چادر مشکی و بدون این که بعد از پوشیدن چادر شاهد برخورد اغراق آمیز و ستایش شعاری از سوی خانواده باشیم.باید اعتراف کرد هنوز تا رسیدن به بیان هنرمندانه در تبیین حجاب خیلی فاصله داریم ولی همین قدر کار درست رسانه ای هم از صداوسیمایی که خود طی سالها بزرگترین قدم ها را در تخریب مفهوم حجاب برداشته تحسین برانگیز و ستودنی است و علیرغم همه ایرادهایی که به سریال کیمیا هست باید این نکات را قدر دانست.

چایخانه‌‌هایی که برچسب معاینه فنی صادر می‌کنند!

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت: تخلف در مراکزی که به سیستم سیمفا مجهز هستند خیلی بعید است زیرا تمامی برچسب هایی که در این مراکز ارائه و توزیع می شود کاملاً تحت نظارت است.وی در خصوص همکاری پلیس و اینکه در روزهای گذشته یکی از مسئولان پلیس راهور عنوان کرده بود که اعتقادی به معاینه فنی نداریم، افزود: بلافاصله بعد از طرح این موضوع از سوی یکی از مسئولان پلیس با رئیس پلیس راهور ناجا جلساتی را هماهنگ کردیم و این موضوع را پیگیر شدیم.  جعفرپور گفت: مشخص شد که منظور این مسئول در رابطه با معاینه فنی اتفاقاتی بوده که خارج از مراکز می افتاد مثلاً چاپخانه هایی که اقدام به چاپ غیر قانونی برچسب معاینه می کردند. وی افزود: معتقدیم مراکز معاینه فنی تخلفاتی داشتند و هیچ کس مصون نیست و ممکن است در یک مرکز چند برچسب غیرمجاز و خارج از چرخه صادر شود که مطمئناً در صورت اطلاع با آنها به شدت برخورد می کنیم.

«هم‌باشی سیاه» به‌جای ازدواج سفید

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه پیشنهاد کرد از این پس از واژه «هم‌باشی سیاه» به جای ازدواج سفید استفاده شود.وی در پاسخ به صحبت‌های یکی از حضار در خصوص نقد ازدواج‌های به اصطلاح سفید، تاکید کرد: با صحبت‌های شما موافقم، اما لطفا به هیچ‌وجه برای این امر نامبارک از واژه ازدواج سفید استفاده نکنید، چرا که این عمل نه ازدواج محسوب می‌شود و نه سفید است و پیشنهاد می‌کنم عبارت «همباشی سیاه» را جایگزین آن کنید.این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هرچه ازدواج‌ها مدرن‌تر شد، طلاق هم افزایش یافت، گفت: در 10 سال گذشته نسبت ازدواج و طلاق 10 به یک بود که این آمار امروز به نسبت 3 به 1 نزدیک شده است، یعنی در برابر هر 3 ازدواج یک طلاق در کشور رخ می‌دهد.صادقی تشابه حقوق زن و مرد را غلط دانست و افزود: حقوق زن و مرد شبیه به هم نیست، بلکه متعادل است و باید عدل و انصاف در حقوق زن و مرد رعایت شود.

دولت قبل استاد جنگ و دعوا بود

محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیز کاندیدا شده است گفت: نه اصول‌گرایان و نه اصلاح‌طلبان از من برای حضور در لیست‌های انتخاباتی دعوت نکرده‌اند چون آنها از رفتار و نوع برخورد من مطلع هستند و به صلاح نمی‌بینند از من برای حضور در لیست‌ها دعوت کنند.نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرایران افزود: شعار من در انتخابات مجلس، توسعه جمهوریت و اسلامیت است. منظور بنده از توسعه جمهوریت این است که دولت وظایف را به مردم بسپارد. بنده معتقد هستم که استاندارها باید توسط مردم انتخاب شوند.غرضی در پاسخ به این سوال که آیا دولت روحانی توانسته است در زمینه سپردن کارها به مردم موفق باشد یا خیر گفت: این دولت در این زمینه تفاوتی با دولت گذشته ندارد. به نظر بنده 4 دولت گذشته ناموفق بوده‌اند و امیدوارم دولت آقای روحانی موفق باشد.وزیر سابق نفت تصریح کرد: ناموفق بودن دولت به ضرر منافع ملی کشور است و ما در 100 سال گذشته یک دولت موفق نداشته‌ایم.نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در مورد بزرگ ترین تفاوت دولت احمدی نژاد و روحانی نیز گفت: مردم به دولتی رای داده‌اند که اهل جنگ و دعوا نیست. دولت قبل اما استاد جنگ و دعوا بود اما این دولت با کسی جنگ نمی‌کند. درست است که بعضی وقت‌ها در برابر بعضی مشکل‌ها «آخی» می‌گوید اما اهل برهم زدن فضا نیست.

سلفی در بمبئی هند ممنوع شد

پلیس بمبئی در هند پس از مرگ یک دختر در هنگام سلفی گرفتن، چند منطقه از جمله پرترددترین مراکز گردشگری در مناطق ساحلی را "مناطق سلفی ممنوع" اعلام کرده است.در پی این حادثه پلیس شهر بمبئی، سلفی گرفتن در 15 منطقه شهر از جمله ساحل «مارین درایو» و «گرگوم چو تاون» از معروفترین مراکز گردشگری شهر را ممنوع اعلام کرد.سال گذشته مقامات استان ماهاراشترا در اماکن برگزاری جشنواره هندوها سلفی گرفتن را ممنوع اعلام کردند. به گفته مقامات این استان، سلفی گرفتن ممکن است باعث وقفه و در نتیجه هجوم و زیر دست و پا ماندن مردم شود.در اطراف این اماکن تابلوهای "منطقه سلفی ممنوع" نصب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار