عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد:
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیان روشن و بی ابهام تاریخ مبارزه و تبیین نقش‌ها و کارکرد گروه‌های مرجع و تحلیل قدم‌هایی است که برای مواجهه با طاغوت برداشته شده از رسالت‌هاییست که مدیریت شهری و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برعهده دارند.
کد خبر: ۱۵۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 08 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری در حاشیه همایش سروهای فیروزه ای که در سالن همایش های تالار شهر مشهد برگزار شد، افزود: باید تاریخچه خون های که ما برای حفظ ارزش ها در نظام جمهوری اسلامی ریخته شده و هزینه‌های سنگینی که ملت ما برای حفظ ارزش های دینی خود پرداخت کرده اند، را برای نسل نو بازبخوانیم تا بدانند از چه راه دراز و سختی به این جا رسیده ایم.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد افزود: برگزاری همایش هایی مانند سروهای فیروزه ای می تواند در انتقال ارزش ها و مفاهیم دینی و میهنی ما به نسل جوان بسیار موثر باشد و جوانان این مرز و بوم را در حفظ این دستاوردها کمک نماید.
همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد یادآوری کرد: مقارن با 17 دی‌ماه، رضاخان فرمان کشف حجاب را صادر کرد و به همه بانوان دستور داد تا حجاب خود را بردارند و با نگاه و فکری وحشیانه تلاش کرد این هدف خود را در جامعه محقق کند و مردم را وادار می‌کرد به دین، هویت، تاریخ و فرهنگ خود پشت کنند و مطابق با یک انسان خودباخته طوق تقلید از غرب را به گردن بیندازند.
وحید جلیلی افزود: واقعه گوهرشاد تنها متعلق به مردم مشهد نیست بلکه برای بیرون کشیدن این خاطرات از غبار و دست یافتن به گنجینه‌ای عظیم از تاریخ در شهرهای قزوین، تبریز، اصفهان و ... نیز باید به دنبال جمع‌آوری این نهضت ملی باشیم.
به گفته وی، سروهای فیروزه ای ، حلقه ای از نهضتی است که در سراسر کشور برای آوار برداری از این مقطع تاریخی ملت ایران که متآسفانه غبار غفلت روی ان را پوشانده است آغاز شده است. نهضتی که بسیاری از غربی ها نیز سعی در سانسور کردن آن دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار